• Mijn moeder zet mij min of meer voor een hele moeilijke keuze
    Als ik wil dat zij mij accepteert en normaal doet tegen mij moet ik veranderen in iemand die er altijd perfect uitziet, die veel leert. Die al haar 'stomme hobby's opgeeft. Die veel tijd aan haar uiterlijk en schoolwerk besteed. Die zich interesseert in mode en die door iedereen aardig en normaal wordt gevonden. Oftewel iemand die perfect lijkt maar zich vanbinnen ongelukkig voelt.
    Dan heb ik keuze twee. Ik blijf mezelf. Ik kleed me zoals ik zelf wil. Ik doe wat ik zelf leuk vind. Ik ga door met mijn hobby's. Ik interesseer mij niet echt voor mijn uiterlijk. Ik besteed niet vreselijk veel tijd aan school. Ik wordt door veel mensen stom en raar gevonden en ik wordt niet geaccepteerd door mijn moeder en ze zal altijd blijven zeuren over mij. Oftewel iemand die zichzelf is, maar daardoor niet geaccepteerd wordt door mensen.

    Wat moet ik doen?
    Sorry voor dit zeikverhaal, maar ik moet het kwijt omdat ik er helemaal gek van wordt

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Misschien kun je een tussenweg vinden en anders moet je sowieso jezelf blijven.(bloos)


    everything, in time

    Je kan best op sommige punten aan je moeder toegeven, daar wordt je heus niet ongelukkiger van en de situatie waarschijnlijk wel draaglijker.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Jezelf blijven, ieder mens is uniek en moet zich kunnen kunnen kleden zoals hij/zij wil en moet zich via een manier kunnen uiten laten zien zoals hij/zij is. Als andere mensen daar problemen mee hebben dan is dat hun probleem en moeten hun iets aan zichzelf doen


    Physics is awesome

    ik vind gewoon dat je moeder je moet accepteren zoals je bent

    Taize schreef:
    Je kan best op sommige punten aan je moeder toegeven, daar wordt je heus niet ongelukkiger van en de situatie waarschijnlijk wel draaglijker.

    Ik heb het geprobeerd, maar ik vond het gewoon niet leuk
    Schrijven en Dichten betekent heel veel voor mij omdat dat iets is wat ik kan en als ik aan mijn moeder toe moet geven moet ik in elk geval daar mee stoppen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Optie twee, heb ik ook gedaan. Ik zit dan wel altijd overal alleen, op school of werk, maar dat maakt me niet uit. Ik ben blijer zo, want ik hoef me niet anders voor te doen als dat ik ben, en ik weet dat er een altijd een paar mensen zijn die dat waarderen, en wie doet ertoe, behalve die twee? :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Het is belangrijk dat je bent en blijft wie je bent. Dat andere jou ware zijn niet accepteren ligt aan hun, niet aan jou. Jij bent perfect zoals je bent. Daar in tegen is het natuurlijk niet fijn dat mensen je niet accepteren zoals je bent, vooral als het om je eigen moeder gaat.
    Misschien kun je een tussen weg pakken als je geen keuzen kunt maken. Hou je hobby's aan, net als je kledingstijl zodat je je wel goed blijft voelen, maar misschien wel wat meer aan school doen en wat meer tijd aan je haar besteden ofzo.
    Geen idee eigenlijk maar veel succes.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Flickerman schreef:
    (...)
    Ik heb het geprobeerd, maar ik vond het gewoon niet leuk
    Schrijven en Dichten betekent heel veel voor mij omdat dat iets is wat ik kan en als ik aan mijn moeder toe moet geven moet ik in elk geval daar mee stoppen

    Dat zei ik ook niet, dat is juist wie jij bent.
    Maar iets meer aan school doen kan uiteindelijk alleen maar goed uitpakken, niet? En zo vreselijk is het niet om af en toe wat aan je uiterlijk te doen :')


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    SchoenVeter schreef:
    ik vind gewoon dat je moeder je moet accepteren zoals je bent


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    SchoenVeter schreef:
    ik vind gewoon dat je moeder je moet accepteren zoals je bent


    26 - 02 - '16

    Je kunt accenten van je eigen stijl doen, en ondertussen meer "normaal" gaan dragen.
    Je kunt een van je hobby's laten gaan, en de andere houden.
    En je kunt iets beter gaan leren, maar dat hoeft echt niet veel te zijn.

    Zo doe ik het. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eigenlijk een beetje wat Taize zegt. Wat meer aan school doen, en iets meer aan je uiterlijk doen is niet verkeerd. Maar je hobby's? Die moet je gewoon houden. Je moeder zal je wel gewoon moeten accepteren om wie je bent. Punt. Maar iets meer aan school en je uiterlijk doen is niet echt een ramp (lijkt mij)(bloos)


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Kwestie van de middenweg vinden (:


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Je moet sowieso jezelf maken, zeker als dat jou gelukkig maakt. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Dat is een lastige keuze. Je moeder zou je eigenlijk niet moeten laten kiezen. Je moet doen waar je gelukkig van wordt en als dit is waar jij gelukkig van wordt, gewoon jezelf zijn. Dan moet je dat zeker blijven doen ;) Misschien kun je je wel aan sommige dingen van je moeders beeld aanpassen, zoals iets beter je best doen op school. :) Dan ziet je moeder dat sommige dingen je toch wel interesseren van haar ideaal beeld. Maar het is jouw leven en niet dat van je moeder, dus ze zal het moeten accepteren.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.