• Informatie over de staking:
    Landelijke staking tegen ophokuren!
    21 december 14.00 - 16.00 uur
    Museumplein, Amsterdam

    Komende tijd kun je op deze pagina alle info vinden over de door het LAKS georganiseerde landelijke scholierenstaking tegen de ophokuren!

    Teken de petitie op www.geenophokurenmeer.nl
    Meld je aan op facebook! www.facebook.com/events/228795163860100/

    ___________________________________________

    Waarom gaan we staken?

    Verplichte ‘huiswerkuren’ in de kantine? Engelse les van je natuurkundedocent? Wordt jouw klas ook op deze manier opgehokt? Als het aan de minister ligt vanaf volgend jaar wel!

    Dinsdag 29 november heeft de Tweede Kamer besloten dat leerlingen vanaf volgend jaar langer op school moeten zitten. Maar de scholen hebben nu al te weinig docenten om alle lesuren een bevoegde leraar voor de klas te zetten. Dat probleem lossen de scholen op door ‘ophokuren’ te geven. Dat zijn verplichte uren aanwezigheid waarin je niets leert en hooguit wat huiswerk kunt maken.

    In 2007 zagen 20.000 scholieren dit ook al niet zitten. Wij hebben toen gestaakt, en toch worden de ophokuren nu ingevoerd. Wij willen goede lessen van goede docenten, want van ophokken worden wij niet slimmer. Daarom wil het LAKS dat scholieren op 21 december opnieuw gaan staken. We zullen de minister laten zien dat wij ons niet laten ophokken!


    De sukkels, iedere fucking school in Nederland heeft gezegt: 'Ja, daag.' Oftewel, dat komt er helemaal niet. Nou mogen wij met toestemming van onze ouders gaan staken zonder enige problemen, op mijn school althans maar ik vind het echt onzin. Like, die wet kan onmgelijk uitgevoerd worden als niemand zich er aan houd en al zou het gebeuren, rkijg je misplaatsingen, onafgestudeerde leraren ivm budget tekort, etc. Sowieso moet de Eerste kamer het nog goed keuren en dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

    Nou, wie gaat er staken? :'D


    Let it come and let it be

    Niks over gezegd op school dus zal ik morgen gewoon moeten gaan
    Ook al zal ik 2 uur voor niks op school zitten(gym terwijl ik niet mee doe en een tussenuur)


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik ga vandaag als een van de vijftig leerlingen.
    's zien of 't wat word.


    I wanna be the very best.

    Remembrall schreef:
    Ik niet, want ik moet om 6 uur werken :'D

    Maar er gaan bij ons waarschijnlijk zo'n tien 'afgevaardigden' uit de resonansgroep en leerlingenraad.
    Maar onze school heeft sowieso ook al gezegd, dat als die wet er komt dat ze zich daar sowieso niet aan gaan houden. :3

    Wat? Dat wist ik niet... En ik zit op dezelfde school xD
    Wie gaan er?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik ben niet naar A-dam geweest. mocht niet.
    Maar wel thuis met een vriendin gestaakt! niet naar school geweest!


    stomme ophokuren..


    Solen kommer fortfarande ingenting.

    Ik wist geen eens dat het vandaag was.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    In principe mocht het wel van onze school, van mijn ouders half, ben uiteindelijk niet gegaan. In een andere klas zaten nog maar twee kinderen. XD


    Full of envy behind that anonymous mask

    Hoe was het? xd


    =

    Ja hoe was het eigenlijk in A'dam? (aa')


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik ben niet eens gegaan?


    Let it come and let it be

    Ik ging 'staken'.

    Stiekem nam ik gewoon dagje vrij en ging ik thuis leren voor mijn herkansing ena ndere nuttige schoolshit doen.

    Kinderen uit mijn klas gingen wel, eentje ging zelfs in roze konijnenpak in een zelfgetimmerd hok en ze kwamen op het nieuws en op de radio [H]

    Maar ik was/ben ook tegen die nieuwe wet.

    [ bericht aangepast op 22 dec 2011 - 17:49 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Countenance schreef:
    Ik ben niet eens gegaan?


    Was ook meer een algemene vraag(:


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    /HBO, so yeah, op mij is 't niet echt van toepassing. Ik heb vandaag liggen slapen :Y).


    No growth of the heart is ever a waste

    Nee, op het volwassenenonderwijs doen wij daar niet aan. :) Wij hebben juist tijd te kort! (al zit ik meermalen per week tot 17.15 op school, maar oke) Tegen wat uurtjes meer had ik geen problemen gehad, des te meer tijd om mijn opdrachten af te ronden.

    [ bericht aangepast op 22 dec 2011 - 18:16 ]


    Bad decisions make good stories.

    ColouredWind schreef:
    (...)
    Wat? Dat wist ik niet... En ik zit op dezelfde school xD
    Wie gaan er?
    Josefien, Eline, Roos (alledrie 5e) en Anne (6e). Volgens mij ging Kevin ook.
    Weet niet of je ze kent :'D

    heb trouwens wel een foto



    naar het schijnt zijn ze ook veel op het nieuws geweest met hun spandoeken :3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    I don't really care, I like school. Yes, you may call me names now.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!