• Yeah! Topic 3!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Andromeda Zwarts: Luanne Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Luanne: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor Beater van het Quidditchtean
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -
    Jezelf(telt niet mee voor aantal rollen):
    - Lisanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Rebecca Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Roxanne Gryffindor
    - Sophie Gryffindor
    - Sarita Gryffindor
    - Bruna Luanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Kim Gryffindor

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 5 feb 2012 - 18:34 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    4Everdeen schreef:
    (...)

    {misschien als je haar gewoon in het 6de plaatst?}

    Ja, maar dan is ze alsnog maar 2 jaar ouder... en dat lijkt me een beetje raar, iemand die moeder werd op haar 2e... snappie? ik d8 er over na om te doen alsof Nymphadora gewoon niet Andromeda's dochter is, alleen ik weet niet of jullie miss een beter idee hebben. Dus... wat vinden jullie (dat laatste is een vraag voor iedereen)

    [ bericht aangepast op 21 jan 2012 - 13:26 ]

    Enervatio schreef:
    (...)
    Ja, maar dan is ze alsnog maar 2 jaar ouder... en dat lijkt me een beetje raar, iemand die moeder werd op haar 2e... snappie? ik d8 er over na om te doen alsof Nymphadora gewoon niet Andromeda's dochter is, alleen ik weet niet of jullie miss een beter idee hebben. Dus... wat vinden jullie (dat laatste is een vraag voor iedereen)


    [Het hóéft niet helemaal te kloppen, dus als je haar gewoon wilt aanmaken, ga je gang. Nym hoeft haar dochter dan niet te zijn, in principe.]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Caesar schreef:
    (...)

    [Het hóéft niet helemaal te kloppen, dus als je haar gewoon wilt aanmaken, ga je gang. Nym hoeft haar dochter dan niet te zijn, in principe.]

    Ja, daar dacht ik dus ook al aan :). Ok, ik ga Andy aanmaken

    [Jeeee! Eerste Andy-stukje!! :D]

    Andromeda Black

    Ik liep door de gangen met Bella aan mijn zijde. We hadden het over die Rodolphus Lestrange, waar Bella het de laatste tijd ook alleen maar over had. Het begon me langzamerhand te irriteren en ik luisterde meestal ook nog maar met half oor. 'Heb jij eigenlijk niemand op het oog, Andy?' Vroeg Bellatrix ineens. 'He, wat?' 'Je weet wel, gewoon. Iemand leuk vinden.' Zei ze nonchalant. Ja, ik vond wel iemand leuk, maar dat ging ik natuurlijk niet tegen haar zeggen! 'Nee.' Zei ik kortaf. 'Goed dan. Ik moet naar Toverdranken, ik zie je later.' Zei ze en ze liep weg. Ik moest eigenlijk ook al richting Verweer Tegen de Zwarte Kunsten. Ik liep de marmeren trap op en ging linksaf. Ik stopte abrupt toen ik dacht dat ik een glimp had opgevangen van Sirius. Ik liep verder, en ja hoor. Sirius moest waarschijnlijk weer eens spijbelen met zijn vrienden. 'Heey, Sirius!' groette ik hem. Hij schrok blijkbaar door het horen van mijn stem want hij maakte een sprongetje in de lucht. 'Wow, je laat je wel heel snel afschrikken, he?' Grijns ik. 'hoi, James! Hi, Remus!' Zei ik toen de twee andere jongens mij ook opmerkten.

    Waar kan ik met Sarita inspringen?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Evana Lexie Morson
    Moeizaam strompelde ik naar de les. De tranen stroomde nog over mijn wangen. Ik wee tniet waarom, maar stoppen was erg moeilijk. Langzaam kwamen we aan bij het lokaal. Ik schaamde me kapot. Wat zouden ze wel niet denken?

    [ bericht aangepast op 21 jan 2012 - 14:37 ]


    Tijd voor koffie.

    LordSarita schreef:
    Waar kan ik met Sarita inspringen?

    De Gryffindors zijn nu bij Gedaanteverwisselingen :). En miss kan je ook nog een stukje voor Sirius schrijven? Andy is net bij jullie

    Sirius Zwarts
    'Heey, Sirius!' groette iemand mij. Ik schrok van de stem. 'Wow, je laat je wel heel snel afschrikken, he?' grijnsde Andy. 'hoi, James! Hi, Remus!' Zei hij. Ik keek Andy aan. 'Moet jij niet in een of andere stomme les te zitten?' Ik haalde vragend mijn wenkbrauw op.

