• Informatie over de staking:
    Landelijke staking tegen ophokuren!
    21 december 14.00 - 16.00 uur
    Museumplein, Amsterdam

Komende tijd kun je op deze pagina alle info vinden over de door het LAKS georganiseerde landelijke scholierenstaking tegen de ophokuren!

Teken de petitie op www.geenophokurenmeer.nl
    Meld je aan op facebook! www.facebook.com/events/228795163860100/

Waarom gaan we staken?

Verplichte ‘huiswerkuren’ in de kantine? Engelse les van je natuurkundedocent? Wordt jouw klas ook op deze manier opgehokt? Als het aan de minister ligt vanaf volgend jaar wel!

Dinsdag 29 november heeft de Tweede Kamer besloten dat leerlingen vanaf volgend jaar langer op school moeten zitten. Maar de scholen hebben nu al te weinig docenten om alle lesuren een bevoegde leraar voor de klas te zetten. Dat probleem lossen de scholen op door ‘ophokuren’ te geven. Dat zijn verplichte uren aanwezigheid waarin je niets leert en hooguit wat huiswerk kunt maken.

In 2007 zagen 20.000 scholieren dit ook al niet zitten. Wij hebben toen gestaakt, en toch worden de ophokuren nu ingevoerd. Wij willen goede lessen van goede docenten, want van ophokken worden wij niet slimmer. Daarom wil het LAKS dat scholieren op 21 december opnieuw gaan staken. We zullen de minister laten zien dat wij ons niet laten ophokken!

De sukkels, iedere fucking school in Nederland heeft gezegt: 'Ja, daag.' Oftewel, dat komt er helemaal niet. Nou mogen wij met toestemming van onze ouders gaan staken zonder enige problemen, op mijn school althans maar ik vind het echt onzin. Like, die wet kan onmgelijk uitgevoerd worden als niemand zich er aan houd en al zou het gebeuren, rkijg je misplaatsingen, onafgestudeerde leraren ivm budget tekort, etc. Sowieso moet de Eerste kamer het nog goed keuren en dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

Nou, wie gaat er staken? :'D

Let it come and let it be

Countenance schreef:
    (...)
    Ik liep net naar beneden: 'Mam, mag ik een toestemmingsbriefje om te gaan staken en een retourtje Amsterdam-Tilburg er bij?'
    Ze kijkt me kort aan en antwoord: 'Nee!'

Sowieso het feit dat het Amsterdam is, daar mag ik niet heen zonder mama (cat)
    In Tilburg valt er ook wel het één en eht ander te doen, die 4 jaar geleden, is er poging tot doodslag geweest met die staking naar één van onze leraren toe. En mijn geschiedenisleraar is op z'n muil geslagen toen :"D

Ga met mij mee! *O*

Your make-up is terrible

LaJoie schreef:
    (...)
    Ja laat maar, ik was even niet mee met dat Nederlands gedoe, blijkbaar is het iets nationaal ofzo :p

Muh, als de Lask weer eens denkt slim te zijn, hoewel het de meest ondoordachte organisatie van Nederland is, gaan alle remmen los. :"D

Alleeeen, je linkjes werken niet bij mij. :'D

Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

Fixed links:

Klik 1
    Klik 2

(USER WAS BANNED FOR THIS POST)

Ik zit al op MBO, maar ik ben er ook nooit heen geweest :'D
    Gebeurd heus niet zo snel, ze zeiden dit ook al toen ik net op de middelbare zat. Da's ook alweer 4 jaar geleden.

'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

Ik niet, want ik moet om 6 uur werken :'D

Maar er gaan bij ons waarschijnlijk zo'n tien 'afgevaardigden' uit de resonansgroep en leerlingenraad.
    Maar onze school heeft sowieso ook al gezegd, dat als die wet er komt dat ze zich daar sowieso niet aan gaan houden. :3

If I die young, send me away with the words of a lovesong.

Euh, allereerst; het is drie uur reizen voor mij.
    Ten tweede; ik heb dan vrij.
    Ten derde; mijn zusje heeft er last van en ik niet, maar ik vind het geniaal.
    Ten vierde; ik heb er niets mee te maken, als een actie was tegen tussenuren, zat ik vooraan.
    Ten vijfde; ik houd niet van sociale interacties.
    Ten zesde; de trein is duur.

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

onze school en mijn ouders hebben toestemming gegeven(hoera)
    maar ik ga niet naar a'dam. ik hang gewoon een bord voor het raam waarop staat 'ik staak' xD

[ bericht aangepast op 16 dec 2011 - 22:57 ]

Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

Ik ga ze slaan als dat echt gaat gebeuren, come on, ik zit soms al hele dagen van 8 tot half 5 op school. (cat)

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

Ehhh, sorry hoor, maar ik zit al opgescheept met die verdomde ophokuren.
    Ik zou sowieso gaan protesteren als het niet in Amsterdam was en niet midden in de toetsweek (cat)

"She was fury, she was wrath, she was vengeance."

Wij hebben op school al ophokuren :W
    En zo vervelend zijn ze eigenlijk niet.

This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

MissSharp schreef:
    Euh, allereerst; het is drie uur reizen voor mij.
    Ten tweede; ik heb dan vrij.
    Ten derde; mijn zusje heeft er last van en ik niet, maar ik vind het geniaal.
    Ten vierde; ik heb er niets mee te maken, als een actie was tegen tussenuren, zat ik vooraan.
    Ten vijfde; ik houd niet van sociale interacties.
    Ten zesde; de trein is duur.

Dat zijn eigenlijk hooguit maar 3 redenen die je gewoon door midden hebt geknipt. :W

1, ik zit volgend jaar niet meer op school.
    2, ik heb die 1040 uur meegemaakt en eigenlijk zijn ze sinds de 1000 uur te los (soms dan). Nu hebben zelfs bruggers soms tussenuren.
    3, ik ga niet naar Amsterdam
    4, ik moet mijn CKV opdracht inleveren die dag anders mag ik geen examen maken

Today will be Girl's Day party with you~

Defensive schreef:
    Wij hebben op school al ophokuren :W
    En zo vervelend zijn ze eigenlijk niet.

ophokuren? stoppen ze je dan in hokken ofzo? :')
    OT: eh nee, ik heb niet zoveel zin om te staken. moet ik weer naar amsterdam ensooow en dan worden mn ouders weer boos

I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

Countenance schreef:
    (...)
    Dat zijn eigenlijk hooguit maar 3 redenen die je gewoon door midden hebt geknipt. :W

O ja, kan. Haha.

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt