• *kansloos groot bedreigend plaatje* -Heb ik jullie aandacht? Ja? Mooi!-




    Ik heb hier verder eigenlijk geen topics over gezien –en kon hem in de gauwigheid niet vinden-, maar aangezien er tegenwoordig geen echt nieuws meer op televisie komt moet het maar even zo…

    Maar liefst 20 landen van de EU hebben vandaag in het geheim het ACTA verdrag ondertekend. -Waar zijn ze bang voor? Het internet?!- 22 landen hebben inmiddels toegezegd en de enige paar landen die dit nog niet gedaan hebben zijn;
    - Nederland b]Nog niet ondertekend, maar schijnbaar wel al toegezegd[/b
    - Duitsland b]Nog niet ondertekend, maar wel al toegezegd[/b
    - Estland
    - Cyprus
    - Slowakije

    Stem HIER tegen ACTA.. Nu het nog kan! En nu je nog een stem hebt. Nu de 1,500,000 bijna bereikt is hebben ze de lat naar 2,000,000 gelegd. Niet opgeven en gewoon blijven stemmen en verspreiden!

    Ook HIER kan gestemd worden!
    Vanmiddag waren het nog maar een paar duizend stemmen dus, kom niet af met comments als ‘wat zal dit helpen’. Als je er niet in geloofd, dan mag je ook van de zijlijn toekijken.

    Voor alle mensen die dit niets boeit, prima allemaal goed, maar maak dan plaats voor de mensen die wel willen vechten voor hun eigen vrijheid en dat van anderen. Danku. Dit is geen grapje, troll, whatever.. Ik meen dit serieus. En ik weet dat er genoeg zijn met mij, dus aub deel de link , doe er alles aan je stem hoorbaar te maken.

    WAT BETEKEND ACTA? -in het kort- ACTA betekent Anti-Counterfeiting Trade Agreement

    De ACTA is een initiatief uit Japan en de Verenigde staten, waarbij het idee is om tot een wereldwijde standaard te komen tot de handhaving van intellectuele eigendomsrechten. Hierdoor zou het makkelijker moeten worden om internationaal de productie van illegale, gekopieerde goederen aan te pakken. Landen kunnen vrijwillig hieraan meewerken, op dit moment zijn er meerdere landen mee bezig (o.m: Japan, Verenigde Staten, Singapore, Canada en de Europese Unie. De ACTA zal zich richten op drie kerngebieden:

    - International samenwerking voor de handhaving
    - Uitwisselen van goed werkende aanpak
    - Juridisch samenwerken om piraterij tegen te gaan

    Uit Europees oogpunt ontstaat in Brussel steeds meer rumoer over de ACTA omdat het ook vergaande maatregelen betreft voor de bestrijding van digitale piraterij. Het zogenaamde ‘three strikes policy’ stuit op weerstand (drie keer betrapt worden op illegaal downloaden resulteerd in afsluiting van het internet). Daarnaast ligt er grotere verantwoordelijkheid bij internet providers en zou er content actief gefilterd moeten gaan worden. Meer informatie en uitgangspunten op de website van het Ministerie van Economische Zaken.



    Dit is nog een nette samenvatting van wat mogelijke consequenties zijn. Er is inmiddels al gesproken over '3 overtredingen is levenslang gevangenis' en de boetes die je kunt krijgen kunnen oplopen tot in de miljoenen.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 15:14 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 jan 2012 - 14:41 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Signed.


    No growth of the heart is ever a waste

    Sorry, maar ik erger me echt een beetje aan die "belangerijk". :'D Kan dat niet even veranderd worden? XD
    Anyway, ik heb ook getekend. Mijn vader zat me heel vreemd aan te kijken toen ik het hem vertelde, hij snapt er helemaal niks meer van. XD


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Leuk, de regering kan ons afzetten z o veel ze willen, ons geld "stelen" en onze normale privacy afpakken maar als ze aan ons internet komen dan worden we boos.
    Uhm, klopt toch niet helemaal.

    MAAR, ik ben wel tegen acta! Welke idioot is ooit op dat idee gekomen. Dat kleine beetje soort van vrijheid dat we nog hadden ons ook nog afpakken? Zijn ze helemaal fucking gek geworden.
    Als dit doorgaat hebben we helemaal geen vrijheid meer. Heerlijk die ondemocratische democratieën.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dit is eigenlijk ech triestig. En ik begrijp niet waarom die dat eigenlijk tekenen, want iedereen zit met illegale dingen op zijn pc en als ik over iedereen spreek heb ik het ook over de politie, juristen etc.
    En waarom zou ik niet eerst een album mogen downloaden als ik het toch automatisch zal kopen. Zo moeten maar niet steeds alles later uitbrengen in Europa. Dit is echt triestige zooi.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    signed! Ik ben blij dat ik iets tegen ACTA kan doen.


    A single dream is more powerful than a thousand realities. -JRR Tolkien

    Ik teken meteen, maar ik vrees echt dat het er hoe dan ook komen gaat. Is het niet nu, dan wel over een jaar. Dag, vrijheid. Tot ziens. Het was leuk het even meegemaakt te mogen hebben.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    WALD0RF schreef:
    Sorry, maar ik erger me echt een beetje aan die "belangerijk". :'D Kan dat niet even veranderd worden? XD
    Anyway, ik heb ook getekend. Mijn vader zat me heel vreemd aan te kijken toen ik het hem vertelde, hij snapt er helemaal niks meer van. XD
    t was heel belangrijk, want voordat ik dit topic opende wist niemand op Quizlet dat 20 eu landen heimelijk dat verdrag ondertekend hadden en toen liep alles ineens heel erg snel dus.. vandaar dat het belangrijk is en dus daarom ook zo vermeld wordt.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2012 - 22:46 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Jonsu schreef:
    (...)
    t was heel belangrijk, want voordat ik dit topic opende wist niemand op Quizlet dat 20 eu landen heimelijk dat verdrag ondertekend hadden en toen liep alles ineens heel erg snel dus.. vandaar dat het belangrijk is en dus daarom ook zo vermeld wordt.

    Ze bedoelde volgens mij de foutieve spelling, maar dat is inmiddels aangepast. :')


    I can't even think straight.

    I voted.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Ze bedoelde volgens mij de foutieve spelling, maar dat is inmiddels aangepast. :')

    This. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik vind het zo erg dat er zoveel mensen in mijn omgeving zijn -school- die zeggen: "Ach, boeiend. Het zal wel meevallen we kunnen er toch niks aan doen. Als ik maar lekker kan blijven uitgaan." Dat is toch zo vreselijk frustrerend om te horen. :/


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Als mensen aan internet komen, dan komen ze aan mij, fucking god.
    - signed


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Ze bedoelde volgens mij de foutieve spelling, maar dat is inmiddels aangepast. :')
    oooo lol, dat had ik niet eens gezien :3.


    Wie du mir, so ich dir.

    Signed! En ze hebben op dit moment 755,344 votes, dus we hebben er al genoeg! Maar hoe meer, hoe beter natuurlijk. :Y)


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Shogun schreef:
    Signed.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.