Adler schreef:
(...)
Ik had eerst ook zo'n manege, gewoon halster om het hoofdstel of 3 uur achter elkaar laten lopen of echt eens in de twee weken de stal uit mesten, of waar ze kreupelen paarden gewoon laten meelopen. Maar ik rijd nu op een best wel goede manege, en daar wordt best wel goed gereden, goed lesgegeven en vooral goed naar de paarden gekeken..
Ik heb op 3 verschillende manèges gereden. In de eerste manège konden ze absoluut geen les geven. De lesgever dat er gewoon in de hoek van de bak op een stoel en ze zei gewoon wanneer we moesten beginnen te draven, te galopperen, of stappen. In de tweede manège ging het gewoon puur om het geld. Alle paarden waren daar ook graatmager en stonden met veeeel te lange hoeven op stal. En in de derde manège, waar ik vier jaar heb gereden, voel het redelijk goed mee. Het enigste nadeel was wel dat sommige paarden soms 4u op één dag moesten werken.. Ik ben er uiteindelijk ook weggegaan omdat de bak nooit eens vrij was om te kunnen rijden, je je paard nergens kon uitlaten, en ze maar één keer per week op de wei mochten. Ik vind dat een paard elke dag uit moet !
Happiness can be found, even in the darkest of times.