Twilight en HP. Ik ben fan van allebei maar HP vind toch net iets beters. Waarom? Omdat er in HP een heel andere wereld wordt beschreven dan in Twilight, je staat verder van de realiteit af (de Dreuzelwereld dus), terwijl in Twilight de gewone-mensen-dingen meer voorkomen (High School, versch. steden,...).
De thema's van Twilight en HP zijn ook totaal verschillend. Bij HP speelt vriendschap en vijandigheid, het maken van allerlei keuzes, goed en kwaad, moed, ... meer een rol, liefde komt er ook wel in voor, maar meer op de achtergrond. Het komt pas aan bod in boek 4 (Harry is verliefd op Cho) en komt misschien meer in beeld in boek 6 vanwege Ginny maar toch veel minder dan in Twilight. In Twilight ligt de nadruk meer op liefde, jaloezie en hoe ermee om te gaan, en zitten er ook religieuze elementen in (Stephenie Meyer is trouwens Mormoons(maar vraag me niet wat dat is)). Zo stelt de appel op de cover van boek 1 het geheim voor van Edward (zoals Eva en de verboden appel uit de Bijbel)
Probeer misschien ook de gelijkenissen te bespreken, zoals dat HP en Twilight beiden in het Fantasy-genre zitten. Maar voor de rest weet ik niets meer. Ik hoop dat je al wat verder kunt!
You only live once, but if you do it right, once is enough.