• Ik weet niet precies waaronder ik het moet plaatsen dus ik gooi het maar in ‘stamcafé’ en als het niet klopt mogen de modjes het wel plaatsen naar waar het wel hoort (nerd).

    Het valt me op dat er het laatste half jaar hier op Quizlet bij elkaar bijna nog alleen maar gekeken wordt op wat voor manier die persoon schrijft. Schrijffouten worden gecorrigeerd en het daadwerkelijke verhaal/punt/commentaar wordt gewoon glashard genegeerd en dan denkt iedereen ermee weg te komen door te zeggen ‘no offence’ terwijl ze iemand op dat moment misschien wel ontzettend hard kwetsen met hun kansloze opmerking.

    Sinds wanneer wordt iemand beoordeeld op het feit hoe iemand kan schrijven? Weten jullie eigenlijk wel hoe ontzettend discriminerend dat is? Ik weet dat veel mensen dit kansloos gezanik vinden, maar ik weet ook heel zeker dat veel mensen er niet eens op deze manier over nagedacht hebben.
    Ik heb, net zo als ontzettend veel anderen, dyslectie, waardoor ik vaak mijn eigen fouten niet opmerk en daardoor behoorlijk kromme zinnen kan creëren. En mij boeit het over het algemeen niet meer zo heel veel als mensen me daarop beoordelen of afzeiken maar ik weet dat het veel andere mensen wel ontzettend kwetst en pijn doet, dat ze constant worden verbeterd en afgedankt om het feit dat ze geen juiste spelling gebruiken.

    We zijn bijna allemaal nog kinderen, dus ik vraag me af waar dit eigenlijk allemaal goed voor is als we elkaar zo moeten behandelen…?

    EDIT: Het gaat hier niet zo zeer om verhalen, maar om comments op bijvoorbeeld het Forum.
    Nóg een edit :'3: I know dat het 'grammar' moet zijn, maar schijnbaar zijn de mods te druk om het aan te passen :3.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 17:18 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Amen_O_


    Deep inside, I've never felt alive

    Nu ik erover nadenk: inderdaad, ik ben het met je eens. Het gaat toch om de inhoud van het verhaal? (:


    Not all those who wander are lost.

    Sabiduria schreef:
    Amen_O_


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik erger me er ook aan. ;$
    Als ik een titel zie: 'Ik wordt helemaal gek van...', dan heb ik er wel erg moeite mee om niet te reageren met: 'Ik word helemaal gek dat jij het werkwoord worden nog niet kan vervoegen.'
    Maar als er midden in een verhaal fouten staan en mensen negeren het verhaal en praten enkel over de fouten, dan vind ik het ook overdreven. Moest het nu nergens op slaan en de fouten erg overdreven zijn... ja, oké. Maar in de meeste gevallen vind ik het ook overdreven :')

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 17:14 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Nocturn schreef:
    Nu ik erover nadenk: inderdaad, ik ben het met je eens. Het gaat toch om de inhoud van het verhaal? (:
    Nog niet eens zo zeer een verhaal, maar vooral comments op het forum. Iedereen scant elkaar af en verbeterd elkaar terwijl ze waarschijnlijk niet eens door hebben hoe erg ze daar een ander mee kunnen kwetsen. ^^


    Wie du mir, so ich dir.

    Tja. Als er niets anders in een berichtje staat dan 'je hebt dat of dat verkeerd geschreven' vind ik dat ook behoorlijk stom. Maar als er daarna nog iets bijstaat dat wel over het onderwerp gaat, zie ik niet in waarom mensen anderen niet op een foutje kunnen wijzen.
    Honestly, twee jaar geleden werd er gezeikt over het feit dat niemand hier naar behoren kon spellen. Nu wordt er gezeikt over het feit dat mensen 'grammarnazi's' zijn geworden. Ik vind 't nogal onnodig eerlijk gezegd.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 17:14 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Grammar*

    Uhm, tsjah. Ik hecht daar persoonlijk nogal veel waarde aan. Ieder zijn mening.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik ben het voor een deel met je eens. Als het kleine foutjes zijn waar je makkelijk overleest heb ik er totaal geen probleem mee.
    Zijn de fouten echter groter zodat ik er niets meer van snap; sorry, maar dan lees ik het verhaal gewoon niet. End at is mijn mening.
    Ik maak ook fouten, ja. Maar het ingeven op word voorkomt al heel veer spellingsfouten.


    Cool, neat, swell -Cry

    Ik vind best dat je een ander op taalfouten kan wijzen, daar kunnen mensen van leren. Het is alleen de manier waarop (je kan het op een fatsoenlijke manier zeggen en op de irritante betweterige manier) en je hebt echt geen tien mensen nodig om iemand op dezelfde fout te wijzen. Na een keer is het ook wel duidelijk, denk ik dan. Dan heb ik zoiets van: okay, get back ontopic please.


    No growth of the heart is ever a waste

    Escritura schreef:
    Grammar*

    Uhm, tsjah. Ik hecht daar persoonlijk nogal veel waarde aan. Ieder zijn mening.


    Sorry, maar ik ben het met Lizz eens.
    Ik heb echt een schijthekel aan spellingsfouten, vooral erg domme fouten, om het zo te zeggen :/


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Shogun schreef:
    Ik vind best dat je een ander op taalfouten kan wijzen, daar kunnen mensen van leren. Het is alleen de manier waarop (je kan het op een fatsoenlijke manier zeggen en op de irritante betweterige manier) en je hebt echt geen tien mensen nodig om iemand op dezelfde fout te wijzen. Na een keer is het ook wel duidelijk, denk ik dan. Dan heb ik zoiets van: okay, get back ontopic please.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Shogun schreef:
    Ik vind best dat je een ander op taalfouten kan wijzen, daar kunnen mensen van leren. Het is alleen de manier waarop (je kan het op een fatsoenlijke manier zeggen en op de irritante betweterige manier) en je hebt echt geen tien mensen nodig om iemand op dezelfde fout te wijzen. Na een keer is het ook wel duidelijk, denk ik dan. Dan heb ik zoiets van: okay, get back ontopic please.

    Jep, dat vind ik ook.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Grammarnazi's. Lol hi.

    Het irriteert me gewoon, true story. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    LaJoie schreef:
    Ik erger me er ook aan. ;$
    Als ik een titel zie: 'Ik wordt helemaal gek van...', dan heb ik er wel erg moeite mee om niet te reageren met: 'Ik word helemaal gek dat jij het werkwoord worden nog niet kan vervoegen.'
    Maar als er midden in een verhaal fouten staan en mensen negeren het verhaal en praten enkel over de fouten, dan vind ik het ook overdreven. Moest het nu nergens op slaan en de fouten erg overdreven zijn... ja, oké. Maar in de meeste gevallen vind ik het ook overdreven :')


    Dit bericht bestaat niet. Het is een illusie.

    Grammarnazi's, best geniaal. Het irriteert mij als mensen fouten maken en dat blijven doen. Tuurlijk, aan dyslexie kan je niets doen, maar als je echt honderdduizend fouten maakt irriteer ik mij daar aan.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!