• Wij willen een kinderpardon.

    Limburgser dan Vlaai. Noord-Hollandser dan kaas. Frieser dan de Elfstedentocht. En Zeeuwser dan het meisje. Dat zijn de kinderen die ons land moeten verlaten. 14 jaar oud, 10 jaar in Nederland. 9 jaar oud, 8 jaar in Nederland. 13 jaar oud, 13 jaar in Nederland.

    Als wij niks doen, ligt hun toekomst in Irak, Afghanistan, Eritrea, Angola. Landen waar ze de taal niet van spreken, waar ze niemand kennen, waar ze vreemden zijn. Wij laten dit niet gebeuren. Deze kinderen horen hier. Wij willen een kinderpardon. Wij willen ze uit onzekerheid halen en welkom heten in hun land. Daarom deze hartenkreet.

    Minister Leers, doe niet zo kortzichtig. Laat zien dat Nederland groot kan zijn. Of het er nu 20 of 2.000 zijn, deze kinderen horen hier. Geef ze de kans om een mooie toekomst in Nederland op te bouwen. Geef ze de kans om mee te bouwen aan een mooie toekomst voor Nederland. Geef ze een kinderpardon!

    Angela Groothuizen, Marco Borsato, Paul de Leeuw, Khalid Boulahrouz, Jörgen Raymann, Humberto Tan, Jan Mulder, Anna Drijver, Patrick Lodiers, Thomas Acda, Filemon Wesselink, Manuel Broekman, Vincent Bijlo, Twan (The Opposites), Appa, Hanneke Groenteman, Margriet Eshuijs, Daphne Bunskoek. Peter van der Vorst, Tanja Jess, Hind, Georgina Verbaan, Peter R. de Vries, Waylon, Halina Reijn, Nasrdin Dchar, Jolande Sap en Tofik Dibi.


    MEE EENS?? Teken de petitie KLIK HIER

    Mijn ma dwong me zowat half dit in te vullen xD Tis niet veel werk, alleen je naam en woonplaats. Dit is voor kinderen als Maro, van een tijdje trug. Teken jij ook??

    [ bericht aangepast op 20 dec 2011 - 17:04 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Taize schreef:
    (...)
    Als je emigreert, bereid je je echt wel voor. Ik vind dat mensen die weten dat ze illegaal in een land verblijven en teruggestuurd gaan/kunnen worden, zichzelf en hun kinderen hier ook op voor moeten bereiden. Ze weten dat het er aan zit te komen, dus vind ik het hun plicht hun kinderen hierop voor te bereiden. Dat zou het meteen een stuk minder sneu maken. Doen die ouders dat niet, is dat sneu voor die kinderen, maar wel de schuld van hun eigen ouders en niet van onze wetten.

    Dat vind ik dus ook.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Niet gedaan.
    Sneu voor hen, maar serieus, ...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    RainbowDash schreef:
    (...)

    "Contrary to popular belief, everone
    is NOT entitled to their own opinion...If you don't know the facts,
    your opinion doesn't count."


    Andy Roony, als ik het goed heb. Iedereen kan een mening hebben. Helaas zijn er veel meer dingen die je op het eerste gezicht denkt, bij alles. Aan alles zit twee kanten. Tenzij je daar echt een boel tijd aan hebt besteed (en het liefst erover gediscusieerd hebt met anderen die even goed onderbouwd zijn, en hopelijk een andere mening hebben dan jij) is een mening geen goede reden om iets te beslissen, vooral niet op gigantische schaal als dit.


    Een mening is niet alleen bestaand uit verstand, wetend dat het ons geld zal kosten als er meer buitenlanders het land in komen. Een goede mening staat verdomme in balans met je gevoel. Wat gaan we doen nadat we besluiten om al die mensen terug te sturen? Meteen van alle kippen legbatterijen maken en bij de volgende aardbeving de mensen in Thailand het zelf maar laten oplossen? We zijn toch gewoon mensen, geen robots.


    i put the fun in funeral

    Assassin schreef:
    (...)

    Het enige probleem is dat het de schuld van de ouders is en niet van de wet.


    Dat klopt tot op zekere hoogte. Maar dan vind ik het logischer om daar wat aan te doen dan dat we nu allemaal mensen terug gaan sturen.


    i put the fun in funeral

    Flickerman schreef:
    Getekend

    Wil dr miss nog iemand tekenen??


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Nee, dat teken ik niet. Sorry, illegaal is illegaal. Op den duur kan je voor iedereen een aparte wet gaan maken.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Is het erg als ik zeg dat dit me niks boeit? :') Het maakt mij echt niks uit of mensen die ik niet ken terug moeten naar hun land.


    -

    Ik heb ruimte nodig voor mijn landgoed. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Wat flauw zeg, alsof Nederland opeens zal exploderen aan een overvloed van mensen (cat)


    +2042374932752975237503247r324907592475247350932709622352


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Ik ga dat echt niet tekenen, wet is wet.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Zo'n lullige petitie haalt geen zak uit; ministers vinden zulke kleinzerige acties als den deze maar onzin. Ach, weet je, je moet je niet zo druk maken om die kinderen. Zij, 'Nederlanders', moeten terug naar een land waar ze oorspronkelijk (uit de bloedlijn) vandaan komen. En hoe kunnen mensen in Irak en Afghanistan dan wel leven zonder half dood te gaan of iets? Mensen, mensen, alsof ze die kids zomaar neerdroppen. Nee, ze geven die gewoon onderdak etc, desnoods bij de ambassade. Jezus Christus, stelletje overdrijvers weer. (no_chears)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Genius zei:
    Is het erg als ik zeg dat dit me niks boeit? :') Het maakt mij echt niks uit of mensen die ik niet ken terug moeten naar hun land.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2011 - 23:27 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Een mening is niet alleen bestaand uit verstand, wetend dat het ons geld zal kosten als er meer buitenlanders het land in komen. Een goede mening staat verdomme in balans met je gevoel. Wat gaan we doen nadat we besluiten om al die mensen terug te sturen? Meteen van alle kippen legbatterijen maken en bij de volgende aardbeving de mensen in Thailand het zelf maar laten oplossen? We zijn toch gewoon mensen, geen robots.


    Klopt. Maar wat jij doet is het tegenovergestelde van wat je mij van beschuldigt. Wat jij doet is beslissen alleen op basis van gevoel. Wat je moet doen, is beslissen in balans met allebei. Je moet kijken wat logisch gezien het beste is, en vervolgens of je dat voor jezelf (en in dit geval ook anderen) kunt rechtvaardigen, en zo niet tot hoe ver kan je gaan.


    quidquid excusatio prandium pro

    GATES schreef:
    Zo'n lullige petitie haalt geen zak uit; ministers vinden zulke kleinzerige acties als den deze maar onzin. Ach, weet je, je moet je niet zo druk maken om die kinderen. Zij, 'Nederlanders', moeten terug naar een land waar ze oorspronkelijk (uit de bloedlijn) vandaan komen. En hoe kunnen mensen in Irak en Afghanistan dan wel leven zonder half dood te gaan of iets? Mensen, mensen, alsof ze die kids zomaar neerdroppen. Nee, ze geven die gewoon onderdak etc, desnoods bij de ambassade. Jezus Christus, stelletje overdrijvers weer. (no_chears)


    Dat zeggen ze er nooit bij, want dan zijn ze minder zielig en tekenen minder mensen hun petitie. Een pardon krijg je op basis van zieligheid (cat)


    quidquid excusatio prandium pro