• Mijn broer heeft zijn profielwerkstuk gehouden over de Tweede Wereldoorlog, maar dan niet in het Westen, Europa, want dat is hetgeen waar de mensen meteen aan denken met Duitsland en zo. Nee, mijn broer heeft het vanuit Japan en Nederlands - Indië bekeken.
    Hij heeft hierbij mijn oma geïnterviewd, omdat zij in een Jappenkamp heeft gezeten. Hij is de eerste die het hele verhaal heeft gehoord, mijn oma praatte er namelijk niet graag over en vlak daarna is ze overleden.

    Nou, veel mensen hadden interesse in het profielwerkstuk van mijn broer, dus heeft hij een aantal kopieën gemaakt en naar die mensen gestuurd. Nu blijkt dat het Indisch Herinnerings-Centrum te Arnhem ook interesse heeft, dus komt mijn broers profielwerkstuk in een museum! Alles wat hij met mijn oma is besproken, is opgenomen op een ouderwetse recorder, daar worden ook kopieën van gemaakt en gedigitaliseerd zodat mijn oma's stem dadelijk te horen is. Ik ben zo trots op mijn broer én op mijn oma, al kan ik het haar niet meer vertellen. D:
    In een friggin' museum!

    Morgen gaan we het brengen, ik woon in Brabant dus dat is nogal 'n eindje rijden, maar 't is het waard.

    Op wie zijn jullie trots?

    [ bericht aangepast op 27 dec 2011 - 23:14 ]


    everything, in time

    Ik ben trots op mijn oma. Tijdens WO II heeft ze niet veel bijzonders gedaan maar op dit moment is het een hele sterke vrouw die ik bewonder.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Op mijn vriendje. Die maakt heel veel door op het moment. Ik ben trots op de manier hoe hij ermee omgaat en zo positief blijft. Hij is sterk en ik heb alleen maar respect voor hem. Hij heeft het echt niet makkelijk. Heel zijn omgeving niet.

    Dus ik ben heel erg trots op mijn lieverd (H)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Super gaaf. :)


    Bad decisions make good stories.

    Wow, dat is wel gaaf!

    Ik ben trots op mijn vriend (:


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Op mijn moeder dat ze het met mij mijn vier broers en mijn babyzusje uithoud.

    Man i love her.


    Heel goed van je broer.

    Waauw Marleen, een museum!
    Mijn opa is overleden toen ik 3 jaar was, en veel weet ik er niet van, mij hij heeft gevochten in Indonesië (?) en is daarbij twee keer bijna dood gegaan, één keer werd hij door een kogel geraakt die nooit meer uit zijn arm is gehaald en één keer was hij doodziek maar waardoor weet ik niet meer. En mijn oom die inmiddels ook al overleden is, is in Indonesië geboren.
    Ik heb een keer een werkstuk gemaakt daarover voor geschiedenis, en toen wilde mijn docent dat ik dat ging voorlezen op de Nationale bevrijdingsdag, maar er was iets misgegaan en toen was ik daarvoor niet ingepland ofzo [/vaag].

    C18 schreef:
    Wauw, da's echt gaaf!
    Wait wut, waarom heb ik mijn profielwerkstuk niet over de oorlog gedaan? Had ik waarschijnlijk nog een hoger cijfer gehad ook D:. Naja, passed anyway 8D.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Dat is echt heel vet!
    Mijn oma komt ook uit Indonesië. Alleen zij is toen samen met haar moeder en haar zus naar Nederland gevlucht. Haar vader was iets in het leger. En is daar op het strand neergeschoten door de Japanners.
    Ik weet bijna niks over mijn oma omdat ze dood is gegaan voordat ik was geboren. Maar als ik de verhalen over haar hoor, word ik toch trots.


    Alleen maar tranen van geluk

    Genius schreef:
    Wauw dat is echt super! ;D

    Ik ben trots op mezelf, mijn broers en mijn moeder. Gewoon omdat we een leuk gezin zijn :3

    Daar heb je oprecht reden toe om trots op te zijn :].
    /Part of a torn family for 12 years now.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dat is echt super van je oma en broer.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    dat is echt cool, daar mag je zeker trots op zijn
    ik ben trots op mijn oma omdat ze sinds mijn opa 8 jaar geleden overleden is, al meer dan 40.000 pond heeft opgehaald voor het ziekenhuis waar mijn opa verbleef.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Uhm. Ik ben ook trots op mijn oma. (:
    In de jare '80 heeft ze haar man verloren. Zij is zelfs de gene die hem gevonden heeft. Ze is alleen verder gegaan in haar leven. Maar toen mijn zus en ik er eenmaal waren, was ze super lief voor ons. Ze deed alles eraan om mijn zus aan het eten te krijgen. Ze stimuleerde mij en mijn zus vaak om onze dromen in vervulling te laten gaan. Ga leren wat je zelf wilt, zei ze altijd. Want in haar tijd mocht ze niet naar school. Nu is mijn oma bijna 86 en ze heeft de vreselijke ziekte: Dementie. Ik vindt het vreselijk om haar zo zien weg te vallen. Maar ook al kent ze me af en toe niet. Een glimlach op haar gezicht, verdwijnt nooit. Daarom ben ik trots op mijn oma. (:


    Lots of love (:

    &Ik ben trots op mijn opa's. (:
    Ik ken ze niet, ze zijn allebei al bijna 25jaar dood. Maar als ik verhalen hoor, denk ik altijd: Dude, ik heb echt coole opa's gehad. :Y)


    Lots of love (:

    Omg, that's awesome!
    Niemand in het bijzonder, ... mezelf.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    Omg, that's awesome!
    Niemand in het bijzonder, ... mezelf.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."