    [kort haha ik heb geen inspiratie voor Sirius]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Andromeda "Andy" Black

    'Ik kan hetzelfde aan jou vragen.' Grijnsde ik. Ik zag James snel iets wegstoppen in de zak van zijn gewaad. Iets van perkament, dacht ik. 'Wat heb je daar, James?' Vroeg ik nieuwsgierig. 'Oh niks, gewoon een stuk perkament.' Zei hij zo nonchalant mogelijk.

    [erg kort, srry...]

    [ bericht aangepast op 21 jan 2012 - 22:14 ]

    james
    'gewoon een stuk perkament.' ze keek hem grijnzend aan en probeerde het af te pakken.James kwam boven haar uit dus deed het perkament boven haar hoofd zodat ze het niet kon pakken.
    'Oh en By the way je hebt er volgensmij ook niets mee te maken.' zei hij en wilde eigenlijk weg lopen maar ze pakte hem bij zijn schouders.
    James deed het snel in zijn zak en wachte tot dat ze ging praten.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Remus

    'Wij moeten inderdaad naar gedaanteverwisselingen, Andy,' grijns ik. 'Kom op, James, Sirius, straks komen we nog te laat. En we moeten het nu niet verbruien bij Perkamentus.´


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Evana Lexie Morson
    Ik trilde nog. Lucius' gezicht zat vast in mijn gedachten. Lisanne had ik al door laten lopen. Ik wilde niet dat ze te laat kwam. De tranen rolde nog over mijn wangen toen ik het lokaal in liep. Ik liep zo recht als ik kon, zodat niemand het zou opvallen. Tenminste, dat hoopte ik. Ik had het gevoel dat iedereen naar me keek. Snel ging ik ergens zitten, en stopte ik mijn handen voor mjin ogen.


    Tijd voor koffie.

    --Dubbelpost--

    [ bericht aangepast op 22 jan 2012 - 19:31 ]


    Tijd voor koffie.

    Andromeda Zwarts

    Ik liet de jongen zonder ze nog te vragen wat dat stuk perkament was weggaan. Ik kom er toch nog wel achter... dacht ik bij mezelf terwijl ik het lokaal van VTZK instapte. 'Nou, nou. Dat werd weleens tijd, juffrouw Zwarts.' Ik stopte abrupt met lopen en keek de professor aan. Nou het spijt me zeer, profesor,'zei ik op een gemaakt lief toontje. 'Vijf punten aftrek voor Slytherin,'zei de professor kil. Ik zuchtte geirriteerd terwijl ik naast die idioot waaraan mijn zus was uitgeloofd plaats nam. 'Je toneelstukjes werken blijkbaar niet meer, Andy,'grinnikte Lucius. Ík zou maar snel je kop houden als ik jou was, Malfoy. En het is trouwens Andromeda voor jou,'siste ik en ik zag uit mijn ooghoeken Lucius met zijn ogen rollen. ik begreep echt niet waarom Cissy nou weer moest gaan trouwen met zo'n achterbakse kwal. Vader is alleen maar geinteresseerd in het fortuin dat zijn ouders bezitten en later van hem zal worden. Ik ben erg blij dat ik de rol als het jongste kind in huis heb. Ik zal nooit iets in de zoons van die "volbloeden"zien. Maar ja, als ik met een halfboed of in het geval dat ik nu verkeer met een Dreuzeltelg zal trouwen, dan moet ik moeder voor een hele maand: 'JE HEBT ONZE FAMILIE EER TEN SCHANDE GEBRACHT!' aanhoren. Ik was in die gruwelijke gedachten verzonken tot ik mijn naam hoorde. 'Juffrouw zwarts!' 'Ja, professor?' 'Zo, zo u bent nog niet dood zo te horen.' De klas gniffelde om zijn uitspraak. Ík vroeg of u uw Patronus zou willen tonen aan de klas,' vervolgde hij. 'Maar natuurlijk, professor.' Ik liep naar het bureau van de professor en zei: 'Expecto Patronum!' Er spoot een sierlijk paard uit de punt van mijn toverstok die vervolgens elegant om me heen ging draven. 'Uitstekend. U kunt weer gaan zitten.' De Patronus loste op en ik nam weer plaats naast Lucius.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2012 - 17:20 ]

    Lisanne

    Ik luister quasi-geïntresseerd naar Perkamentus, die één of ander verhaal ophangt over katten in theekopjes veranderen. Leuk hoor, maar dat hebben we in klas drie ookal gehad, en als ik eenmaal iets heb gehoord, weet ik het. Ik zucht, en speel een beetje met mijn veer, terwijl ik kijk hoe de secondes -veel te langzaam- wegtikken.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.