• Wij willen een kinderpardon.

    Limburgser dan Vlaai. Noord-Hollandser dan kaas. Frieser dan de Elfstedentocht. En Zeeuwser dan het meisje. Dat zijn de kinderen die ons land moeten verlaten. 14 jaar oud, 10 jaar in Nederland. 9 jaar oud, 8 jaar in Nederland. 13 jaar oud, 13 jaar in Nederland.

    Als wij niks doen, ligt hun toekomst in Irak, Afghanistan, Eritrea, Angola. Landen waar ze de taal niet van spreken, waar ze niemand kennen, waar ze vreemden zijn. Wij laten dit niet gebeuren. Deze kinderen horen hier. Wij willen een kinderpardon. Wij willen ze uit onzekerheid halen en welkom heten in hun land. Daarom deze hartenkreet.

    Minister Leers, doe niet zo kortzichtig. Laat zien dat Nederland groot kan zijn. Of het er nu 20 of 2.000 zijn, deze kinderen horen hier. Geef ze de kans om een mooie toekomst in Nederland op te bouwen. Geef ze de kans om mee te bouwen aan een mooie toekomst voor Nederland. Geef ze een kinderpardon!

    Angela Groothuizen, Marco Borsato, Paul de Leeuw, Khalid Boulahrouz, Jörgen Raymann, Humberto Tan, Jan Mulder, Anna Drijver, Patrick Lodiers, Thomas Acda, Filemon Wesselink, Manuel Broekman, Vincent Bijlo, Twan (The Opposites), Appa, Hanneke Groenteman, Margriet Eshuijs, Daphne Bunskoek. Peter van der Vorst, Tanja Jess, Hind, Georgina Verbaan, Peter R. de Vries, Waylon, Halina Reijn, Nasrdin Dchar, Jolande Sap en Tofik Dibi.


    MEE EENS?? Teken de petitie KLIK HIER

    Mijn ma dwong me zowat half dit in te vullen xD Tis niet veel werk, alleen je naam en woonplaats. Dit is voor kinderen als Maro, van een tijdje trug. Teken jij ook??

    [ bericht aangepast op 20 dec 2011 - 17:04 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)

    Dus laten we ze valse hoop geven door ze tijdelijk toe te laten?? Zo van dan krijgen we pas over een aantal jaartjes last ervan, dat dachten ze toen. En nu kamp je dus met al die Maro gevalleln. Dus idd k ben het met je eens, laat ze dan niet toe. Maar nu zijn ze voorlopig toegelaten. Dat is toch geen oplossing?? Want nu moeten ze trug zonder iets van het land te weten EN daar zullen ze zeker geen inburgeringscursussen krijgen, terwijl de normen en waarden vaak veel strenger zijn.


    Ik geloof dat het al vaker is geprobeerd om ervoor te zorgen dat mensen sneller uitgezet worden en niet jarenlang kunnen doorprocederen, zodat als ze worden uitgezet ze binnen een jaar ook echt eruit worden gezet. Alleen gaat dan iedereen zeuren dat dat onmenselijk is omdat ze geen goede kans hebben om zich te verdedigen.

    Oftewel, het is nooit goed :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    dance4ever schreef:
    (...)

    Dus laten we ze valse hoop geven door ze tijdelijk toe te laten?? Zo van dan krijgen we pas over een aantal jaartjes last ervan, dat dachten ze toen. En nu kamp je dus met al die Maro gevalleln. Dus idd k ben het met je eens, laat ze dan niet toe. Maar nu zijn ze voorlopig toegelaten. Dat is toch geen oplossing?? Want nu moeten ze trug zonder iets van het land te weten EN daar zullen ze zeker geen inburgeringscursussen krijgen, terwijl de normen en waarden vaak veel strenger zijn.

    In het geval van Maro wisten ze het in het begin al, dat hij vanaf zijn 18e terug moest omdat hij niet geadopteerd was. Ik snap niet waarom ze er dan nu pas een probleem van maken, ik was eerdere begonnen.
    Het nadeel is dat deze wet voor alle kinderen gaat gelden, dus ook voor de 'gewone' illegalen en dus ook voor de rest van de familie want je kan een kind niet alleen achter laten.
    En dat gaat ook niet werken.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Ik hou van chips.
    Als er in de wet staat dat alle mensen die de username Frigga hebben van een rots af moeten springen doe je dat toch ook niet? > <
    Alleen omdat het op een papiertje geschreven staat, betekent het nog niet dat dat de beste oplossing is. Is het geen tijd dat we zelf gaan nadenken?
    Ik heb er over na gedacht en over die wet is goed nagedacht, de wet is niet fout alleen de uitvoering er van gaat niet goed.
    Een wet word niet zomaar gemaakt, er word goed over na gedacht. Dus ook over deze.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Ik geloof dat het al vaker is geprobeerd om ervoor te zorgen dat mensen sneller uitgezet worden en niet jarenlang kunnen doorprocederen, zodat als ze worden uitgezet ze binnen een jaar ook echt eruit worden gezet. Alleen gaat dan iedereen zeuren dat dat onmenselijk is omdat ze geen goede kans hebben om zich te verdedigen.

    Oftewel, het is nooit goed :Y)


    En dat zal het ook nooit zijn. Ieder mens heeft zo zn eigen mening hierover, wat k wel begrijp, want Nederland is al zo druk etc. etc.

    Het is alleen dat k het niet vind kunnen trug naar een land te moeten wat je niet kent, niks, niet de taal, niet de omgang met mensen. Miss zouden ze die mensen wel trug moeten sturen, maar met voorkennis over het land??

    Alleen vinden veel mensen het dan alsnog gevaarlijk. En k vind zolang ze uitgezet worden, zonder dat ze op enige manier voorbereid kunnen zijn, het niet echt redelijk is.

    Ik vind dit ook een manier om van een gedeelte van het gezeik af te zijn.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Gewoon terugsturen.
    Het hele immigratiebeleid klopt toch al van geen kanten. Die mensen zijn verschrikkelijk duur om hier te houden in de eerste plaats (wat echt minder zou zijn als ze gewoon mochten werken) en ze moeten ook nog te lang wachten op een terugzending.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Frigga schreef:
    (...) Ik heb er over na gedacht en over die wet is goed nagedacht, de wet is niet fout alleen de uitvoering er van gaat niet goed.
    Een wet word niet zomaar gemaakt, er word goed over na gedacht. Dus ook over deze.


    Vanuit mijn persectief is een wet waarin kinderen die al hun hele leven in Nederland wonen zomaar terug naar een land moeten waarin ze niemand kennen en waarvan ze de taal niet spreken, geen goede wet.


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Ik hou van chips.
    Als er in de wet staat dat alle mensen die de username Frigga hebben van een rots af moeten springen doe je dat toch ook niet? > <
    Alleen omdat het op een papiertje geschreven staat, betekent het nog niet dat dat de beste oplossing is. Is het geen tijd dat we zelf gaan nadenken?


    "Contrary to popular belief, everone
    is NOT entitled to their own opinion...If you don't know the facts,
    your opinion doesn't count."


    Andy Roony, als ik het goed heb. Iedereen kan een mening hebben. Helaas zijn er veel meer dingen die je op het eerste gezicht denkt, bij alles. Aan alles zit twee kanten. Tenzij je daar echt een boel tijd aan hebt besteed (en het liefst erover gediscusieerd hebt met anderen die even goed onderbouwd zijn, en hopelijk een andere mening hebben dan jij) is een mening geen goede reden om iets te beslissen, vooral niet op gigantische schaal als dit.


    quidquid excusatio prandium pro

    dance4ever schreef:
    (...)

    En dat zal het ook nooit zijn. Ieder mens heeft zo zn eigen mening hierover, wat k wel begrijp, want Nederland is al zo druk etc. etc.

    Het is alleen dat k het niet vind kunnen trug naar een land te moeten wat je niet kent, niks, niet de taal, niet de omgang met mensen. Miss zouden ze die mensen wel trug moeten sturen, maar met voorkennis over het land??

    Alleen vinden veel mensen het dan alsnog gevaarlijk. En k vind zolang ze uitgezet worden, zonder dat ze op enige manier voorbereid kunnen zijn, het niet echt redelijk is.

    Ik vind dit ook een manier om van een gedeelte van het gezeik af te zijn.


    Ze weten van tevoren dat ze teruggestuurd zullen worden. Die mensen weten dat heel goed. Ze hebben zat tijd om zich voor te bereiden. In het geval van deze kinderen zelfs 18 jaar. Het zal het bij lange na niet makkelijk maken, maar het is beter dan wat nu gebeurt: media aandacht zoeken in de hoop dat als iedereen je zielig vind, de minister een uitzondering voor je zal maken om stemmen te krijgen.


    quidquid excusatio prandium pro

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Vanuit mijn persectief is een wet waarin kinderen die al hun hele leven in Nederland wonen zomaar terug naar een land moeten waarin ze niemand kennen en waarvan ze de taal niet spreken, geen goede wet.

    Dan zou dat betekenen dat een kind ook niet mag emigreren, want dan gebeurt het zelfde.
    Volgens de wet moeten ze ook eerder terug gaan, maar dat word niet gedaan, omdat de ouders blijven procederen, ze niet letterlijk op het vliegtuig worden gezet etcetera, en dan krijg je die gevallen. De wet zeg dat niet zo zeer, de uitvoering geeft je deze gevallen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik teken niet.
    Die mensen moeten gewoon terug naar hun land.
    kommaaropmetdiereactie'sidontgiveafuck


    (Be)lieve in (you)rself

    Frigga schreef:
    (...)
    Dan zou dat betekenen dat een kind ook niet mag emigreren, want dan gebeurt het zelfde.
    Volgens de wet moeten ze ook eerder terug gaan, maar dat word niet gedaan, omdat de ouders blijven procederen, ze niet letterlijk op het vliegtuig worden gezet etcetera, en dan krijg je die gevallen. De wet zeg dat niet zo zeer, de uitvoering geeft je deze gevallen.

    Nee, want emigreren gebeurt om een heel andere reden, en daar wordt van tevoren besloten of je toegelaten wordt of niet.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Vanuit mijn persectief is een wet waarin kinderen die al hun hele leven in Nederland wonen zomaar terug naar een land moeten waarin ze niemand kennen en waarvan ze de taal niet spreken, geen goede wet.


    Het enige probleem is dat het de schuld van de ouders is en niet van de wet.


    Your make-up is terrible

    Taize schreef:
    (...)
    Nee, want emigreren gebeurt om een heel andere reden, en daar wordt van tevoren besloten of je toegelaten wordt of niet.


    Klopt.


    quidquid excusatio prandium pro

    Taize schreef:
    (...)
    Nee, want emigreren gebeurt om een heel andere reden, en daar wordt van tevoren besloten of je toegelaten wordt of niet.

    Ik bedoel dat, tenzij ze zich voorbereiden, ook niks van het land weten. Net als ze terug gestuurd worden en ze zich gewoon niet voorbereiden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Ik bedoel dat, tenzij ze zich voorbereiden, ook niks van het land weten. Net als ze terug gestuurd worden en ze zich gewoon niet voorbereiden.

    Als je emigreert, bereid je je echt wel voor. Ik vind dat mensen die weten dat ze illegaal in een land verblijven en teruggestuurd gaan/kunnen worden, zichzelf en hun kinderen hier ook op voor moeten bereiden. Ze weten dat het er aan zit te komen, dus vind ik het hun plicht hun kinderen hierop voor te bereiden. Dat zou het meteen een stuk minder sneu maken. Doen die ouders dat niet, is dat sneu voor die kinderen, maar wel de schuld van hun eigen ouders en niet van onze wetten.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the