• *kansloos groot bedreigend plaatje* -Heb ik jullie aandacht? Ja? Mooi!-




    Ik heb hier verder eigenlijk geen topics over gezien –en kon hem in de gauwigheid niet vinden-, maar aangezien er tegenwoordig geen echt nieuws meer op televisie komt moet het maar even zo…

    Maar liefst 20 landen van de EU hebben vandaag in het geheim het ACTA verdrag ondertekend. -Waar zijn ze bang voor? Het internet?!- 22 landen hebben inmiddels toegezegd en de enige paar landen die dit nog niet gedaan hebben zijn;
    - Nederland b]Nog niet ondertekend, maar schijnbaar wel al toegezegd[/b
    - Duitsland b]Nog niet ondertekend, maar wel al toegezegd[/b
    - Estland
    - Cyprus
    - Slowakije

    Stem HIER tegen ACTA.. Nu het nog kan! En nu je nog een stem hebt. Nu de 1,500,000 bijna bereikt is hebben ze de lat naar 2,000,000 gelegd. Niet opgeven en gewoon blijven stemmen en verspreiden!

    Ook HIER kan gestemd worden!
    Vanmiddag waren het nog maar een paar duizend stemmen dus, kom niet af met comments als ‘wat zal dit helpen’. Als je er niet in geloofd, dan mag je ook van de zijlijn toekijken.

    Voor alle mensen die dit niets boeit, prima allemaal goed, maar maak dan plaats voor de mensen die wel willen vechten voor hun eigen vrijheid en dat van anderen. Danku. Dit is geen grapje, troll, whatever.. Ik meen dit serieus. En ik weet dat er genoeg zijn met mij, dus aub deel de link , doe er alles aan je stem hoorbaar te maken.

    WAT BETEKEND ACTA? -in het kort- ACTA betekent Anti-Counterfeiting Trade Agreement

    De ACTA is een initiatief uit Japan en de Verenigde staten, waarbij het idee is om tot een wereldwijde standaard te komen tot de handhaving van intellectuele eigendomsrechten. Hierdoor zou het makkelijker moeten worden om internationaal de productie van illegale, gekopieerde goederen aan te pakken. Landen kunnen vrijwillig hieraan meewerken, op dit moment zijn er meerdere landen mee bezig (o.m: Japan, Verenigde Staten, Singapore, Canada en de Europese Unie. De ACTA zal zich richten op drie kerngebieden:

    - International samenwerking voor de handhaving
    - Uitwisselen van goed werkende aanpak
    - Juridisch samenwerken om piraterij tegen te gaan

    Uit Europees oogpunt ontstaat in Brussel steeds meer rumoer over de ACTA omdat het ook vergaande maatregelen betreft voor de bestrijding van digitale piraterij. Het zogenaamde ‘three strikes policy’ stuit op weerstand (drie keer betrapt worden op illegaal downloaden resulteerd in afsluiting van het internet). Daarnaast ligt er grotere verantwoordelijkheid bij internet providers en zou er content actief gefilterd moeten gaan worden. Meer informatie en uitgangspunten op de website van het Ministerie van Economische Zaken.



    Dit is nog een nette samenvatting van wat mogelijke consequenties zijn. Er is inmiddels al gesproken over '3 overtredingen is levenslang gevangenis' en de boetes die je kunt krijgen kunnen oplopen tot in de miljoenen.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 15:14 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 jan 2012 - 14:41 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Heb al meerdere keren gestemd. Proxies ftw. We cannot let this develop further. War has been declared.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Halve EU, de VS en japan hebben al getekend? Zonder stemmingen of informatie of bekendmakingen of niks?

    Funneh, iedereen is zo blij met democratische verkiezingen in het midden oosten en ondertussen veranderen we het westen in een dictatuur D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Discord schreef:
    Halve EU, de VS en japan hebben al getekend? Zonder stemmingen of informatie of bekendmakingen of niks?

    Funneh, iedereen is zo blij met democratische verkiezingen in het midden oosten en ondertussen veranderen we het westen in een dictatuur D:

    Die man was het vergeten/kwijt lol.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Dovahkiin schreef:
    Heb al meerdere keren gestemd. Proxies ftw. We cannot let this develop further. War has been declared.


    Grmbl, geef me een site en ik spam hem vol met ponies :Y)

    (en word vervolgens in elkaar geslagen en opgesloten in het binnenkort-op-te-richten martelkamp dat natuurlijk na ACTA komt, but hey, I'll have died for ponies)


    quidquid excusatio prandium pro

    :'DDDDDDDDDDDDDDDDDDD Duitsland heeft toegezegd dat ze het gaan ondertekenen. Alleen nog niet gedaan. Faggots.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2012 - 1:43 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    "Maxime Verhagen, minister van Economische Zaken, liet eerder al weten dat ACTA niet verder gaat dan de wetten die in Nederland gelden." -NU.nl

    Liar, liar, pants on fire!


    Wie du mir, so ich dir.

    Signed en gedeeld op fb.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Die lui moeten met hun poten van onze internet afblijven!
    Stelletje nietsnutten. Ze hebben echt niks beters te doen hè?! In plaats van dat ze wereldvredig stichten, gaan ze een oorlog voeren op internet.
    Kill them all.

    Kom we gaan hun internet afsluiten, wedden dat zij ook niks meer kunnen doen (cat)


    SLOAN.

    Ik zal ook mijn stem vandaag uitbrengen. =)

    Dovahkiin schreef:
    Heb al meerdere keren gestemd. Proxies ftw. We cannot let this develop further. War has been declared.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik heb zin om te gaan slaan, maar eerst even stemmen :Y)


    I am an idiot, I move.

    Krach schreef:
    Ik heb zin om te gaan slaan, maar eerst even stemmen :Y)


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Zo gedaan. Zal thuis nog wel een paar keer doen. :')

    Alucard schreef:
    Die lui moeten met hun poten van onze internet afblijven!
    Stelletje nietsnutten. Ze hebben echt niks beters te doen hè?! In plaats van dat ze wereldvredig stichten, gaan ze een oorlog voeren op internet.
    Kill them all.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."