• Ik weet niet precies waaronder ik het moet plaatsen dus ik gooi het maar in ‘stamcafé’ en als het niet klopt mogen de modjes het wel plaatsen naar waar het wel hoort (nerd).

    Het valt me op dat er het laatste half jaar hier op Quizlet bij elkaar bijna nog alleen maar gekeken wordt op wat voor manier die persoon schrijft. Schrijffouten worden gecorrigeerd en het daadwerkelijke verhaal/punt/commentaar wordt gewoon glashard genegeerd en dan denkt iedereen ermee weg te komen door te zeggen ‘no offence’ terwijl ze iemand op dat moment misschien wel ontzettend hard kwetsen met hun kansloze opmerking.

    Sinds wanneer wordt iemand beoordeeld op het feit hoe iemand kan schrijven? Weten jullie eigenlijk wel hoe ontzettend discriminerend dat is? Ik weet dat veel mensen dit kansloos gezanik vinden, maar ik weet ook heel zeker dat veel mensen er niet eens op deze manier over nagedacht hebben.
    Ik heb, net zo als ontzettend veel anderen, dyslectie, waardoor ik vaak mijn eigen fouten niet opmerk en daardoor behoorlijk kromme zinnen kan creëren. En mij boeit het over het algemeen niet meer zo heel veel als mensen me daarop beoordelen of afzeiken maar ik weet dat het veel andere mensen wel ontzettend kwetst en pijn doet, dat ze constant worden verbeterd en afgedankt om het feit dat ze geen juiste spelling gebruiken.

    We zijn bijna allemaal nog kinderen, dus ik vraag me af waar dit eigenlijk allemaal goed voor is als we elkaar zo moeten behandelen…?

    EDIT: Het gaat hier niet zo zeer om verhalen, maar om comments op bijvoorbeeld het Forum.
    Nóg een edit :'3: I know dat het 'grammar' moet zijn, maar schijnbaar zijn de mods te druk om het aan te passen :3.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 17:18 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Okeei, ik ga toch nog even mijn eigen reactie typen. Ik ben het dus met Shogun eens dat mensen anderen prima op taalfouten mogen wijzen. Want ook eigenlijk mede door Quizlet is mijn Nederlands óntzettend verbeterd. Dit mede door de bèta-readers, maar ook doordat ik gewezen ben door mensen op het forum op fouten die ik maakte. Als iemand het niet tegen mij gezegd had, had ik het de volgende 1000 keren ook fout gedaan.

    Maar ik ben het er wel mee eens dat de manier waarop soms gewoon echt asociaal gaat. Dan zie je in een topic gewoon 12x een reactie staan met: ik wordt ik word. En dan wordt er ook vrijwel gewoon niet meer naar de inhoud zelf gekeken.

    Dus half eens(:

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 17:21 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    > aangepast ;).

    Wel 'k vind het soms wel eens nodig dat iemand er op gewezen word, zodat die het leert. Maar als 1 iemand het gezegd heeft is het ook genoeg :'D.
    Daarbij vind ik dat de meeste mensen nogal uit de hoogte doen als ze zoiets zeggen. Precies of zij zijn beter omdat ze kunnen spellen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik erger me gewoon aan spelfouten :') Can't help that. En als je je gekwetst voelt omdat iemand je spelfouten verbeterd, dan vind ik dat raar.

    Anyway. Ik reageer daarna altijd gewoon nog ontopic en ik boor een persoon echt niet helemaal de grond in, dusja.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 17:21 ]


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Escritura schreef:


    Uhm, tsjah. Ik hecht daar persoonlijk nogal veel waarde aan. Ieder zijn mening.


    Ex astris, sciencia

    Ik ben juist blij als mensen me op mijn taal-/schrijffouten wijzen, anders blijf ik misschien altijd dezelfde, stomme fout maken.
    Vooral fouten zoals ik wordt of iets dergelijks, het staat gewoon heel stom als je dat schrijft, tenzij je dyslexie hebt natuurlijk, dan kan je er vrij weinig aan doen.
    Als je het niet fijn vind, negeer het dan gewoon, maar geef toe, het leest behoorluk vervelund als mensun steets stomme vouten maaken.

    Het leest gewoon minder prettig en grammatica en manier van schrijven zijn ook belangrijk in het verhaal, misschien zelfs wel het belangrijkste.
    Ik lees liever een verhaal met een slechte verhaallijn, zonder grammatica- en/of schrijffouten, dan een verhaal met een geweldige verhaallijn dat vol spellingsfouten zit.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ben ik de enige die het grappig vindt dat mensen hierop reageren met 'ik vind spelling ook belangrijk' en dat ik dan minstens 1 spellingsfout in hun bericht vind? :W

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 17:25 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Shogun schreef:
    Ik vind best dat je een ander op taalfouten kan wijzen, daar kunnen mensen van leren. Het is alleen de manier waarop (je kan het op een fatsoenlijke manier zeggen en op de irritante betweterige manier) en je hebt echt geen tien mensen nodig om iemand op dezelfde fout te wijzen. Na een keer is het ook wel duidelijk, denk ik dan. Dan heb ik zoiets van: okay, get back ontopic please.

    Dit helemaal. Het is de manier waarop ^^ En dan wordt zoiets ook nog constant klakkeloos ge'quote.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben het helemaal met je eens. Het is heel vervelend als mensen je steeds op je fouten wijzen en het is nog verspeelde moeite ook.
    Het is echt niet goed voor je zelfvertrouwen als mensen je blijven verbeteren, zeker als je er niks aan kan doen. Ik heb zelf ook dyslexie en ik heb er best veel moeite mee op school, er bestaat zelfs een kans dat ik mijn diploma niet haal dankzij mijn dyslectie.
    Heel fijn dat mensen me hier, waar ik voor mijn plezier en vrije tijd zit, er ook nog even op wijzen hoe dom ik ben en me de grond in trappen(want zo komt het vaak over).

    Sowieso snap ik het hele probleem niet, als je begrijpt wat er staat is het toch goed? En ik hoop dat we allemaal oud genoeg zijn om dat te kunnen, anders heb je een groter probleem dan iemand die niet goed kan spellen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    madeupyou schreef:
    > aangepast ;).

    Wel 'k vind het soms wel eens nodig dat iemand er op gewezen word, zodat die het leert. Maar als 1 iemand het gezegd heeft is het ook genoeg :'D.
    Daarbij vind ik dat de meeste mensen nogal uit de hoogte doen als ze zoiets zeggen. Precies of zij zijn beter omdat ze kunnen spellen.

    Zoals dat iemand erop gewezen wordt? ;$
    OT: Ik vind IK WORDT gewoon de irritantste, omdat het eigenlijk heel gemakkelijk is, maar de meeste mensen het gewoon niet doorhebben. -dt Fouten, daar let ik meestal minder op omdat ik het zelf ook gewoon op een dag BOEM PATAT doorhad, maar daarvoor niet en op Q typ ik het normaal gezien juist, maar op msn maak ik ook zulke fouten. Achja, het blijft msn.
    Toch, na zo veel jaren vind ik toch dat je moet weten dat ik NOOIT met -dt is. ;$


    Has no one told you she's not breathing?

    Oftewel, mijn zus.
    Zij let daar heel erg op en ergert zich aan fouten dus ik neem dat automatisch over, misschien wel irritandpasta, maar ik kan er niks aan doen.
    Alhoewel ik inderdaad wel vind dat je niet alleen daar naar moet kijken.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2013 - 23:07 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Burlington schreef:
    Ben ik de enige die het grappig vindt dat mensen hierop reageren met 'ik vind spelling ook belangrijk' en dat ik dan minstens 1 spellingsfout in hun bericht vind? :W
    Volgens mij wel ja...


    Wie du mir, so ich dir.

    Frigga schreef:
    Ik ben het helemaal met je eens. Het is heel vervelend als mensen je steeds op je fouten wijzen en het is nog verspeelde moeite ook.
    Het is echt niet goed voor je zelfvertrouwen als mensen je blijven verbeteren, zeker als je er niks aan kan doen. Ik heb zelf ook dyslexie en ik heb er best veel moeite mee op school, er bestaat zelfs een kans dat ik mijn diploma niet haal dankzij mijn dyslectie.
    Heel fijn dat mensen me hier, waar ik voor mijn plezier en vrije tijd zit, er ook nog even op wijzen hoe dom ik ben en me de grond in trappen(want zo komt het vaak over).

    Sowieso snap ik het hele probleem niet, als je begrijpt wat er staat is het toch goed? En ik hoop dat we allemaal oud genoeg zijn om dat te kunnen, anders heb je een groter probleem dan iemand die niet goed kan spellen.

    Dan snap ik niet waarom er spellingsregels bestaan all together, maar kom.
    Ik vind dat er hier op Quizlet veel grovere dingen gezegd worden dan iemand die een ander wijst op een stomme spellingsfout. Je kan zo al snel gekwetst worden. Het is niet alsof mensen anderen op die manier proberen pesten of zo...

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 17:27 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Fluorescent schreef:
    Ik erger me gewoon aan spelfouten :') Can't help that. En als je je gekwetst voelt omdat iemand je spelfouten verbeterd, dan vind ik dat raar.

    Anyway. Ik reageer daarna altijd gewoon nog ontopic en ik boor een persoon echt niet helemaal de grond in, dusja.


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Verbeter het dan ook, hoeven mensen het ook niet twintig keer te zeggen :3


    SLOAN.

    REDHEADSROCK schreef:
    Grammarnazi's, best geniaal. Het irriteert mij als mensen fouten maken en dat blijven doen. Tuurlijk, aan dyslexie kan je niets doen, maar als je echt honderdduizend fouten maakt irriteer ik mij daar aan.


    comfort in c h a o s