Levi Lahote
Mijn wekker gaat af en ik open mijn ogen. '10 mei' Schreeuw ik blij en sla direct daarna mijn handen weer voor mijn mond, omdat ik mijn ouders niet wakker wil maken. Ik druk de wekker uit en spring uit mijn bed. Ik kijk even mijn kamer rond en mijn ogen blijven hangen op de grote poster waar; 'Connected by Dance' op staat. 'Ik ga mijn dromen waar maken' Zeg ik tegen mezelf, pak een stel kleren uit de kast en loop naar de badkamer. Als ik bijna bij de badkamer ben, zie ik Mara aan de andere kant van de gang lopen en we kijken elkaar uitdagend aan. 'Ik ga eerst!' Roepen we tegelijk en rennen naar de badkamer deur. Ik grijp snel het handvat vast en trek eraan, maar hij gaat niet open. 'Jammer jongens!' Hoor ik mijn vader vanuit de badkamer roepen. 'Nee, pap! Komop!' Roepen Mara en ik tegelijk en draaien ons om, om naar onze kamers te lopen. Na ongeveer 10 minuten hyper in mijn kamer gezeten te hebben, loop ik weer richting de badkamer. Zonder enig spoor van mijn vader of mijn zusje Mara, dus ik loop naar binnen en doe de deur op slot. Nadat ik mijn kleren opgehangen heb aan een haakje, stap ik onder de douche, zet ik de kraan aan en hoor ik het water via de buizen naar beneden vallen. 'Het is echt zo, vandaag gaat het gebeuren' Zeg ik tegen mezelf, als ik uit de douche ben gestapt en aangekleed en wel naar beneden loop. Ik ontbijt, stop mijn koffer nog wat voller, neem afscheid van mijn ouders en loop samen met Mara naar buiten. We lopen samen naar de bushalte waar we nog ongeveer tien minuten moeten wachten. 'Waar is je koptelefoon?' Vraagt Mara en ik kijk verschrikt. 'Shit! Nee! Dat meen je niet' Denk ik en kijk Mara aan. 'Ik ben zo terug! Hou de bus tegen als hij komt!' Roep ik, drop mijn spullen bij Mara en ren richting huis. Als ik voor het huis sta, komen mijn ouders naar buiten met mijn koptelefoon in hun handen. 'We dachten al, wanneer zou je dat nou door krijgen?' Zeiden ze lachend. 'Geef nou maar' Zeg ik en grits mijn koptelefoon uit hun handen. 'Doeg!' Roep ik terwijl ik weer terug ren en nog net de bus in kan glippen. 'Eindelijk! Onderweg!' Mompel ik zacht en ga naast Mara zitten.
[ bericht aangepast op 16 dec 2011 - 16:25 ]
'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'