• Yeah! Topic 3!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Andromeda Zwarts: Luanne Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Luanne: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor Beater van het Quidditchtean
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -
    Jezelf(telt niet mee voor aantal rollen):
    - Lisanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Rebecca Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Roxanne Gryffindor
    - Sophie Gryffindor
    - Sarita Gryffindor
    - Bruna Luanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Kim Gryffindor

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 5 feb 2012 - 18:34 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Severus

    'Neuskind? Hoe durft die op hol geslagen knol mij zo te noemen. Ik blijf hier. Ik red me wel,' zeg ik met opeengeklemde kaken.
    Mokkend ga ik zitten op een boomstronk, met mijn toverstok in de aanslag, wachtend op een beest dat me mogelijk aan zou kunnen vallen.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Rebecca.

    'PAS OP JE WOORDEN!' zei ik en klom van Rohan's rug af, naar Severus toe. Rohan stond achter mijn en schraapte met zijn hoeven. 'Rustig, Rohan,' zei ik en duwde zacht op zijn borst, om hem terug te dringen van Severus weg. 'Als je het nog één keer in je hoofd haalt om een van mijn vrienden te beledigen, Secretus, dan ben je nog niet jarig. En dat zijn MIJN trui en MIJN mantel die je daar draagt. Hou het maar aan, hoor, maar je hoeft niet te verwachten dat ik je nogmaals zo'n dienst bewijs. Je haalt jezelf gevaar op de schouders. En de haat van andere boswezens, die jij zojuist een "op hol geslagen knol" hebt genoemd. Respectloos. Let op je woorden!'


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    James
    Hij liep naarbuiten met Lily en hoorde Rebecca Sectretus noemen.
    'Rebecca ik heb geleerd dat Sectretus niet meer helpt bij hem.' zei hij met een moeilijk gezicht en keek eerst Severus aan en daarna snel naar Lily. Lily keek een beetje verontwaardigt bij en zag dat James snel naar haar keek.
    'Waarom neem je het voor hem op?!' fluisterde ze tegen James.
    'Nou ik luister naar jouw advies.' en er kwam een scheef glimlach op zijn gezicht.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Severus

    'Dus je paardenvriendjes zijn belangrijker dan echte vrienden? Nou, als je even naar hem wil luisteren, hij heeft mij net óók uitgescholden. En dan kan het me geen moer schelen dat jij wel aardig bent, maar dát pik ik niet!' schreeuw ik woedend.
    Het kan me even niks schelen dat ik weet dat er weerwolven in het bos lopen, en me nu waarschijnlijk komen opzoeken aangezien ze me hebben gehoord.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2012 - 7:07 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Rebecca.

    'Dat... heeft hier niets mee te maken!' schreeuw ik zo mogelijk nog harder dan Severus doet. 'Ik heb toch geen vrienden! De enige die ik heb is Fred, je weet wel, Arthur's broer! En ik heb geen behoefte aan meer "vrienden" dan hem en de centauren. "Neuskind" is een redelijk normale benaming voor mensen, hij had je ook vetkop kunnen noemen of iets dergelijks... Nou, Rohan, laten we maar gaan, dan leiden we de weerwolven af.' voeg ik eraan toe en klim weer op zijn rug. Hij duwt me tegen zijn torso aan en ik sla mijn armen om het middel van de centaur. Ik geef een klopje op zijn buikwand en we galopperen weg. Ik probeer zo goed mogelijk een wolvengejank uit te stoten en hoop maar dat ze nu op mij af komen in plaats van op Severus en de rest.
    'EN NOU WEGWEZEN!' gebaar ik naar Severus en de rest. 'Voordat ze je grijpen!'


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    [ik wordt genegeert door (vooral lily) en severus :(]


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    [@Rox Gaby en Andy waren net nog bij je en opeens zijn ze verdwenen en ben je alleen met Lily... :|]

    Severus

    'Dus jij vindt 'Neuskind' redelijk?! Nou, zal ik jou voortaan dan maar modderbloedje of betweter noemen, wat dan minstens zo redelijk is!' bries ik.
    'Ga dan maar weg, met je vriendje! Wij zijn geen kleuters meer, wij kunnen ons best redden!'
    Te bedenken dat ze vanavond nog aardig was. Hmm, de volle maan verandert wel erg veel aan personen.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Rebecca.

    'Gewoon doorgaan, ik heb niet gehoord wat hij zei,' lieg ik tegen Rohan en probeer nogmaals - zeer verwoed - om een realistisch wolvengeluid te maken. "Betweter en Modderbloedje" omschrijven mij wel heel goed... Ik val al jaren buiten de boot. 'Hij is niet de meest vriendelijke mens die ik ken, hoor,' zeg ik en probeer Rohan daarmee gerust te stellen dat niet alle mensen slecht zijn. 'Zal wel met de volle maan te maken hebben.'
    Ik hoor een ijzige gil van waar we vandaag kwamen en Rohan stopt abrupt. Severus schreeuwt het uit, waarschijnlijk van pijn en Rohan wil door galopperen, maar ik gebied hem om te keren.
    [om te voorkomen dat ik dadelijk alleen ben :W ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    [ bru je kan gwn schrijven dat ze er zijn hoor want je schreef wat waar ik iets zei tegen Andy en dan denk ik je antwoord wel xD maarja :)]


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Severus

    Ik grijns als ik een mislukt wolvengeluid uit de bomen verderop hoor. Zo kan ik het natuurlijk ook.
    'Auuu! Aaaaaaaah!'
    Ik schreeuw het uit van de neppe pijn, terwijl ik verwacht dat ze nu terug gaat komen. En ja hoor, daar hoor ik alweer hoefgetrappel. Ik grijns als ik hun gezichten zie als ze erachter komen dat ik ze voor het lapje heb gehouden.
    'Nee maar, nu al weer terug? Ik dacht dat jullie ons achter wilden laten. Niet dat ik daar bezwaar tegen zou hebben gehad, natuurlijk.'

