• I have some questions about my math:

    1) Joost weegt 3 kg meer dan Daan, die 4 kg meer weegt dan Frits. Samen wegen ze 104 kg. Hoeveel weegt elke jongen? Stel eerst een vergelijking op.

    2) Paula is drie keer zo oud als haar broer Rinus. Over vier jaar is Paula twee keer zou oud als Runus. Bereken door het oplossen van een vergelijking hoe oud Paula en Rinus nu zijn.

    This is not my cup of tea at all.
    Iemand die dit wel kan? Ik heb morgen pw en dit is het enige wat ik nog niet zo goed snap...
    Help me!

    B.V.D

    ---> Ik ben echt blij. Dankzij jullie hulp snap ik het gewoon steeds meer! D
    Dankuwel!

    [ bericht aangepast op 20 dec 2011 - 22:34 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Vraag niet aan mij
    Ik sta na twee toetsen een 2,5 gemiddeld


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    1)
    x= gewicht Frits
    x+4= gewicht Daan
    x+7= gewicht Joost

    104 kg = x+x+4+x+7
    -> x isoleren en tadaaaa!


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Bah,vraag het aan mijn zus. Die had laatst examens over vergelijkingen -_-


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    1) 104:3= 34,6
    Omdat Joost 3 kg meer weegt dan Daan is dat dus sws al 34,6+3= 37,6 kg voor Joost.
    Omdat Joost 3 kg zwaarder is dan Daan: 37,6-3=34,6 kg voor Daan.
    Omdat Frits 4 kg lichter is dan Daan: 34,6-4=30,6 kg.

    Ik denk dat het zo is, hahaha, but I'm not sure. Wiskunde is mijn slechtste vak.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik weet wel hoe je die eerste kan oplossen.

    Joost weegt 3 kg meer dan Daan, die 4 kg meer weegt dan Frits. Samen wegen ze 104 kg. Hoeveel weegt elke jongen? Stel eerst een vergelijking op.

    Joost en Daan zijn samen 11 kilo meer dan Frits, want daan weegt 4 kilo meer, en joost 4+3 is dus elf. Je trekt die elf van die 104 af, dan heb je 93 kilo, deel dat door drie, dan heb je 31 killo, omdat je al die gewichten gelijk hebt gemaakt. Tel dan voor Daan er 4 bij op en voor Joost 7.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Sluipvoet schreef:
    Ik weet wel hoe je die eerste kan oplossen.

    Joost weegt 3 kg meer dan Daan, die 4 kg meer weegt dan Frits. Samen wegen ze 104 kg. Hoeveel weegt elke jongen? Stel eerst een vergelijking op.

    Joost en Daan zijn samen 11 kilo meer dan Frits, want daan weegt 4 kilo meer, en joost 4+3 is dus elf. Je trekt die elf van die 104 af, dan heb je 93 kilo, deel dat door drie, dan heb je 31 killo, omdat je al die gewichten gelijk hebt gemaakt. Tel dan voor Daan er 4 bij op en voor Joost 7.


    4+3=11 ?


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Shirogane schreef:
    (...)

    4+3=11 ?


    Ja lol, dat dacht ik dus ook al, hahaha. Maar ze zal het vast wel goed hebben, aangezien ik echt een faal ben in wiskunde.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    2) Paula is drie keer zo oud als haar broer Rinus. Over vier jaar is Paula twee keer zou oud als Runus. Bereken door het oplossen van een vergelijking hoe oud Paula en Rinus nu zijn.
    x=rinus

    3x=x

    2x+4=x
    3x=2x+4
    3x-2x=+4
    x=4=leeftijd Rinus

    3.4=12=leeftijd Paula

    Als ik het verkeerd heb...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    1) Joost weegt 3 kg meer dan Daan, die 4 kg meer weegt dan Frits. Samen wegen ze 104 kg. Hoeveel weegt elke jongen? Stel eerst een vergelijking op.

    Daan = x
    Joost = x+3
    Frits = x-4

    x+(x+3)+(x-4) = 104 en dan x eruit halen
    x + x + 3 + x - 4 = 104
    3x + 1 = 104
    3x = 103
    x = 34,33 (=34) = Daan

    Joost = 37
    Frits = 30

    [ bericht aangepast op 20 dec 2011 - 22:11 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    ---

    [ bericht aangepast op 20 dec 2011 - 22:31 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Cinna schreef:
    1) 104:3= 34,6
    Omdat Joost 3 kg meer weegt dan Daan is dat dus sws al 34,6+3= 37,6 kg voor Joost.
    Omdat Joost 3 kg zwaarder is dan Daan: 37,6-3=34,6 kg voor Daan.
    Omdat Frits 4 kg lichter is dan Daan: 34,6-4=30,6 kg.

    Ik denk dat het zo is, hahaha, but I'm not sure. Wiskunde is mijn slechtste vak.


    Oh! Dat is zoo smart! Misschien is het wel goed. W8. Ik kijk effe in mijn nakijkboekjee:
    Het klopt! Alleen hebben ze het hier afgerond naar boven.
    En volgens mij oet je eens formule maken. Maar goed. Ik snap het niet, dus dit is dé oplossing!
    Dankjeweel!!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Aquila schreef:
    2) Paula is drie keer zo oud als haar broer Rinus. Over vier jaar is Paula twee keer zou oud als Runus. Bereken door het oplossen van een vergelijking hoe oud Paula en Rinus nu zijn.
    x=rinus

    3x=x

    2x+4=x
    3x=2x+4
    3x-2x=+4
    x=4=leeftijd Rinus

    3.4=12=leeftijd Paula

    Als ik het verkeerd heb...


    Je hebt het goedd! Dankje voor de uitleg!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    zeer gemakkelijk, maar helaas voor jou zijn mijn examens al gedaan en ben ik niet van plan mijn hersenen te doen werken :')

    gewoon x opstellen en vergelijking oplossen


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.