• *kansloos groot bedreigend plaatje* -Heb ik jullie aandacht? Ja? Mooi!-




    Ik heb hier verder eigenlijk geen topics over gezien –en kon hem in de gauwigheid niet vinden-, maar aangezien er tegenwoordig geen echt nieuws meer op televisie komt moet het maar even zo…

    Maar liefst 20 landen van de EU hebben vandaag in het geheim het ACTA verdrag ondertekend. -Waar zijn ze bang voor? Het internet?!- 22 landen hebben inmiddels toegezegd en de enige paar landen die dit nog niet gedaan hebben zijn;
    - Nederland b]Nog niet ondertekend, maar schijnbaar wel al toegezegd[/b
    - Duitsland b]Nog niet ondertekend, maar wel al toegezegd[/b
    - Estland
    - Cyprus
    - Slowakije

    Stem HIER tegen ACTA.. Nu het nog kan! En nu je nog een stem hebt. Nu de 1,500,000 bijna bereikt is hebben ze de lat naar 2,000,000 gelegd. Niet opgeven en gewoon blijven stemmen en verspreiden!

    Ook HIER kan gestemd worden!
    Vanmiddag waren het nog maar een paar duizend stemmen dus, kom niet af met comments als ‘wat zal dit helpen’. Als je er niet in geloofd, dan mag je ook van de zijlijn toekijken.

    Voor alle mensen die dit niets boeit, prima allemaal goed, maar maak dan plaats voor de mensen die wel willen vechten voor hun eigen vrijheid en dat van anderen. Danku. Dit is geen grapje, troll, whatever.. Ik meen dit serieus. En ik weet dat er genoeg zijn met mij, dus aub deel de link , doe er alles aan je stem hoorbaar te maken.

    WAT BETEKEND ACTA? -in het kort- ACTA betekent Anti-Counterfeiting Trade Agreement

    De ACTA is een initiatief uit Japan en de Verenigde staten, waarbij het idee is om tot een wereldwijde standaard te komen tot de handhaving van intellectuele eigendomsrechten. Hierdoor zou het makkelijker moeten worden om internationaal de productie van illegale, gekopieerde goederen aan te pakken. Landen kunnen vrijwillig hieraan meewerken, op dit moment zijn er meerdere landen mee bezig (o.m: Japan, Verenigde Staten, Singapore, Canada en de Europese Unie. De ACTA zal zich richten op drie kerngebieden:

    - International samenwerking voor de handhaving
    - Uitwisselen van goed werkende aanpak
    - Juridisch samenwerken om piraterij tegen te gaan

    Uit Europees oogpunt ontstaat in Brussel steeds meer rumoer over de ACTA omdat het ook vergaande maatregelen betreft voor de bestrijding van digitale piraterij. Het zogenaamde ‘three strikes policy’ stuit op weerstand (drie keer betrapt worden op illegaal downloaden resulteerd in afsluiting van het internet). Daarnaast ligt er grotere verantwoordelijkheid bij internet providers en zou er content actief gefilterd moeten gaan worden. Meer informatie en uitgangspunten op de website van het Ministerie van Economische Zaken.



    Dit is nog een nette samenvatting van wat mogelijke consequenties zijn. Er is inmiddels al gesproken over '3 overtredingen is levenslang gevangenis' en de boetes die je kunt krijgen kunnen oplopen tot in de miljoenen.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 15:14 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 jan 2012 - 14:41 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Gedaan. :Y) 't Is nog 't minste wat je kunt doen. En wedden dat er straks allemaal mensen gaan zeuren die uiteindelijk niets hebben gedaan...


    I can't even think straight.

    ik heb gestemd :)


    Ligt and Darkness are both very different..

    'k Heb gisteren al gestemd + 't gedeeld op Facebook.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik heb ook gestemd/signed.

    K heb mn broer ook laten stemmen^^ En mn ouders hadden blijkbaar al gestemd. Grr die zeggen ook nooit iets.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik heb gestemd. :Y)


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Gestemd. (no_chears)


    Always be yourself; Unless you can be Pikachu. Always be Pikachu.

    Kan dit topic niet een sticky worden???

    [ bericht aangepast op 27 jan 2012 - 12:34 ]

    MiyaviFreak schreef:
    Kan dit topic niet een sticky???

    Mee eens^^


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ge'sticky'd! *O* For the sake of internet!


    "I shut my eyes in order to see.'

    Statler schreef:
    Ge'sticky'd! *O* For the sake of internet!

    Nice(A)


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Sorry ff topic omhoog schoppen

    MiyaviFreak schreef:
    Kan dit topic niet een sticky worden???


    I voted 2 on this :3


    Ligt and Darkness are both very different..

    We zijn er bijna, we zijn er bijna, MAAR NOG NIET HELEMAAL
    Mensen, teken:Y)


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    gedeeld en signed


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.