• Ik 'moet' mijn verloofde ooit toch eens Nederlands gaan leren, zeker als we in Belgie gaan wonen (waar het handig en volgens mij net als in NL ook verplicht is)... Ik heb alleen geen idee waar of hoe ik moet beginnen. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om mee te beginnen? :')

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Met plaatjes? Zo heb ik het tenminste geleerd.
    Eerst wat basis woordjes aanleren,de rest komt later wel.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Cursus?


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Mijn Franse leraar had een Nederlands als tweede taal cursus gevolgd en hij heeft het perfect geleerd in 4 maanden. :{D


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Frustrated schreef:
    Cursus?


    Die zijn over het algemeen ontiegelijk duur :')


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Uneventful schreef:
    Mijn Franse leraar had een Nederlands als tweede taal cursus gevolgd en hij heeft het perfect geleerd in 4 maanden. :{D


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    simpele woordjes als jij, ik , boom , tafel en dan steeds moeilijkere woordjes
    Of misschien kan je woordjesleren.nl gebruiken
    En dan Engels Nederlands klas 1 ofzo


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Uneventful schreef:
    Mijn Franse lerares had een Nederlands als tweede taal cursus gevolgd en zij [heeft het perfect geleerd kan nog steeds geen goed woord Nederlands na 4 maanden. :{D


    i put the fun in funeral

    Als ie hier komt wonen en wordt ondergedompeld in de taal, leert hij het gauw genoeg ^^


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    phenomniall schreef:
    simpele woordjes als jij, ik , boom , tafel en dan steeds moeilijkere woordjes
    Of misschien kan je woordjesleren.nl gebruiken
    En dan Engels Nederlands klas 1 ofzo

    Ja dingen die je kan aanwijzen eerst, denk ik.

    Met dagelijkse dingen. Dus milk=melk. Door=deur.
    Ondertussen doe je de dingen die je nodig hebt voor de eerste ontmoeting.
    Hallo
    Mijn naam is ..
    Hoe gaat het?

    Succes in ieder geval. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Gesprekjes voeren in het Nl. Je kunt ook af en toe zeggen 'NL's woord' betekend 'Engels woord'.


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik heb met iemand in de klas gezeten die uit Cuba kwam en die heeft gewoon een jaar Nederlands gestudeerd voor hij bij ons kwam en die kon eigenlijk heel goed Nederlands. Je hoort het accent natuurlijk wel, maar ze weten we wat ze moeten zeggen. Hij zal dus even op zijn tanden moeten bijten en zich bijstuderen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Komen jullie in België wonen? :9~
    Ik zou zeggen met simpele woordjes om te beginnen, en vooral zelf heel veel en steeds meer Nederlands tegen hem te gaan praten.
    Van uitwisselingstudenten die hier een jaar komen studeren, heb ik gehoord dat ze ongeveer rond Kerstmis wegzijn met de taal, dus dat zal bij jullie ook wel zoiets zijn. (;


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik heb mezelf leren lezen. :Y)
    Okay, dat is niet erg nuttige informatie. Maar zulke boekjes voor kinderen, wanneer ze voor het eerst bezig gaan met lezen, is misschien ook wel handig. Er staan daar namelijk heel veel plaatjes bij. ^^
    En verder kun je steeds wel aanwijzen wat iets is. Dus als jullie bij jullie huis aankomen, zeg je: "This is a 'huis' in Dutch."
    Zoiets? XD


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Met plaatjes werken en dan eerst de Engelse betekenis erbij zetten en dan de Nederlandse.


    SLOAN.