• madeupyou schreef op 1 jan 2012 - 19:46:

    RE: Weerwolven van Wakkerdam

    Oké =). Je mag beginnen ^^




    Welkom bij Weerwolven van Wakkerdam!
    Dit zijn de rollen die uitgedeeld worden.



    DE ROLLEN

    Burgemeester(Gubleraholic)
    Voor overdag kan er door "verkiezingen" een burgemeester aangeduid worden. Hij zal het gesprek leiden. De burgemeester krijgt een extra stem, en als de stemmen op wie dood moet 50-50 zijn, dan geeft de burgemeester nog een stem tussen de twee die de meeste stemmen heeft.

    Weerwolven (5)
    De weerwolven mogen 's nachts wakker worden, en iemand aanwijzen die 's morgens dood zal zijn. Zij doen dit natuurlijk in volledige stilte zodat niemand hen kan identificeren. ( Alleen bij de hoofdstukken 'Nacht')


    Burgers(7)
    Zij mogen 's nachts niets doen. Overdag lijkt iedereen een burger te zijn. Overdag helpen zij met het stemmen op een weerwolf. Stemmen de burgers verkeerd, dan sterft een onschuldige. ( Alleen bij de hoofdstuk 'Dag')

    De ziener(1)
    De ziener mag de kaart van één persoon bekijken. Met die kennis kan hij dan overdag mensen beschuldigen of juist niet. Dit kan de ziener maar twee keer doen.

    Heks(2)
    De heksen heeft drie drankjes: een Levenselixer, een dodelijk vergif en een Vervormer. Zij kan elke nacht kiezen om één drankje te gebruiken of niets doen. Met het levenselixer kan ze iemand die gedood is door de weerwolven terug tot leven brengen. Met het dodelijk vergif kan ze bovenop de dode van de weerwolven nog een slachtoffer maken. De heks kan de drankjes ook op zichzelf gebruiken, maar beide drankjes kunnen slechts één maal gebruikt worden. Met de Vervormer kan een burger in een weerwolf veranderd worden. Of juist een weerwolf in een burger veranderd. De heksen mogen ook samen werken.

    Jager (1)
    Als de jager sterft, reikt hij uit naar zijn jachtgeweer en kan in een laatste wanhoopsdaad nog een schot aflossen en iemand naar keuze mee vermoorden. Dit kan 's morgens zijn als hij ontdekt dat hij sterft, maar ook wanneer de burgers besluiten hem te verbranden.

    Cupido (1)
    Cupido schiet zijn beroemde liefdespijlen in twee mensen gedurende de eerste nacht (na de eerste nacht wordt hij burger). Deze twee mensen zullen elkaar kennen en hebben een alternatief doel in het spel, namelijk samen het spel overleven (ook als een van de twee geliefden weerwolf is). Zij moeten elkaar dus zoveel mogelijk verdedigen. Indien de ene geliefde sterft dan sterft de ander van liefdesverdriet.

    Beschermengel (1)
    De beschermengel kan elke nacht iemand beschermen. Het maakt niet uit wie het is.

    Converterwolf (1)
    De Converterwolf mag eenmalig in de tweede nacht een burger tot een weerwolf maken na dit kan hij zelf kiezen of een burger of een weerwolf wilt zijn.

    Slet (1)
    De slet is elke nacht bij een ander persoon dus ze is niet thuis wanneer de weerwolven langskomen. Mocht de weerwolven bij iemand zijn en zij is erbij, overlijdt ze ook.





    Totaal maar 10/20 deelnemers.
    Deelnemers:
    -Mags
    -Snor
    -ColouredWind
    -USB
    -MissSharp
    -BoogieBoys
    -Flemish
    -Chemist
    -Salem
    -Maelig
    -Maitresse
    -disclaimer
    -[q]imlove

    - SuperSav
    - Spotgaai
    - DuskShine
    - Geniusferb
    - Tempesta
    - Ridder
    - Caesar
    - ZaynStyles
    - AnnieCresta



    EDITS:
    2-1-2012: INSCHRIJVING GESLOTEN! Er zijn wel twee bij gekomen, maar er kan altijd wel meerdere burgers zijn.





    De link naar de story.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2012 - 13:04 ]


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    - Ze ontwijken de vraag: bent u een weerwolf?
    Ik heb geen enkele vraag ontweken, zoveel is duidelijk. Hierbij nog eens: ik ben geen weerwolf. :Y)
    - Stille wateren hebben diepe gronden; meestal zijn degenen van wie u het niet verwacht een weerwolf.
    Wel wel, ik heb de meeste stemmen op dit moment en dit kan dus niét zeggen dat iedereen verwacht dat ik geen weerwolf ben. Conclusie: kijk naar iemand anders!
    - Ze hebben een doorlopende wenkbrauw.
    Uiteraard heb ik dit niet.
    - Hun middelvinger en wijsvinger zijn even lang.
    Uiteraard ook niet het geval. Volgens mij zijn dit soort zaken toch maar bijgeloof, trouwens.
    - Ze hebben vaak jeuk op de avond dat het volle maan is.
    Laat het duidelijk zijn: ik leid niet aan dit soort zaken. Ik zou liever even naar Lisanna alias Caesar kijken, want zij lijkt mij het profiel van een échte weerwolf te hebben 8)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Mijn naam is Lisanne, met een 'e' op het eind. Knurft.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    We mogen dan collega-redacteuren van De Wakkerdam Courant zijn, ik vertrouw je voor geen millimeter:Y).