    [ bericht aangepast op 31 jan 2012 - 15:43 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Sophie
    "M-mensen..." probeer ik, maar ze hebben het te druk met hun ruzie. We horen een ijzige gil, en ik draai me geschrokken om. Rebecca en Rohan galloperen weg. Ik wil een sprint trekken, als ze omkeren. "Ik ga mee!" roep ik. "Nee maar, nu al weer terug? Ik dacht dat jullie ons achter wilden laten. Niet dat ik daar bezwaar tegen zou hebben gehad, natuurlijk." zegt Severus. Ik sla met mijn hand tegen mijn hoofd aan. Mensen?! "Wat was dat eigenlijk?" vraag ik maar.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2012 - 15:44 ]


    Tijd voor koffie.

    Lily Evers
    Een glimlach komt op mijn gezicht waardoor ik snel weg draai "Dank je" mompel ik verlegen.
    "James waarom heb je Sev eigenlijk ooit gepest" vraag ik nieuwsgierig en kijk James in zijn ogen.
    Hij heeft nooit een goede rede gehad om Sev te pesten, vanaf het eerste jaar was hij al het doelwit van James en zijn vriendjes.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    DarkKnight schreef:
    [ bru je kan gwn schrijven dat ze er zijn hoor want je schreef wat waar ik iets zei tegen Andy en dan denk ik je antwoord wel xD maarja :)]

    [Yeah, i know. maar je schreef dat james alleen met lily was. people, - ik spreek nu trouwens niet voor mezelf maar gwn voor iedereen want dit gebeurt wel vaker - is het niet beter als we er meer rekening mee houden dat er ook nog andere personages zijn? want het loopt vaak uit tot een langdurige dialoog terwijl er ook nog anderen zijn... snappie?]

    Rebecca.

    'Ben jij nou écht zó vreselijk ziek, Severus?!' zeg ik terwijl ik afstap en voor hem ga staan. Hij is een stuk langer dan dat ik ben maar ik kijk hem recht in zijn ogen aan. 'Ik probeer je alleen maar te helpen...' zeg ik een beetje verdrietig. 'Alleen lijk je zó vrésélíjk geobsedeerd door Remus als hij het... Nouja, "moeilijk" heeft. Wat wilde je hiermee bereiken? Hij heeft je toch nooit wat aangedaan?' vraag ik retorisch en leg mijn hand op zijn schouder.
    'Ik weet dat jij en James elkaar niet liggen,' fluister ik in zijn oor. 'En ik weet ook van die keer dat hij je op de kop in de boom heeft gehangen, en wat daarop volgde,' voeg ik eraan toe. 'Alleen duld ik het niet als mensen mij een modderbloedje noemen, of een betweter. Alleen maar omdat ze denken dat ze beter zijn en geen hulp nodig hebben. Ik zou dit eens aan Lily moeten vertellen, benieuwd wat ze dan van je vindt.'
    Als ik weer van hem af ga staan en hem eens goed in de ogen kijk, bestuderend en vragend, voel ik een paar scherpe tanden in mijn been.
    'AUW GODVERDOMME! PARALITIS!' roep ik hard en kijk naar de weerwolf die nog steeds mijn been vastheeft. 'DIT BEDOEL IK NOU, WEGWEZEN! IK RED ME WEL! RENNEN!'
    Ik trek Remus - of Evana's? - hoofd los en probeer los te komen uit de greep van de weerwolf. Een tintelend gevoel verspreidt zich door mijn benen en ik geef een harde trap tegen de slaap van de weerwolf, met mijn goede been. Hij trekt zich los en ik zet het op een lopen - wankelen - naar de school toe. Bloed gutst uit mijn been, maar Rohan kan de weerwolf enigszins afleiden. 'Godverdomme...' hijg ik. 'Dit probeerde ik nog zó te voorkomen... Beter ik dan zij, beter ik dan zij, beter ik dan zij...' stamel ik en ik val in het natte gras. Ik druk mezelf op en hink op mijn goede been naar de school toe. Als ik eenmaal binnen ben laat ik me vallen op de marmeren vloer en glibber ik half verder door me voort te trekken aan mijn armen. Het bloed zorgt er enigszins voor dat ik me voort kan bewegen en pijn is een emotie die ik al jaren geleden uit heb leren zetten toen ik werd afgemat door wat dreuzelkinderen die wilden weten hoe ik die "trucjes" deed. 'Iemand?-' hijg ik. 'Is er ie-mand?'


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!