• Informatie over de staking:
    Landelijke staking tegen ophokuren!
    21 december 14.00 - 16.00 uur
    Museumplein, Amsterdam

    Komende tijd kun je op deze pagina alle info vinden over de door het LAKS georganiseerde landelijke scholierenstaking tegen de ophokuren!

    Teken de petitie op www.geenophokurenmeer.nl
    Meld je aan op facebook! www.facebook.com/events/228795163860100/

    ___________________________________________

    Waarom gaan we staken?

    Verplichte ‘huiswerkuren’ in de kantine? Engelse les van je natuurkundedocent? Wordt jouw klas ook op deze manier opgehokt? Als het aan de minister ligt vanaf volgend jaar wel!

    Dinsdag 29 november heeft de Tweede Kamer besloten dat leerlingen vanaf volgend jaar langer op school moeten zitten. Maar de scholen hebben nu al te weinig docenten om alle lesuren een bevoegde leraar voor de klas te zetten. Dat probleem lossen de scholen op door ‘ophokuren’ te geven. Dat zijn verplichte uren aanwezigheid waarin je niets leert en hooguit wat huiswerk kunt maken.

    In 2007 zagen 20.000 scholieren dit ook al niet zitten. Wij hebben toen gestaakt, en toch worden de ophokuren nu ingevoerd. Wij willen goede lessen van goede docenten, want van ophokken worden wij niet slimmer. Daarom wil het LAKS dat scholieren op 21 december opnieuw gaan staken. We zullen de minister laten zien dat wij ons niet laten ophokken!


    De sukkels, iedere fucking school in Nederland heeft gezegt: 'Ja, daag.' Oftewel, dat komt er helemaal niet. Nou mogen wij met toestemming van onze ouders gaan staken zonder enige problemen, op mijn school althans maar ik vind het echt onzin. Like, die wet kan onmgelijk uitgevoerd worden als niemand zich er aan houd en al zou het gebeuren, rkijg je misplaatsingen, onafgestudeerde leraren ivm budget tekort, etc. Sowieso moet de Eerste kamer het nog goed keuren en dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

    Nou, wie gaat er staken? :'D


    Let it come and let it be

    Ik niet, ik mag niet. (no_chears)
    Van mijn ouders niet, van school wel.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    In België is dat sowieso niet.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik heb toetsweek XD


    Life is hard and then we die

    Ik iniedergeval niet, bij ons komen ze gezellig met leerplicht op school om te kijken wie er niet zijn =.=


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Gewoon doen. Met toestemming van LAKS kan je school je namelijk niets maken. Ik deed 4 jaar geleden ook mee, echt awesome.


    Your make-up is terrible

    Ik zou alleen willen gaan als ik mag en ik niet alleen ben, anders sta je daar zo loner in je eentje.. x'D


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Headbang schreef:
    Ik zou alleen willen gaan als ik mag en ik niet alleen ben, anders sta je daar zo loner in je eentje.. x'D


    dat dus, het lijkt me echt gaaf..


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Ik zit niet meer op de middelbare, dus voor mij heeft het niet zo veel zin om te gaan staken. Ik snap wel waarom er gestaakt wordt though.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Nvm Nederlands gedoe x]

    [ bericht aangepast op 16 dec 2011 - 21:43 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik ben al een keer gegaan. Maar dat geldt voor mij niet meer, aangezien ik op een MBO zit.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik mag niet van me pa... en omdat ik minderjarig ben moet ik een briefje inleveren die mijn ouders ondertekenen.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Assassin schreef:
    Gewoon doen. Met toestemming van LAKS kan je school je namelijk niets maken. Ik deed 4 jaar geleden ook mee, echt awesome.

    Ik liep net naar beneden: 'Mam, mag ik een toestemmingsbriefje om te gaan staken en een retourtje Amsterdam-Tilburg er bij?'
    Ze kijkt me kort aan en antwoord: 'Nee!'

    Sowieso het feit dat het Amsterdam is, daar mag ik niet heen zonder mama (cat)
    In Tilburg valt er ook wel het één en eht ander te doen, die 4 jaar geleden, is er poging tot doodslag geweest met die staking naar één van onze leraren toe. En mijn geschiedenisleraar is op z'n muil geslagen toen :"D


    Let it come and let it be

    Ik niet, ik ben hier eigenlijk helemaal niet zo tegen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    LaJoie schreef:
    Je moet een staking aanvragen op je school he? ;p

    Wij niet, ik moet aan die trut van een Musiseafleidingscoordinator mijn briefje van mijn ouders geven en dan is het goed, niks neit aanvraag je krijgt het sowieso as je meerderjarig of toestemming hebt.


    Let it come and let it be

    Countenance schreef:
    (...)
    Wij niet, ik moet aan die trut van een Musiseafleidingscoordinator mijn briefje van mijn ouders geven en dan is het goed, niks neit aanvraag je krijgt het sowieso as je meerderjarig of toestemming hebt.

    Ja laat maar, ik was even niet mee met dat Nederlands gedoe, blijkbaar is het iets nationaal ofzo :p


    Has no one told you she's not breathing?