• dat Otje, mijn cavia, dood gaat.
    Toen ik vanmiddag het hok ging schoonmaken van hem en zijn broertje(?) was hij aan het schuimbekken leek wel en er was zo opgedroogd vocht aan zijn ogen. En hij maakte vreemde geluiden, wat zou kunnen dat hij aan het piepen was, maar verdraaid klonk door het vocht in zijn mondje.
    En nu las ik daarnet op internet dat als een cavia ziek is (en zich ziek gedraagt) dat het dan ernstig is.

    En nu ben ik bang dat hij maandag niet meer haalt, want als het maandag nog is, gaat mijn moeder naar de dierenarts.
    Wie kan me helpen/opfleuren?

    Edit zondag 12:16: Hij staat nu binnen in een doos, mijn moeder wil wachten met de dierenarts bellen. Maar ik blijf bij hem zitten. Hij kan bijna niet meer lopen, en kruip af en toe een beetje rond.
    Hopen maar dat hij morgen haalt.

    Edit zondag 14:56: Hij heeft het niet gehaald. Hij is tegen twee uur gestorven..

    [ bericht aangepast op 8 jan 2012 - 14:55 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    AWH ;o
    Misschien moet je de dieren ambulance bellen? Altijd als één van mijn huisdieren ziek werden of vielen belde ik de dieren ambulance. Het klinkt wel overbezorgd maar 1 keer heb ik het leven van een jonge kat gered.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Aww, dat is inderdaad niet fijn. Hoe oud is Otje nu? Sommige beestjes gaan nu eenmaal snel dood, hoe goed je er ook voor zorgt. Ik had eens een hamster gehad en die haalde het maar een week, waarschijnlijk was 'ie ziek en daar kan je dan als baasje niks aan doen. Ik zou als ik jou was nog een foto met 'm samen nemen ter herinnering, gewoon voor het geval dat. Misschien dat als je maandag naar de dierenarts gaat, ze er wel gewoon iets aan kunnen doen hoor, maar je weet 't maar nooit. Veel sterkte! <3


    “Love is a contradiction.”

    Bel de ambulance. Want cavia's doen niet zomaar zo.


    Food.

    Kun je deze avond niet meer naar een dierenarts?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Awh, wat sneu. Breng dit weekend dan nog maar veel tijd met hem door?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Als je echt zeker wil weten dat hij nog wat kans heeft om te overleven zou ik gewoon nú naar de dierenarts gaan. Ik heb ook eens een cavia gehad die zijn kopje niet meer op kon tillen en opgedroogd vocht rondom zijn ogen had zitten. Mijn moeder zei toen dat we beter even af konden wachten. Dat was uiteindelijk nogal stom, aangezien het arme beestje binnen een paar uur was overleden.
    Ik kan begrijpen dat je hier ongerust van word, maar als ik mijn mond houd heb je er ook niets aan. Ik hoop voor je dat het goed komt!

    [ bericht aangepast op 7 jan 2012 - 17:11 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Echt heel vervelend voor je.
    Het klopt dat als ze duidelijk laten zien dat er iets niet goed is, het ook ernstig is. Omdat het prooidieren zijn laten ze niet snel zien dat ze ziek zijn.
    Ik zou kijken of je nu nog naar de dierenarts kan, want ik heb vorig jaar ook een ziek caafje gehad en het was toen zondag dus er was niks open. Op maandag zijn toen haar tanden bijgeslepen omdat ze niet at, maar de volgende dag is ze overleden.
    Je kan zijn ogen schoonmaken met gekookt water (lauw) en een beetje deppen.
    Zet hem in ieder geval apart van zijn broertje, anders wordt hij straks ook ziek. Maar hij mag niet hele dagen apart staan, want hij moet de keutels van een gezonde cavia eten.

    Sterkte <3


    You've cat to be kitten me right meow.

    Uneventful schreef:
    AWH ;o
    Misschien moet je de dieren ambulance bellen?
    Altijd als één van mijn huisdieren ziek werden of vielen belde ik de dieren ambulance. Het klinkt wel overbezorgd maar 1 keer heb ik het leven van een jonge kat gered.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Dank jullie wel allemaal!
    Otje is nu anderhalf jaar ongeveer.
    En ik ben net nog gaan kijken, maar hij is al weer wat beweeglijker.
    Hopelijk haalt hij het tot maandag. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    ^^ hier staan genoeg tips, ik zou persoonlijk gewoon de dieren ambulance bellen...


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    Waarom gaan jullie niet nu meteen naar de dierenarts? Dat beestje is overduidelijk ziek, dan moet hij naar een dokter.
    Zo dom dat mensen zich bij dieren altijd minder zorgen maken. "Oh dat kan wel wachteb". Nee dat kan niet, dat doe je ook niet bij een mens.
    Niet persoonlijk tegen jou he!


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MissSharp schreef:
    Dank jullie wel allemaal!
    Otje is nu anderhalf jaar ongeveer.
    En ik ben net nog gaan kijken, maar hij is al weer wat beweeglijker.
    Hopelijk haalt hij het tot maandag. (:

    Anderhalf is veel te jong! Cavia's worden gemiddeld ongeveer 5.
    Je moet echt eerder naar de dierenarts hoor.


    You've cat to be kitten me right meow.

    Narwhals schreef:
    (...)
    Anderhalf is veel te jong! Cavia's worden gemiddeld ongeveer 5.
    Je moet echt eerder naar de dierenarts hoor.


    Ik denk niet dat ik mijn moeder kan overhalen om nog vanavond met hem te gaan.
    Als het morgenochtend erger is, bel ik wel de dierenarts.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MissSharp schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat ik mijn moeder kan overhalen om nog vanavond met hem te gaan.
    Als het morgenochtend erger is, bel ik wel de dierenarts.

    Oké daar kan ik wel mee leven ;p
    Nog een tip; als hij niet wil drinken moet je hem gewoon veel komkommer geven. Daar zit veel vocht in. En je kan ook een vitamine C tabletje geven. Die vinden ze meestal heel lekker en het is goed voor ze.


    You've cat to be kitten me right meow.

    MissSharp schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat ik mijn moeder kan overhalen om nog vanavond met hem te gaan.
    Als het morgenochtend erger is, bel ik wel de dierenarts.

    Zou ik doen, want het klinkt niet gezond D:. Drinkt en eet ie nog goed?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor