• [ bericht aangepast op 20 aug 2016 - 21:13 ]

    Nee, ik heb geen hulp, want ik heb ongeveer hetzelfde probleem. ;x


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik zou ze er eens goed over aanspreken. En anders gewoon ook wat harder voor hun zijn, kan nooit kwaad.

    Je bent te aanhankelijk aan hun, lijkt me. Zij gaan niet per sé met jou om, maar je loopt wel telkens achter ze aan. Miss kun je wel vrienden met ze blijven, maar ook met anderen omgaan??


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Tsja, wat kan ik er van zeggen.
    Het zijn niet echt goede vriendinnen, als ik het zo hoor. Misschien kun je ze er eens op aanspreken, maar als dat ook niet helpt, zou ik het ook niet weten.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Starkiller schreef:
    Ik heb echt gewoon het gevoel dat ik het vijfde wiel ben. Wij zijn met een groepje van 5 vriendinnen, en ik zit heel vaak alleen. Ook heb ik een vriendin die altijd tegen me zegt dat ze een van mijn andere vriendinnen haat, maar er wel altijd langs gaat zitten. En dat is eigenlijk mijn beste vriendin. Ik ben dus eigenlijk altijd alleen, bij alles. Ik wil gewoon misschien zelfs naar een andere school, alleen maar daarom. En ook als iemand me bijvoorbeeld prikt met een pen, of zoiets, en ik doe het terug, dan zijn ze meteen chagarijnig. Ik doe veel voor mijn vriendinnen, maar ik krijg nooit iets terug. Wanneer we ergens heen lopen, en ik moet bijvoorbeeld mijn veters strikken, en ik roep 10x WACHT, dan wachten ze niet, terwijl ik wél altijd op hun wacht. Maar ik kan er écht niet meer tegen, en we hebben vaker ruzie gehad, omdat ik elke keer buitengesloten werd. Ik kan niet zomaar nieuwe vrienden zoeken, want ik hou gewoon heel veel van ze. En dankzij dit alles ben ik weer begonnen met mezelf snijden. Iemand hulp?

    Zwijsen ftw. Just sayin' :Y)
    Maar eerst zou ik je vriendinnen erop aanspreken, als je ze verrast met een directe confrontatie zou je heel goed achter de waarheid kunnen komen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    'Ik kan niet zomaar nieuwe vrienden zoeken, want ik hou gewoon heel veel van ze.' Dat je nieuwe vriendinnen zou zoeken, wil niet zeggen dat je niet meer van deze vriendinnen houdt. En bovendien is het altijd beter om met wat meer mensen contact te hebben, al zijn het niet meteen je beste vrienden.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Praat erover met ze...veranderen ze niets, nou ja...ik snap dat je niet zomaar nieuwe vriendinnen wilt gaan zoeken, maar als het al zo ver is dat je jezelf weer snijdt, zou ik er toch over nadenken andere vriendinnen te zoeken...dit gaat aan je geestelijke EN lichamelijke gezondheid...dit KAN NIET goed zijn...absoluut niet...hoe moeilijk het ook is ze los te laten, het is beter voor jezelf...het is miss bot gezegd, maar als ze niks veranderen, geven ze niet genoeg om je...
    wanna talk, you know, we're always here for you(flower)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik heb dit probleem ook gehad. Heb er veel om gehuild en er echt mee gezeten, maar uiteindelijk heb ik toch andere vriendinnen gezocht. Dat is het beste...
    Het is heel lastig, maar dat is denk ik toch het beste. Maar je kunt natuurlijk altijd nog een confrontatie aangaan met je vriendinnen!


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Starkiller schreef:
    Ik heb echt gewoon het gevoel dat ik het vijfde wiel ben. Wij zijn met een groepje van 5 vriendinnen, en ik zit heel vaak alleen. Ook heb ik een vriendin die altijd tegen me zegt dat ze een van mijn andere vriendinnen haat, maar er wel altijd langs gaat zitten. En dat is eigenlijk mijn beste vriendin. Ik ben dus eigenlijk altijd alleen, bij alles. Ik wil gewoon misschien zelfs naar een andere school, alleen maar daarom. En ook als iemand me bijvoorbeeld prikt met een pen, of zoiets, en ik doe het terug, dan zijn ze meteen chagarijnig. Ik doe veel voor mijn vriendinnen, maar ik krijg nooit iets terug. Wanneer we ergens heen lopen, en ik moet bijvoorbeeld mijn veters strikken, en ik roep 10x WACHT, dan wachten ze niet, terwijl ik wél altijd op hun wacht. Maar ik kan er écht niet meer tegen, en we hebben vaker ruzie gehad, omdat ik elke keer buitengesloten werd. Ik kan niet zomaar nieuwe vrienden zoeken, want ik hou gewoon heel veel van ze. En dankzij dit alles ben ik weer begonnen met mezelf snijden. Iemand hulp?


    Beste,... Heel erg voor u,...
    Maar je hoedt je niet te snijden,...
    Als eerst moet je werken aan je zelfvertrouwen,...
    Je moet denken dat je veel beter af bent zonder hen,...

    Zoek contact met andere mensen,... En probeer ze te vergeten,...
    Iemand die je zo behandelt is je vriendschap niet waardig....

    Had ik ook, gewoon gelijk zeggen en anders loskoppelen. Het is moeilijk maar achteraf ben je gewoon blij dat je het hebt.

    Ik ben nu solitair om zo maar te zeggen en hecht me niet meer zoveel aan mensen op school en ik ga gewoon met de hele klas om, minder gezeur en je hebt dan meer aan jezelf. En als het moeilijk vind, neem dan een Sova training, dat scheelt echt.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Loslaten, die vriendinnen zien jou waarschijnlijk niet als een echte vriendin meer als iemand die "er toevallig bij zit" klinkt hard, zo is het leven. Er zijn vast aardiger mensen bij jou op school. Je kunt natuurlijk ook een keer bij iemand anders gaan zitten en kijken hoe/of ze reageren...


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Defensive schreef:
    Ik heb dit probleem ook gehad. Heb er veel om gehuild en er echt mee gezeten, maar uiteindelijk heb ik toch andere vriendinnen gezocht. Dat is het beste...
    Het is heel lastig, maar dat is denk ik toch het beste. Maar je kunt natuurlijk altijd nog een confrontatie aangaan met je vriendinnen![/i]

    Dit. Ik heb dan een tijdje met anderen opgetrokken en toen zijn mijn oude en nieuwe groep samengesmolten en voila -


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    ihearthazza schreef:
    Ik zou ze er eens goed over aanspreken. En anders gewoon ook wat harder voor hun zijn, kan nooit kwaad.


    -

    Ik had dit probleem ook. Maar ben toen steeds meer op anderen afgestapt, ben gewoon naast jongens gaan zitten, en ontzettend veel lol gemaakt. Daardoor kreeg ik ook meer respect van de andere meiden, en ga ik daar nu ook wat meer mee om. Nu komen ze steeds meer naar me toe. Want wij als groepje liepen ook altijd een beetje achter de rest aan, maar ik liep dan weer achter hen aan, omdat zij zich dan weer beter voelden als mij.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    het gaat dus over school? stap naar je mentor en vraag of die met ze wil praten.
    je kunt ook vragen of ze eerlijk willen zeggen wat ze van je vinden. ik krijg niet het idee dat ze je er erg graag bij hebben..
    sterkte ermee!


    geen enkele weg lijdt je ergens naartoe als je zelf niet weet waar je heen wilt.