• Ik weet niet precies waaronder ik het moet plaatsen dus ik gooi het maar in ‘stamcafé’ en als het niet klopt mogen de modjes het wel plaatsen naar waar het wel hoort (nerd).

    Het valt me op dat er het laatste half jaar hier op Quizlet bij elkaar bijna nog alleen maar gekeken wordt op wat voor manier die persoon schrijft. Schrijffouten worden gecorrigeerd en het daadwerkelijke verhaal/punt/commentaar wordt gewoon glashard genegeerd en dan denkt iedereen ermee weg te komen door te zeggen ‘no offence’ terwijl ze iemand op dat moment misschien wel ontzettend hard kwetsen met hun kansloze opmerking.

    Sinds wanneer wordt iemand beoordeeld op het feit hoe iemand kan schrijven? Weten jullie eigenlijk wel hoe ontzettend discriminerend dat is? Ik weet dat veel mensen dit kansloos gezanik vinden, maar ik weet ook heel zeker dat veel mensen er niet eens op deze manier over nagedacht hebben.
    Ik heb, net zo als ontzettend veel anderen, dyslectie, waardoor ik vaak mijn eigen fouten niet opmerk en daardoor behoorlijk kromme zinnen kan creëren. En mij boeit het over het algemeen niet meer zo heel veel als mensen me daarop beoordelen of afzeiken maar ik weet dat het veel andere mensen wel ontzettend kwetst en pijn doet, dat ze constant worden verbeterd en afgedankt om het feit dat ze geen juiste spelling gebruiken.

    We zijn bijna allemaal nog kinderen, dus ik vraag me af waar dit eigenlijk allemaal goed voor is als we elkaar zo moeten behandelen…?

    EDIT: Het gaat hier niet zo zeer om verhalen, maar om comments op bijvoorbeeld het Forum.
    Nóg een edit :'3: I know dat het 'grammar' moet zijn, maar schijnbaar zijn de mods te druk om het aan te passen :3.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 17:18 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Burlington schreef:
    Ben ik de enige die het grappig vindt dat mensen hierop reageren met 'ik vind spelling ook belangrijk' en dat ik dan minstens 1 spellingsfout in hun bericht vind? :W


    Dat ze anderen op fouten wijzen en het belangrijk vinden betekent niet dat ze geen fouten maken.

    Ik wijs anderen er ook op, maar weet soms ook even niet of het nou betekend of betekent is etc.

    En daarbij komt nog dat je fouten eerder ontdekt bij anderen dan bij jezelf, omdat je er bij jezelf er gauw overheen leest.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik kan me heel erg irriteren aan fouten, maar ik maak er zelf ook genoeg dus probeer ik er niet te veel op te letten.
    Ik merk trouwens niks van je dyslexie. (:

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 17:43 ]


    You've cat to be kitten me right meow.

    Kirs, zoals ik al vaker heb gezegd, sommige mensen (en dan niet alleen hier) oordelen té snel over iemand. Mensen willen graag denken dat iedereen perfect is, maar guess what? Dat zijn we niet. En ik wou dat iedereen elkaar gewoon accepteerde zoals ze zijn.

    Maarja, dat is naturlich teveel gevraagd. *zucht* Ben benieuwd hoeveel commentaar ik krijg op mijn reactie. *kijkt bedenkelijk*

    Nouja. Zien we wel. :)


    Love don´t break me.

    Ik vind het juist goed dat we elkaar verbeteren op domme fouten, daar heb je voor de rest van je leven wat aan. De manier waarop kan inderdaad nog wel eens beter. Toch vind ik dat ook in topics met fouten nog wel zinnige reacties komen, dat overdrijf je wel een beetje.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Het is ook nooit goed, of iedereen maakt teveel fouten, of mensen verbeteren teveel. Is het nou zo erg om iemand te verbeteren? Ze kunnen er alleen maar van leren. En ja, sommigen hebben dyslectie, maar lang niet iedereen dus die zeldzame gevallen komen niet heel vaak voor.
    Zolang iemand daarna gewoon verder op het topic reageerd vind ik het echt toaal geen probleem. Ik denk eerlijk gezegd dat het ook voor meer stimulatie zorgt om goed te schrijven.


    Your make-up is terrible

    Ik ben het met je eens, je hebt van die mensen die het op zo'n kut manier brengen dat ik de neiging krijg om ze een trap te verkopen. Ik erger me enorm aan dat soort mensen die bij iedereen, elk spelfoutje verbeteren. Hoeven ze bij mij ook niet mee aan te komen. En als ik door heb dat je zo'n persoon bent weet ik al meteen dat ik een grondige hekel heb. Rot betweters.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik vind het best wel irritant dat er zoveel verbeterd wordt, ja soms denk ik ook wel 'okay, hoe kan je dát nou fout schrijven?" maar zoals inderdaad al gezegd is, meestal wordt het tienduizend keer herhaald en dat is een beetje overdreven. En het is natuurlijk ook de manier waarop het verteld wordt.
    Ik ben het best wel met je eens dus (:

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 18:02 ]


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Eindelijk iemand die het met me eens is.
    Het is niet erg als één iemand daarop wijst, maar tegenwoordig gaat meer dan de helft van de comments in een topic enkel nog maar over de schrijffouten en niet over de inhoud..


    Get outta my head!

    Ik ben het zo ongelooflijk hard met je eens, Kirsten. Dit roep ik ook al weken rond op het forum, maar blijkbaar nemen mensen zulke woorden liever aan van een Wijze Oude Uil dan van een 16-jarig meisje.(cat)


    everything, in time

    Nu ja, sommigen verpesten het Nederlands zodanig dat het in de verste verte niet meer op Nederlands lijkt en ja, dan kan je wel zulke reacties verwachten. Maar je hebt wel een punt c:

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 21:01 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Amen to that _O_
    Ik kan me er echt helemaal groen een geel aan ergeren, als ik iemand zijn advies wil dan vraag ik er wel om.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 21:01 ]


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.