• Ik voel mezelf echt gek worden. Ik word gek van de stress en ik kan er niet meer tegen. Een tijd lang dacht ik dat het goed met me ging, maar alle stress van de afgelopen jaren drukt op mijn schouders. Ik weet niet goed hoe ik dit alles moet verwoorden, maar ik doe miijn best.
    Ik ben deze week bijna elke dag thuisgebleven, omdat ik het de stress gewoon niet meer aankon. Daardoor mis ik weer lessen, waardoor de stress zich alleen maar opstapelt. Ik slaap de laatste tijd echt slecht en heb ook vaak hoofdpijn - ben aldoor moe.
    Mijn moeder denkt dat ik schoolziek ben en ze heeft gelijk. Maar ik ben echt schoolziek, zo schoolziek dat het dus aan mijn gezondheid gaat knagen. Ik zit al een tijdje met het idee dat ik niet meer naar school wil, maar wel door wil bliijven leren. Nu ik de hele week thuis ben gebleven, is dat idee alleen nog maar versterkt. Mijn drang om te leren is groot, maar het idee om weer naar school te gaan maakt me misselijk en ik krijg er serieus hoofdpijn van.
    Ik weet niet hoe ik dit aan mijn ouders of mentor moet vertellen, want ze gaan me zeker niet serieus nemen. Mijn ouders gaan mijn voorstel om thuis les te krijgen, zeker afkeuren...
    Misschien heeft het ook te maken met het feit dat ik een echte einzelgänger ben. Ik ben het liefst de hele dag alleen, zonder dat ik me eenzaam ga voelen. Ik heb dan welliswaar iets nodig waarmee ik me kan vermaken, maar toch. Het viel me eerst nog niet zo op, maar ik wist wel dat ik het fijn vond om alleen te zijn. Maar nu is dat gevoel echt tien keer verdubbeld...
    - Kort samengevat: ik wil niet meer naar school, maar ik wil nog wel doorleren. En ik ben ontzettend bang voor de reactie van mijin omgeving...

    Sorry, ik moest het allemaal even kwijt...


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Ik snap je wel maar het is wel lastig :X


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik voel mezelf echt gek worden. Ik word gek van de stress en ik kan er niet meer tegen. Een tijd lang dacht ik dat het goed met me ging, maar alle stress van de afgelopen jaren drukt op mijn schouders. Ik weet niet goed hoe ik dit alles moet verwoorden, maar ik doe miijn best.
    Ik ben deze week bijna elke dag thuisgebleven, omdat ik het de stress gewoon niet meer aankon. Daardoor mis ik weer lessen, waardoor de stress zich alleen maar opstapelt. Ik slaap de laatste tijd echt slecht en heb ook vaak hoofdpijn - ben aldoor moe.


    Hier beschrijf je precies mij!
    Maar dat is inderdaad wel lastig, waarom wil je niet naar school??


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Stiekem heb ik het idee dat je je aanstelt, iedereen maakt klote peridoes mee, de een meer dan de ander. Daar moet je gewoon doorheen, meer valt er namelijk niet aan te doen :l Dus gewoon naar school gaan, want je maakt jezelf ziek en als ik 't zo hoor zit je in eens oort vicieuze cirkel, nah.. Daar moet je uit.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Wil je niet naar school vanwege je klasgenoten? Of krijg je stres door de druk van school, taken die je optijd moet afgeven en testen waarvoor je faalangst hebt?

    Amyntas schreef:
    Wil je niet naar school vanwege je klasgenoten? Of krijg je stres door de druk van school, taken die je optijd moet afgeven en testen waarvoor je faalangst hebt?

    Ik denk dus allebei.


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Continue schreef:
    (...)
    Ik denk dus allebei.

    Heb je vriendinnen die je steunen, of mis je die? Heb je dus het gevoel dat je op school er alleen voor staat?

    Amyntas schreef:
    (...)
    Heb je vriendinnen die je steunen, of mis je die? Heb je dus het gevoel dat je op school er alleen voor staat?

    Ik heb het niet zo op 'vriendinnen'. Zoals ik al zei ben ik liever alleen... Maar ik heb wel maatjes waar ik mee optrek op school.


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Continue schreef:
    (...)
    Ik heb het niet zo op 'vriendinnen'. Zoals ik al zei ben ik liever alleen... Maar ik heb wel maatjes waar ik mee optrek op school.

    Oh, dat heb ik ook. Ik vind het erg voor je. Ik ga graag naar school, met de reden dat ik het thuis haat. Ik denk dat je het sowiso beter is om te stap te zetten weer naar school te gaan. Je klinkt helemaal niet als een dom persoon, dus ik zou je best doen nu, zodat je later geen spijt kan krijgen. De week die je gemist hebt ophalen, is inderdaad een zware klus. Maar als je het thuis goed hebt, kun je na school je tijd nemen. Ik veronderstel dat je rond 16uur thuis komt, en dan heb je nog ongeveer nog 6 uur over om aan alles te werken. Blijf rustig, panikeer niet, stress niet. Je hebt alle tijd. Eet goed, slaap goed, en werk op je eigen tempo. Tijdslimieten kunnen je heel erg opfokken, maar je moet jezelf ook een minuutje gunnen om erbij stil te staan. Je moeder lijkt me lief, en misschien wil ze je wel helpen met bijschrijven. Wat ik doe als het me allemaal even niet meer mee zit, is gaan fietsen. Een halfuurtje verder is een mooi stuk land, waar ik graag ben. Of ik ga wandelen naar het kanaal, hier heel dichtbij, waar ik op een bunker ga zitten met zicht op het water. Klinkt allemaal dom, maar ik geniet ervan. Ik hou er net als jou van om alleen te zijn. Je mag je pb'en, en ik zal het ook niet raar vinden moest je dat ok werkelijk doen. Sterkte <3

    Amyntas schreef:
    (...) Je mag je pb'en, en ik zal het ook niet raar vinden moest je dat ok werkelijk doen. Sterkte <3

    Dank je wel. Ik denk dat ik veel met je tips kan. (: Bedankt.


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Continue schreef:
    (...)
    Dank je wel. Ik denk dat ik veel met je tips kan. (: Bedankt.

    Heel graag gedaan, (: