• Mijn broer heeft zijn profielwerkstuk gehouden over de Tweede Wereldoorlog, maar dan niet in het Westen, Europa, want dat is hetgeen waar de mensen meteen aan denken met Duitsland en zo. Nee, mijn broer heeft het vanuit Japan en Nederlands - Indië bekeken.
    Hij heeft hierbij mijn oma geïnterviewd, omdat zij in een Jappenkamp heeft gezeten. Hij is de eerste die het hele verhaal heeft gehoord, mijn oma praatte er namelijk niet graag over en vlak daarna is ze overleden.

    Nou, veel mensen hadden interesse in het profielwerkstuk van mijn broer, dus heeft hij een aantal kopieën gemaakt en naar die mensen gestuurd. Nu blijkt dat het Indisch Herinnerings-Centrum te Arnhem ook interesse heeft, dus komt mijn broers profielwerkstuk in een museum! Alles wat hij met mijn oma is besproken, is opgenomen op een ouderwetse recorder, daar worden ook kopieën van gemaakt en gedigitaliseerd zodat mijn oma's stem dadelijk te horen is. Ik ben zo trots op mijn broer én op mijn oma, al kan ik het haar niet meer vertellen. D:
    In een friggin' museum!

    Morgen gaan we het brengen, ik woon in Brabant dus dat is nogal 'n eindje rijden, maar 't is het waard.

    Op wie zijn jullie trots?

    [ bericht aangepast op 27 dec 2011 - 23:14 ]


    everything, in time

    Wauw dat is echt super! ;D

    Ik ben trots op mezelf, mijn broers en mijn moeder. Gewoon omdat we een leuk gezin zijn :3


    -

    Wow, dat is echt gaaf! Super tof voor je broer, dat is echt heel erg goed!

    Mijn opa heeft gevochten in Indonesië na WO2, daar woedde namelijk nog een andere oorlog.


    Life is hard and then we die

    Wauw! Dat is echt geweldig!
    Op het moment ben ik erg trots op mezelf met wat ik heb bereikt. Maar ik ben ook trots op mijn moeder.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    @Jacqueline ah, dat hoor je ook niet vaak meer haha.:'D

    @Annick, jouw opa is cool. *O*


    everything, in time

    Progeny schreef:
    @Jacqueline ah, dat hoor je ook niet vaak meer haha.:'D

    @Annick, jouw opa is cool. *O*

    True, daarom ben ik er ook trots op :'D


    -

    Progeny schreef:
    @Jacqueline ah, dat hoor je ook niet vaak meer haha.:'D

    @Annick, jouw opa is cool. *O*
    Naja, iets minder cool is alleen dat hij daardoor een psychische stoornis opliep en daardoor overleed in 1969.. Oorlogstrauma ofzo :( Was niet echt leuk daar gok ik zo.


    Life is hard and then we die

    Wauw, da's echt gaaf!
    Wait wut, waarom heb ik mijn profielwerkstuk niet over de oorlog gedaan? Had ik waarschijnlijk nog een hoger cijfer gehad ook D:. Naja, passed anyway 8D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wow, geweldig!

    Mijn overgrootoma is in de Tweede Wereldoorlog haar man verloren door een bom, daar praat ze ook bijna niet over. Ze heeft wel eens tegen me gezegd dat ze die tijden verschrikkelijk vond en het nooit meer overnieuw mocht gebeuren, dat het na een tijdje 5 mei wel genoeg was (ik ging met m'n zus en ouders naar Auzwitch). Ik vond het best heel lief dat ze dat tegen mij zei, want ze zegt er helemaal nooit iets over. Volgens mij heeft ze alles weggekropt.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Wauw. Dat is echt heel toff!
    Ik ben trots op mijn vader (:


    To infinity and beyond •

    Dat is AWESOME!
    Mijn opa heeft toen nog tegen de Japanners gevochten en ook in Stalingrad. Hij kan het helaas niet meer navertellen... ):

    Ik weet niet waar ik trots op ben. Mezelf misschien.


    Where there is a sea there are pirates...

    Mod: Aangepast wegens privacy

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 jan 2019 - 19:19 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Mod: Aangepast wegens privacy

    Dat is echt freaaaaaaaaaaking nice!!!

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 jan 2019 - 19:19 ]


    Life is hard and then we die

    Klinkt fantastisch! Veel succes ermee!

    Ik ben ook trots op mijn oma. Ze heeft ook WOII meegemaakt. Maar ik vind het vooral geweldig dat ze 11 kinderen op de wereld heeft gezet. Dat ze 22 kleinkinderen heeft. Dat ze 10 achterkleinkinderen heeft. En van iedereen, daarmee bedoel ik haar kinderen en aangetrouwde kinderen, haar kleinkinderen en aangetrouwde kleinkinderen, haar achterkleinkinderen, haar broers en zussen en diens kinderen, van al die personen weet de de geboortedatums, sterftedatums, telefoonnummers, adressen, voormalige adressen en noem maar op. Ze weet al die dingen van meer dan 100 mensen op haar 86 -bijna 87- jarige leeftijd. Ik vind dat geweldig.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Mijn overgrootvader moest strijden in WO1, bij Ieper, Passendaele,... Meer weet ik niet echt. Ik weet dat mijn oma zei dat ze drugs kregen om er door te raken. Dat kwam een jaar of twee ook op het nieuws. *lange tijd geleden, we hebben er sindsdien niet meer over gehad, dus meer kan ik niet zeggen.)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dat is echt freaaaaaaaaaaking nice!!!


    Hij is gewoon als een gek gaan rijden en heeft twee vrienden meegenomen. Dat waren (ik dacht tenminste) één Russische jood en iemand van het verzet die zich tijden voor had gedaan als een SS'er om zo informatie door te geven aan het verzet. Ik ben trots op hem, al heeft mijn oma me dit allemaal moeten vertellen omdat ik hem nooit persoonlijk heb gekend. Mijn andere oma, moest "werken" voor de Duitsers toen ze vijftien was. D.W.Z., dat ze gewoon diende als lustobject. Mijn oudtante heeft zich weten te redden door te zeggen dat ze al "werk" had. Die opa die met mijn oma is getrouwd (die Engelse) zat ook bij the Royal Airforce.
    En ik dacht dat ik mensen zou vervelen met mijn verhalen over opa&oma&opa&oma! Nou!


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!