• Voor iedereen wie op paardrijden zit/zat en er over wil kletsen :3.

    Ik rijd nu zo'n acht jaar paard. De eerste vier jaren waren op een ponyclub ergens in Waarland. Het was er erg gezellig, maar er viel niet veel te leren. Tegenwoordig rijd ik op Manege de Steenenkamer. Het is maar een kleine manege, maar heeft wel 4 FNRS sterren en een NK winnend carrouselteam.
    Een echt 'lievelingspaard' heb ik niet, want er staan zoveel lieve paardjes. Toch is Zazou wel een van mijn favorieten:


    De foto is niet heel duidelijk, ze houdt niet zo van camera's. Ik denk dat ik de volgende keer eens een betere foto probeer te maken (:
    Zazou is een lieve, donkerbruine merrie met een kolletje en een koperneus. Ik vermoed dat ze zo rond de 10 jaar oud is.
    Ze is erg schrikachtig. Ze vindt het niet fijn om met een zweep gereden te worden en heeft er een hekel aan als je iets over haar hoofd trekt (altijd een gekloot om een halster of hoofdstel om te doen dus > < ). Tijdens het rijden is ze erg gespannen en gooit ze nog wel eens haar hoofd in de lucht, maar zodra je even hebt gelopen ontspant ze zich meer en is ze heel leuk om te rijden. Het is een superlief paardje dat graag voor je werkt. Toch vindt bijna niemand op stal haar leuk, waardoor ze niet veel gereden wordt en ze dus ook niet beter gaat lopen. Echt balen dat paardrijden zoveel kost, anders zou ik haar elke dag wel willen rijden (no_chears).

    Nu wil ik wat van jullie lieverds weten! (bloos)

    Btw: Als je niets met paarden hebt is dat okee, maar verlaat dan het topic weer en post ook gewoon niets. Bedankt voor het begrip!


    i put the fun in funeral

    Mijn vriendin zit 1/2 jaar op paard rijden nu een jaar denk. Ik zelf heb er echt de hekel aan ik ben arlegisch ofzoiets. ik zeg altijd knol en shitlanders en dan zij neee het is een paard en shetlanders en dan lig ik helemaal dubbel


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb 11 jaar lang paardgereden in Heumen. Maar ik moest stoppen omdat ik het niet meer aankon met school en nu al helemaal niet meer met mijn opleiding. Ik heb geen spijt dat ik ben gestopt maar mis het ontzettend. En dan vooral mijn Lucy. Mijn kamer hangt vol met foto's van mijn prachtige paardje. Men, ik mis haar ): Ze was een hel voor de meeste ruiters maar voor mij was ze zo lief. Ik zat altijd bij haar in de stal op de grond en durfde echt alles met haar. Ze was mijn beste vriendinnetje en heeft me echt geholpen toen ik ziek was.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik rij inmiddels 11 jaar paard, en vind het nog steeds geweldig.
    Ik had een eigen paard, maar zij is (komende week) drie jaar geleden overleden. Verder weet ik eigelijk niet wat ik nog moet zeggen. Ik rij ook op een manege, en eerst dus ook voor mezelf. Met de manege rijden we dressuurwedstrijden eens in het jaar, daarmee rij ik Z.
    Als je verder nog iets wilt weten, just ask! (;


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik heb 4 paarden thuis.. ik ben de groom van m'n pa en zelf rijd ik een paard op de manege. Ik doe niet meer aan wedstrijden en ben voorlopig 6 weken uit de running.. Heb namelijk een gekneusd enkel. Maar anders reed ik elke dag bijna wel.. echt balen nu dus. Verder heb ik een paard gereden wat helaas verkocht word. Hier reed ik L dressuur mee. Maar een eerdere eigenaar had er ZZ mee gereden.. goed paard dus. (flower)


    Solen kommer fortfarande ingenting.

    Zazou? Zo heette een paard dat eerst van mijn beste vriendin was.

    Ik rijd op manege de vier hoeven, en ik rijd al paard voor mijn 8e jaar (op weg naar mn 9e jaar dus (krul) Enehm, tsja, mijn favoriet is de toch wel wat kleine Corvette, Corvette is rond de 10 geloof ik en ik rijd het meest op hem, hij heeft wel wat streken in zich en mij maakt het niet zo uit dat hij niet zo heel moeilijk is om op te rijden, het is een schatje voor mij en bij de meeste mensen doet hij heel lelijk in de stal, maar ik weet denk ik gewoon hoe ik daar mee om moet gaan, en nouja, hij is gewoon mijn knuffeltje. <3


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ik heb 13 jaar gereden op een manege, en daarnaast ook heel veel verzorgpaarden gehad. Ik rijd nu helaas niet meer, wegens tijdgebrek. Ik mis het heel erg. Zodra ik tijd en geld heb ga ik weer rijden.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Jeeeeeeej, ik ben niet meer alleen met m'n topic over paardrijden :3
    Nou heb je even? (:
    Ik rij al 8 jaar paard, en had vroeger net als jou een lievelingspaard waar niemand op wou rijden. Het was een haflinger die Money heette. Hij reageerde niet op de benen, waardoor hij erg sloom was, en daarbij nog eens bokte als je hem een tik met de zweep gaf. Maar om de een of andere reden ging hij bij mij wel altijd vooruit..
    Drie jaar later heb ik dan mijn eigen paard gekregen, Yutah, het is een quarter gekruisd met een pinto en is ondertussen al 10 jaar. Hij heeft een hekel aan dressuur, maar is verzot op springen en het is ook nog eens een perfect paard om mee te gaan wandelen buiten. Twee jaar geleden ben ik naar een privé-manège gegaan omdat ik het gewoon beu was. Daar stond een Arabisch veulen te koop, m'n mama was er meteen verliefd op en heeft het dan ook gekocht. Zo is Leeroy erbij gekomen. Vorig jaar, ben ik begonnen met wedstrijden te doen omdat ik eens iets anders wou proberen. Ik was heel m'n leven al tegen wedstrijden, maar eigenlijk is het best leuk, en je leert e een boel nieuwe mensen kennen! Maar in juli gingen we op vakantie, waardoor er dus vrienden op de paarden kwamen letten. De voorlaatste dag van de vakantie kregen we opeens telefoon dat Yutah droge pulp had zitten eten en zijn maag moest leeggepompt worden :(. (het bleek dat één van die rotkinden van op de straat die de paardjes altijd kwamen 'aaien' hem droge pulp hadden gegeven) We zijn toen meteen terug naar België gekomen, maar het was te laat, hij had er een koliek aan overgehouden en moest naar de kliniek :(. GELUKKIG, was het maar een gaskoliek en mocht hij drie dagen laten weer naar huis, ik mocht wel twee maanden niet meer rijden, dus was heel m'n wedstrijdseizoen naar de knoppen. Toen had iemand me aangeboden om op zijn paard te rijden (die persoon rijdt zelf niet meer) en er wedstrijden me te doen. Een 5-jarige merrie, en echt een pittig beestje als je het mij vraagt, maar ja, het is echt een schat van een paard, en ik ben echt trots op mezelf en op haar dat we al zoveel bereikt hebben op korte tijd (ze is echt niet makkelijk), en ik hoop dat ik nog lang op haar mag rijden n.n

    Zo, dat was het zo'n beetje.. :p.
    Ik heb echt geen idee hoe je foto's in een reactie zit, want anders had ik er wel eentje bijgedaan :').


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    McQueen schreef:
    Ik heb 11 jaar lang paardgereden in Heumen. Maar ik moest stoppen omdat ik het niet meer aankon met school en nu al helemaal niet meer met mijn opleiding. Ik heb geen spijt dat ik ben gestopt maar mis het ontzettend. En dan vooral mijn Lucy. Mijn kamer hangt vol met foto's van mijn prachtige paardje. Men, ik mis haar ): Ze was een hel voor de meeste ruiters maar voor mij was ze zo lief. Ik zat altijd bij haar in de stal op de grond en durfde echt alles met haar. Ze was mijn beste vriendinnetje en heeft me echt geholpen toen ik ziek was.


    Buh, een paard verlaten is zo afschuwelijk... (no_chears)
    De rijke oom en tante van een vriendin van me wouden graag een leuk paardje om mee te mennen. Het probleem was echter dat ze zelf niets van paarden af wisten en gewoon lukraak een mooi beestje uitkozen.
    Hij heette William, hackney pony, 2 jaar, net gecastreerd, net voor de kar beleerd en vreselijk druk. Het was zo'n mooi en lief beestje, maar voor mij echt onmogelijk om in mijn eentje te verzorgen. En dan verwachtten ze ook nog eens van mij dat ik hem in mijn eentje zadelmak zou maken. Te bedenken dat ik toen nog maar 12 was > <.
    Ik heb ongelovelijk veel plezier met dat beestje gehad, maar hij zag mij meer als speelvriendje dan als baas. Nadat ik steeds vaker met blauwe plekken thuis kwam, mocht ik hem van mijn ouders niet meer verzorgen (no_chears)
    Damn ik mis hem T-T


    i put the fun in funeral

    Starkiller schreef:
    Zazou? Zo heette een paard dat eerst van mijn beste vriendin was.


    Lijkt 'ie een beetje op het paard op de foto? :'3


    i put the fun in funeral

    Net op NOS: 15 paarden overleden bij een brand D:


    i put the fun in funeral

    Adler schreef:
    Ik rijd op manege de vier hoeven, en ik rijd al paard voor mijn 8e jaar (op weg naar mn 9e jaar dus (krul) Enehm, tsja, mijn favoriet is de toch wel wat kleine Corvette, Corvette is rond de 10 geloof ik en ik rijd het meest op hem, hij heeft wel wat streken in zich en mij maakt het niet zo uit dat hij niet zo heel moeilijk is om op te rijden, het is een schatje voor mij en bij de meeste mensen doet hij heel lelijk in de stal, maar ik weet denk ik gewoon hoe ik daar mee om moet gaan, en nouja, hij is gewoon mijn knuffeltje. <3



    Aaahw wat een schatje! :9~


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Aaahw wat een schatje! :9~

    Ja hè? (bloos)


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Lijkt 'ie een beetje op het paard op de foto? :'3


    Ik heb geen idee :3 Hoelang heb je hem al?

    Manege Waarland? Daar heb ik ooit ook gereden :'D En volgens mij woon je dan vlakbij mij, want de Steenen Kamer zit ergens vlakbij waar ik woon. Of er moet nog een manege zijn die zo heet, haha. Ik heb daar eens een voltige demonstratie gehouden met de voltige vereniging waar ik zit.
    Zelf zat ik vanaf mijn 6de op paardrijden en sinds een paar jaar ben ik gestopt. Ik mis het niet, want nu doe ik voltige, haha. Er viel voor mij gewoon nog weinig te leren en ik kon (en wilde) ook niet de topsport in gaan.


    To live would be an awfully big adventure