• Wij willen een kinderpardon.

    Limburgser dan Vlaai. Noord-Hollandser dan kaas. Frieser dan de Elfstedentocht. En Zeeuwser dan het meisje. Dat zijn de kinderen die ons land moeten verlaten. 14 jaar oud, 10 jaar in Nederland. 9 jaar oud, 8 jaar in Nederland. 13 jaar oud, 13 jaar in Nederland.

    Als wij niks doen, ligt hun toekomst in Irak, Afghanistan, Eritrea, Angola. Landen waar ze de taal niet van spreken, waar ze niemand kennen, waar ze vreemden zijn. Wij laten dit niet gebeuren. Deze kinderen horen hier. Wij willen een kinderpardon. Wij willen ze uit onzekerheid halen en welkom heten in hun land. Daarom deze hartenkreet.

    Minister Leers, doe niet zo kortzichtig. Laat zien dat Nederland groot kan zijn. Of het er nu 20 of 2.000 zijn, deze kinderen horen hier. Geef ze de kans om een mooie toekomst in Nederland op te bouwen. Geef ze de kans om mee te bouwen aan een mooie toekomst voor Nederland. Geef ze een kinderpardon!

    Angela Groothuizen, Marco Borsato, Paul de Leeuw, Khalid Boulahrouz, Jörgen Raymann, Humberto Tan, Jan Mulder, Anna Drijver, Patrick Lodiers, Thomas Acda, Filemon Wesselink, Manuel Broekman, Vincent Bijlo, Twan (The Opposites), Appa, Hanneke Groenteman, Margriet Eshuijs, Daphne Bunskoek. Peter van der Vorst, Tanja Jess, Hind, Georgina Verbaan, Peter R. de Vries, Waylon, Halina Reijn, Nasrdin Dchar, Jolande Sap en Tofik Dibi.


    MEE EENS?? Teken de petitie KLIK HIER

    Mijn ma dwong me zowat half dit in te vullen xD Tis niet veel werk, alleen je naam en woonplaats. Dit is voor kinderen als Maro, van een tijdje trug. Teken jij ook??

    [ bericht aangepast op 20 dec 2011 - 17:04 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)

    Idd maar er zijn er gwn met een goede opleiding, die alles gwn doen zoals het hoort. Ik vind het sick om alle illegalen hier te houden, maar als ze hier al gwn jaren volgens de regels wonen...

    Dat doen ze niet, omdat ze illegaal zijn. Ze mogen hier al niet meer zijn.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Taize schreef:
    (...)
    Dat doen ze niet, omdat ze illegaal zijn. Ze mogen hier al niet meer zijn.


    Ze zijn niet illegaal. Ja tot ze achttien worden, dan ineens wel. Ik vind: Laat ze toe ook na hun achttiende of laat ze nooit toe.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Kovalainen schreef:
    (...)

    Oooohhh, dat is wat anders. Dan alsnog, weg ermee, klinkt respectloos, ik weet het. Ook als is dit land voor maar 8% bebouwd, het is te vol. En dit is NEDERland geen BUITENland. Maar aan de andere kant zouden ze eerst de probleemjongeren moeten wegsturen, dan pas de rest.


    Excuse me?
    Dat klonk best wel racistisch.


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    dance4ever schreef:
    (...)

    Ze zijn niet illegaal. Ja tot ze achttien worden, dan ineens wel. Ik vind: Laat ze toe ook na hun achttiende of laat ze nooit toe.

    Niet altijd, sommige zijn ook gewoon illegaal.
    Ze weten vanaf hun begin dat ze op hun 18e terug moeten, dan kunnen ze toch al eerder wat doen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Ik bedoel dat als zo'n regeling ingesteld word steeds meer mensen het hier gaan proberen, dan komen er meer mensen.
    Ik zeg niet dat Nederland nu te vol is, al zijn er plekken die behoorlijk vol zijn, maar als er nog meer mensen bij komen wel.
    Ik heb geen probleem met buitenlanders, ik heb wat tegen illegalen die opeens zielig gaan doen als ze terug moeten. Ze zijn niet voor niets illegaal he.


    Als je een zak chips koopt en het midden in de aula op gaat zitten eten, is het logisch dat mensen willen dat je uitdeelt. Als je gierig bent dan hoef je ook niet uit te delen, ik bedoel, het is jouw chips.
    Dit is niet mijn land noch het jouwe. Wie ben jij om buitenlanders terug te sturen? Het is heus niet dat er van de een op de andere dag opeens overal marokkaanse en turkse 'hangjongeren' lopen die je huis vernielen en de supermarkt beroven.


    i put the fun in funeral

    dance4ever schreef:
    (...)

    Ze zijn niet illegaal. Ja tot ze achttien worden, dan ineens wel. Ik vind: Laat ze toe ook na hun achttiende of laat ze nooit toe.

    Als de ouders illegaal zijn, zijn de kinderen dat in feite ook, omdat die niet alleen in Nederland achter kunnen blijven. Als de ouders legaal zijn en een permanente verblijfsvergunning hebben, mogen de kinderen natuurlijk ook blijven. We hebben het hier echter over de eerste groep.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Frigga schreef:
    (...)
    Niet altijd, sommige zijn ook gewoon illegaal.
    Ze weten vanaf hun begin dat ze op hun 18e terug moeten, dan kunnen ze toch al eerder wat doen.


    Hoezo zo superieur ma'am?? Alsof de buitenlanders nooit iets goeds toevoegen aan ons land. Amerika zou niet kunnen functioneren zonder illegalen, Nederland wel, maar dan zouden een hoop werk moeten doen die we liever ook niet doen, waar wij ons te goed voor voelen. Tuurlijk hou iedereen maar weg uit ons land. Alsof wij Nederlanders nooit voor veel overlast zorgen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Als je een zak chips koopt en het midden in de aula op gaat zitten eten, is het logisch dat mensen willen dat je uitdeelt. Als je gierig bent dan hoef je ook niet uit te delen, ik bedoel, het is jouw chips.
    Dit is niet mijn land noch het jouwe. Wie ben jij om buitenlanders terug te sturen? Het is heus niet dat er van de een op de andere dag opeens overal marokkaanse en turkse 'hangjongeren' lopen die je huis vernielen en de supermarkt beroven.

    Aparte vergelijking.
    Het is de wet, die is niet voor niets ingesteld. Nederland is van Nederlanders, dus van iedereen met een Nederlands paspoort. Van allochtonen en autochtonen, zolang ze maar een Nederlands paspoort hebben. Als dat niet zo was, waarom hebben we dan nog aparte landen met grenzen en alles?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ALTERMOON schreef:
    (...)

    Als je een zak chips koopt en het midden in de aula op gaat zitten eten, is het logisch dat mensen willen dat je uitdeelt. Als je gierig bent dan hoef je ook niet uit te delen, ik bedoel, het is jouw chips.
    Dit is niet mijn land noch het jouwe. Wie ben jij om buitenlanders terug te sturen? Het is heus niet dat er van de een op de andere dag opeens overal marokkaanse en turkse 'hangjongeren' lopen die je huis vernielen en de supermarkt beroven.


    + Die "hangjongeren" zijn allemaal Nederlanders. Miss zien ze er niet helemaal zo uit, maar de meesten zijn gwn Nederlanders.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)

    Hoezo zo superieur ma'am?? Alsof de buitenlanders nooit iets goeds toevoegen aan ons land. Amerika zou niet kunnen functioneren zonder illegalen, Nederland wel, maar dan zouden een hoop werk moeten doen die we liever ook niet doen, waar wij ons te goed voor voelen. Tuurlijk hou iedereen maar weg uit ons land. Alsof wij Nederlanders nooit voor veel overlast zorgen.

    Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het bij wet verboden is om hier illegaal te zijn. Van mij moge mensen best hier komen, maar dan wel als ze legaal zijn/worden, illegalen niet nee.
    Ik heb niks tegen allochtonen, voor mij is iedere Nederlander gelijk, ieder mens is gelijk. Maar je kan niet iedereen toe laten.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    Nee, de wet is de wet. Ben je illegaal moet je weg,simpel. Ze zouden die wet alleen wat beter uit moeten voeren.
    Zo blijf je bezig, want de familie moet dan ook blijven, zo komen er steeds meer mensen en dat gaat niet. Als het veilig genoeg is dan kunnen ze toch best terug? Er emigreren zo vaak kinderen, ik zie het hele probleem niet helemaal.


    Let it come and let it be

    Frigga schreef:
    (...)
    Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het bij wet verboden is om hier illegaal te zijn. Van mij moge mensen best hier komen, maar dan wel als ze legaal zijn/worden, illegalen niet nee.
    Ik heb niks tegen allochtonen, voor mij is iedere Nederlander gelijk, ieder mens is gelijk. Maar je kan niet iedereen toe laten.


    Dus laten we ze valse hoop geven door ze tijdelijk toe te laten?? Zo van dan krijgen we pas over een aantal jaartjes last ervan, dat dachten ze toen. En nu kamp je dus met al die Maro gevalleln. Dus idd k ben het met je eens, laat ze dan niet toe. Maar nu zijn ze voorlopig toegelaten. Dat is toch geen oplossing?? Want nu moeten ze trug zonder iets van het land te weten EN daar zullen ze zeker geen inburgeringscursussen krijgen, terwijl de normen en waarden vaak veel strenger zijn.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Frigga schreef:
    Nee, de wet is de wet. Ben je illegaal moet je weg,simpel. Ze zouden die wet alleen wat beter uit moeten voeren.
    Zo blijf je bezig, want de familie moet dan ook blijven, zo komen er steeds meer mensen en dat gaat niet. Als het veilig genoeg is dan kunnen ze toch best terug? Er emigreren zo vaak kinderen, ik zie het hele probleem niet helemaal.


    comfort in c h a o s

    Frigga schreef:
    (...)
    Aparte vergelijking.
    Het is de wet, die is niet voor niets ingesteld. Nederland is van Nederlanders, dus van iedereen met een Nederlands paspoort. Van allochtonen en autochtonen, zolang ze maar een Nederlands paspoort hebben. Als dat niet zo was, waarom hebben we dan nog aparte landen met grenzen en alles?


    Ik hou van chips.
    Als er in de wet staat dat alle mensen die de username Frigga hebben van een rots af moeten springen doe je dat toch ook niet? > <
    Alleen omdat het op een papiertje geschreven staat, betekent het nog niet dat dat de beste oplossing is. Is het geen tijd dat we zelf gaan nadenken?


    i put the fun in funeral

    Sorry, ik ben tegen.
    En Leers rockt. :Y)
    Nu en toen hij nog een burgemeester was!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt