• Onze school gaat dus een kerstmusical geven na het verhaal van Romy en David.

    En nu wil ik me opgeven voor de rol van Romy.

    Iemand enige ervaring met Musicals of bruikbare tips?

    Zorg dat je goed kan zingen. 8D


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ja, ik heb best wel wat ervaring, maar wat wil je precies weten?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Ja, ik heb best wel wat ervaring, maar wat wil je precies weten?



    Alles wat je hoort te weten.

    Het gaat over twee tieners die een verboden liefde hebben en daarom weglopen. Ze komen terecht bij een man die hen verzorgt en voedt.

    Dus ik moet er veel kracht achter zetten.

    Hale schreef:
    (...)


    Alles wat je hoort te weten.

    Het gaat over twee tieners die een verboden liefde hebben en daarom weglopen. Ze komen terecht bij een man die hen verzorgt en voedt.

    Dus ik moet er veel kracht achter zetten.
    Maar wat moet je doen bij je auditie? Moet je zingen, dansen, spelen?


    Life is hard and then we die

    Je zou het aan een vriend van mij moeten vragen. Hij heeft al jaren toneelles en zit nu in een of ander groot toneelstuk, of zo. :')


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Maar wat moet je doen bij je auditie? Moet je zingen, dansen, spelen?


    We moeten de scene naspelen waarin Romy en david onder een brug moeten slapen de eerste nacht.

    En dat is best een heftige scene.
    De liefde die ze voor elkaar voelen op dat moment spat er echt vanaf.

    Hale schreef:
    (...)

    We moeten de scene naspelen waarin Romy en david onder een brug moeten slapen de eerste nacht.

    En dat is best een heftige scene.
    De liefde die ze voor elkaar voelen op dat moment spat er echt vanaf.


    Duidelijk toch? Gewoon een heftige seksscène met elkaar en je hebt de rol :W
    Nee uhm, gewoon doen alsof het je vriendje is en echt verliefd spelen en zo?


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Hale schreef:
    (...)

    We moeten de scene naspelen waarin Romy en david onder een brug moeten slapen de eerste nacht.

    En dat is best een heftige scene.
    De liefde die ze voor elkaar voelen op dat moment spat er echt vanaf.
    Goed en duidelijk articuleren, wees verstaanbaar zelfs als je verdrietig of verlegen moet spelen, maak duidelijk hoe je je voelt door de plaats waar je staat (ben je bang loop naar achter, ben je boos loop recht op je doel af, word je vrolijk loop langzaam naar voren toe, ben je enthousiast sta vooraan, zorg dat je dit goed in de gaten houdt), gaat NOOIT met je rug naar het publiek staan als je spreekt zelfs al zou dat bij je rol passen, probeer je in te leven in je rol, ga nutteloze feitjes over je rol verzinnen waardoor je, je beter in kan leven (huisdier, kleur sokken, favoriete zanger/zangeres etc.), leef op het toneel, maak gebruik van de ruimte, wees niet bang om te overdrijven maar ga niet zo ver dat het ongeloofwaardig is.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Goed en duidelijk articuleren, wees verstaanbaar zelfs als je verdrietig of verlegen moet spelen, maak duidelijk hoe je je voelt door de plaats waar je staat (ben je bang loop naar achter, ben je boos loop recht op je doel af, word je vrolijk loop langzaam naar voren toe, ben je enthousiast sta vooraan, zorg dat je dit goed in de gaten houdt), gaat NOOIT met je rug naar het publiek staan als je spreekt zelfs al zou dat bij je rol passen, probeer je in te leven in je rol, ga nutteloze feitjes over je rol verzinnen waardoor je, je beter in kan leven (huisdier, kleur sokken, favoriete zanger/zangeres etc.), leef op het toneel, maak gebruik van de ruimte, wees niet bang om te overdrijven maar ga niet zo ver dat het ongeloofwaardig is.


    Ok ik begrijp het.


    Romy is een verlegen meisje maar toch ook weer vrolijk en actief. Ze zou zomaar mijn buurmeisje kunnen zijn.


    Daarbij voelt Romy zich in deze scene intens verdrietig en speelt david meer de stoere omdat hij haar wil beschermen.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2011 - 19:10 ]

    En zorg dat je overdreven doet, want ook achter in de zaal moeten ze snappen dat je bijvoorbeeld verdrietig bent (:


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    LOVEANNABETH schreef:
    En zorg dat je overdreven doet, want ook achter in de zaal moeten ze snappen dat je bijvoorbeeld verdrietig bent (:


    Hahah, indeed. Zodra je je belachelijk voelt, ben je goed bezig.:W


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Hale schreef:
    (...)

    Ok ik begrijp het.


    Romy is een verlegen meisje maar toch ook weer vrolijk en actief. Ze zou zomaar mijn buurmeisje kunnen zijn.


    Daarbij voelt Romy zich in deze scene intens verdrietig en speelt david meer de stoere omdat hij haar wil beschermen.
    Neem een 'basishouding' aan voor Romy waaruit duidelijk blijkt dat ze vrolijk maar ook verlegen is. Je kunt bijvoorbeeld met je voeten naar binnen staan terwijl je, je haar om je vinger draait en naar beneden kijkt, een typisch verlegen indruk. Als je dan even niets weet kun je altijd terug vallen op deze houding. Wees in het spel terughoudend, verbaasd als iemand wat liefs voor je doet etc.


    Life is hard and then we die

    Defensive schreef:
    (...)

    Duidelijk toch? Gewoon een heftige seksscène met elkaar en je hebt de rol :W
    Nee uhm, gewoon doen alsof het je vriendje is en echt verliefd spelen en zo?

    HAHAHAHAHA. Precies. -out-


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Neem een 'basishouding' aan voor Romy waaruit duidelijk blijkt dat ze vrolijk maar ook verlegen is. Je kunt bijvoorbeeld met je voeten naar binnen staan terwijl je, je haar om je vinger draait en naar beneden kijkt, een typisch verlegen indruk. Als je dan even niets weet kun je altijd terug vallen op deze houding. Wees in het spel terughoudend, verbaasd als iemand wat liefs voor je doet etc.


    Ok echt thanks!

    Escritura schreef:
    Zorg dat je goed kan zingen. 8D

    ^ This.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.