• *kansloos groot bedreigend plaatje* -Heb ik jullie aandacht? Ja? Mooi!-




    Ik heb hier verder eigenlijk geen topics over gezien –en kon hem in de gauwigheid niet vinden-, maar aangezien er tegenwoordig geen echt nieuws meer op televisie komt moet het maar even zo…

    Maar liefst 20 landen van de EU hebben vandaag in het geheim het ACTA verdrag ondertekend. -Waar zijn ze bang voor? Het internet?!- 22 landen hebben inmiddels toegezegd en de enige paar landen die dit nog niet gedaan hebben zijn;
    - Nederland b]Nog niet ondertekend, maar schijnbaar wel al toegezegd[/b
    - Duitsland b]Nog niet ondertekend, maar wel al toegezegd[/b
    - Estland
    - Cyprus
    - Slowakije

    Stem HIER tegen ACTA.. Nu het nog kan! En nu je nog een stem hebt. Nu de 1,500,000 bijna bereikt is hebben ze de lat naar 2,000,000 gelegd. Niet opgeven en gewoon blijven stemmen en verspreiden!

    Ook HIER kan gestemd worden!
    Vanmiddag waren het nog maar een paar duizend stemmen dus, kom niet af met comments als ‘wat zal dit helpen’. Als je er niet in geloofd, dan mag je ook van de zijlijn toekijken.

    Voor alle mensen die dit niets boeit, prima allemaal goed, maar maak dan plaats voor de mensen die wel willen vechten voor hun eigen vrijheid en dat van anderen. Danku. Dit is geen grapje, troll, whatever.. Ik meen dit serieus. En ik weet dat er genoeg zijn met mij, dus aub deel de link , doe er alles aan je stem hoorbaar te maken.

    WAT BETEKEND ACTA? -in het kort- ACTA betekent Anti-Counterfeiting Trade Agreement

    De ACTA is een initiatief uit Japan en de Verenigde staten, waarbij het idee is om tot een wereldwijde standaard te komen tot de handhaving van intellectuele eigendomsrechten. Hierdoor zou het makkelijker moeten worden om internationaal de productie van illegale, gekopieerde goederen aan te pakken. Landen kunnen vrijwillig hieraan meewerken, op dit moment zijn er meerdere landen mee bezig (o.m: Japan, Verenigde Staten, Singapore, Canada en de Europese Unie. De ACTA zal zich richten op drie kerngebieden:

    - International samenwerking voor de handhaving
    - Uitwisselen van goed werkende aanpak
    - Juridisch samenwerken om piraterij tegen te gaan

    Uit Europees oogpunt ontstaat in Brussel steeds meer rumoer over de ACTA omdat het ook vergaande maatregelen betreft voor de bestrijding van digitale piraterij. Het zogenaamde ‘three strikes policy’ stuit op weerstand (drie keer betrapt worden op illegaal downloaden resulteerd in afsluiting van het internet). Daarnaast ligt er grotere verantwoordelijkheid bij internet providers en zou er content actief gefilterd moeten gaan worden. Meer informatie en uitgangspunten op de website van het Ministerie van Economische Zaken.



    Dit is nog een nette samenvatting van wat mogelijke consequenties zijn. Er is inmiddels al gesproken over '3 overtredingen is levenslang gevangenis' en de boetes die je kunt krijgen kunnen oplopen tot in de miljoenen.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 15:14 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 jan 2012 - 14:41 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    EDIT: Ook al is de 500,000 bereikt, gewoon doorstemmen!! Hoe meer stemmen hoe beter.. Het gaat erom dat ze zien dat we het hier niet mee eens zijn!

    [ bericht aangepast op 27 jan 2012 - 15:17 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    dance4ever schreef:
    Yes we did it


    Uhm... Nee. Er zijn 500,000 handtekeningen en de petitie zal dus worden verstuurd. Het is de vraag of er ook naar geluisterd word D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Jup, signed it.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.



    Vond hem vrij toepasselijk ... Voorals als je snapt hoe dubbel het is, gezien 11 september veroorzaakt is door Amerika zelf. :]

    [ bericht aangepast op 27 jan 2012 - 15:21 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Disposition schreef:



    Vond hem vrij toepasselijk ... Voorals als je snapt hoe dubbel het is, gezien 11 september veroorzaakt is door Amerika zelf. :]
    Amerikanen zijn assholes. Beetje jammer dat Nederland ook gewoon Amerika in het klein is. Dat maakt ons als land zijnde net zo erg :')))


    Wie du mir, so ich dir.

    Jonsu schreef:
    (...)
    Amerikanen zijn assholes. Beetje jammer dat Nederland ook gewoon Amerika in het klein is. Dat maakt ons als land zijnde net zo erg :')))


    Amerika doet steeds meer zijn best om op Nederland te lijken, terwijl Nederland het tegenovergestelde doet. Al met al zijn we zo druk bezig met in elkaars kont te kruipen dat de wereldleiders allang vergeten zijn wat echt belangrijk is en dat niet alles ongezien voorbij gaat.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Oke, gaat dit over SOPA? Want, ik heb echt geen idee waar ik net voor getekend heb. :"D


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    Oke, gaat dit over SOPA? Want, ik heb echt geen idee waar ik net voor getekend heb. :"D


    no, ACTA. It's worse.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Waarschijnlijk verkeerde prioriteit, maar aangezien ik al getekend heb mag ik het vast wel zeggen: er staat een spelfout in de titel. Belangerijk Belangrijk


    I can't even think straight.

    Uneventful schreef:
    Oke, gaat dit over SOPA? Want, ik heb echt geen idee waar ik net voor getekend heb. :"D


    Het begint met een soortgelijk iets als SOPA (dat is het niet, maar het is min of meer vergelijkbaar), maar gaat van daaruit alleen maar erger worden. Als je meer wilt snappen van waar we naartoe aan het werken zijn -en waar wij hier voor tekenen om ertegen te vechten- zou je het beste dit topic door kunnen lezen en de documentaire bekijken die ik daarin geplaatst heb. Het is een vrij lange zit, maar het geeft je veel denkstof en laat je de leugens van de overheid, de media en de toekomst die ons te wachten staat beter begrijpen.
    Je bent natuurlijk niet verplicht, maar het zou erg slim zijn om met zulke dingen te beginnen. Hoe meer je begrijpt, hoe beter en hoe sterker je stem wordt als individueel. Educate yourself, for your own sake and future.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Jonsu schreef:
    EDIT: Ook al is de 500,000 bereikt, gewoon doorstemmen!! Hoe meer stemmen hoe beter.. Het gaat erom dat ze zien dat we het hier niet mee eens zijn!


    Plaats dit a.u.b in je beginpost om de mensen te blijven stimuleren! :]
    Eventueel ook een uitleg over ACTA, gezien niet iedereen snapt waar het over gaat.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    ACTA..


    26 - 02 - '16

    547,495 have signed. Help us get to 750,000

    Ik denk dat ons doel wordt; 1.000.000 *O*

    Help hun door je in te schrijven!

    [ bericht aangepast op 27 jan 2012 - 17:45 ]

    Getekent!


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please