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Caesar schreef:
    We mogen dan collega-redacteuren van De Wakkerdam Courant zijn, ik vertrouw je voor geen millimeter:Y).

    Dat is wederzijds. Ik weet trouwens wel dat jij mij alleen weg wilt krijgen, omdat ik je concurrentie ben!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Hm, maar ik moet zeggen, er zijn ook veel mensen niet online. Waarschijnlijk duren de nachten daarom zo lang, waarschijnlijk zijn zij het, waarschijnlijk heb ik gewoon een goed weerwolven-instinct. YAH


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    WEERWOLF GESIGNALEERD!
    Door uw verslaggeefster Petronella Boontjes.
    Wakkerdam - 29 januari.
    Afgelopen nacht was er enorme opschudding in de Vollemaanstraat. Er liep een donkere, harige gedaante door de straat. De bewoners van de huizen waren al gewaarschuwd, aangezien de weerwolven de vorige keer een briefje achter hadden gelaten met de tekst: 'Je ziet ons terug in de straat van de volle maan.'
    De weerwolf werd gevangen door professionele weerwolfjagers, die hem konden verdrijven. Het bleek echter alleen maar een wolvenpak te zijn, die een dronken man had aangetrokken.
    De zoektocht naar de echte weerwolven gaat verder.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Heftige ruzie tussen verslaggevers.
    Door uw dode verslaggeefster Manon.
    De Hemel - daar bestaat geen tijd.
    Tussen de twee verslaggevers Caesar en Tempesta is een dikke ruzie bezig. Ernstige beschuldigingen vliegen heen en weer en tijdens volle maan zijn beide bij elkaar te vinden omdat ze elkaar niet vertrouwen. Zou het een echt ruzie zijn, of schuilt hier een soort (wolven)liefde? Wie weet. Het blijft alleen nog maar vet vaag. Het enige wat we kunnen doen is gissen wat de werkelijkheid is. Mijn persoonlijke mening kan ik niet geven daar ik dood ben, maar ik kan u wel zeggen dat ik vind dat ze zich beide verdacht maken met deze dikke ruzie.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nieuwe en vertrekkende redacteuren!

    Zeg hallo tegen...
    Manon, een dode burger die dagelijks verslag uitbrengt vanuit de hemel.
    H. Tsjoe, een weerkundige die dagelijks het weerbericht verzorgt.

    Zeg vaarwel tegen...
    B. ter Afzonderweerwolven, vermoord door het volk.
    O. Pa, die met pensioen gaat.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Loool.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik volg het niet meer. Anyway, ik stem wel waar ik volgens mijn techniek op moet stemmen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    LordSarita schreef:
    Ik volg het niet meer. Anyway, ik stem wel waar ik volgens mijn techniek op moet stemmen.


    Welke techniek heeft mijn vorige persoonlijkheid er dan uit gegooid?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Reporter ten dode opgeschreven
    Beste lezer,
    u zult waarschijnlijk geschokt zijn door het tragische nieuws dat wij u komen melden, dus wij vragen u om u voor te bereiden en alvast enkele (dozijnen) papieren zakdoekjes bij de hand te houden. Zorg misschien ook dat u niet alleen bent als u dit nieuws hoort, zo bent u zeker dat er iemand is die op u let. Goed, hier komt het: Uw trouwe reporter, Tempesta, is ten dode opgeschreven! Inderdaad, ze wordt beschuldigd van weerwolverij door Caesar en omdat de bewoners van Wakkerdam een stelletje makke schapen zijn die makkelijk in de war gebracht worden, hebben zij hun stem allemaal tegen Jelena uitgebracht. Dit nieuws is uiteraard verschrikkelijk en ik snap dat u ondertussen al niet meer verder kunt lezen door de tranen die over uw wangen stromen en door uw vingers, die zo hard trillen dat uw de krant hebt laten vallen, buiten als uw de digitale versie leest, uiteraard. Toch zou ik u willen vragen uw ontzetting tijdelijk aan de kant te zetten en te bedenken dat er nog zaken kunnen geregeld worden. Haast u, zo snel als mogelijk, naar het dorpsplein en breng daar uw stem uit. We weten allemaal dat Jelena onschuldig is, waarom zouden we haar laten sterven? Beste mensen, loop niet in de wrede val die voor u is uitgezet, maar denk zelf na! Wees geen schaap dat niet nadenkt, gebruik UW verstand! En als u dat doet weet u dat ondergetekende, Jelena, geen weerwolf is en kunt u de ware schuldige, Lisanne, aanduiden! Ga heen!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat Tempesta en Caesar geen stelletje zijn. (krul)


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Snor schreef:
    Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat Tempesta en Caesar geen stelletje zijn. (krul)


    Ik weet het niet hoor, ze spelen het wel echt goed en tactisch moet ik zeggen. :'D


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Snor schreef:
    Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat Tempesta en Caesar geen stelletje zijn. (krul)

    You never know...(nerd)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.