• Ik merk dat ik altijd buiten de groep val. Ik praat niet zo heel graag/vaak, want dat hoef ik gewoon niet. En daardoor heb ik het gevoel dat ik net buiten de groep val, omdat ik nooit praat, altijd stil ben en vaak anderen achterna loop omdat ik zelf nooit een idee heb waar ik heen moet lopen. Kan iemand zeggen of het daardoor komt, of me iig tips geven waardoor ik weer iets in de groep val? X


    I'd rather die than be famous.

    Dat zou wel kunnen, het is moeilijk vrienden worden met mensen die niet zo veel zeggen. Probeer je eens wat meer in gesprekken te mengen, je zult zien dat mensen dat best waarderen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    ik heb hetzelfde
    en nu wil mn mentor dat ik met iemand ga praten op school, alleen maar omdat ik stil ben
    dus ik kan je niet helpen denk ik

    Ik denk het wel. Toen ik in de 1e van de middelbare zat was ik heel erg jaloers op de meisjes waarmee mijn beste vriendin om ging. Ze sprak me alleen nog als we naar huis reden. Toen werd ik stil in de klas, wist eigenlijk nooit iets te zeggen en merkte wel dat mensen me opeens minder aardig vonden. En dan ben je ook meteen zwak. Ik en die vriendin kregen ruzie en meteen begon iedereen me te haten wat overging in pesten.


    <3

    Had ongeveer hetzelfde, dus ik kan alleen zeggen : mond open, je zal merken dat mensen je dat echt niet kwalijk nemen en dat iemand best wel naar je wilt luisteren.


    -

    Dat heb ik ook! :')


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik heb hetzelfde maar dat komt door mijn onzekerheid.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Waarom zou je eigenlijk bij een groep willen horen? Lang leve de mensen die erbuiten vallen, die zijn vrijwel altijd meer awesome dan de rest. :3

    Maar goed, als je het écht wilt: stap op ze af en begin een gesprek. Of, als je dat niet durft: loop naar menschen toe die aan het praten zijn, en praat mee. Makkelijk zat, toch? Je hoeft ook niet meteen een heel verhaal te lullen, gewoon iets zeggen van "Ja, dat vind ik ook" of "Weet je wat ik laatst had?" kan ook. :3

    [ bericht aangepast op 18 nov 2011 - 22:09 ]


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Wauw, je hebt mij zojuist omschreven (joehoe)


    "I shut my eyes in order to see.'

    ik had het ook, als je er van af wilt: sova training!
    het werkt heel goed en ik ben van mijn onzekerheid afgekomen en bij de meeste mensen werkt sova training ook goed.


    If you don't believe in God, then you believe in Charles Darwin.

    Whirlybird schreef:
    Wauw, je hebt mij zojuist omschreven (joehoe)


    Same (no_chears)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Dat heb ik ook, maar het komt ook door mijn onzekerheid. Alhoewel het wel wat beter gaat nu.

    Ik ben gewoon stil bij mensen dat ik niet ken. Daardoor denken mensen altijd dat ik verlegen ben, terwijl ik gewoon stil ben, en dat vind ik heel vervelend.
    Bij mijn vriendinnen praat ik best wel veel en lach ik vaak. Maar goed, niet over mij. Een vriendin van mij heeft dat ook. In begin stoorden we ons er niet zo aan, maar het begon echt op te vallen en 1 iemand van ons vond diegene echt niet meer leuk, en zij is dat dan te weten gekomen. Dat vond ik heel erg, ook al vond ik haar zelf ook niet meer zo leuk, maar het is erg als je vriendinnen je laten vallen, heb het zelf al meegemaakt. Wat me het meeste aan haar stoorde was dat ze echt nooit iets zei, en altijd meeliep. Dat meelopen vind ik niet erg, maar dat niks zeggen is echt niet tof. Ik probeerde vaak een gesprek met haar aan te knopen, en dan antwoord ze wel, maar dan is er een pijnlijke stilte, tot dat ik of iemand anders die stilte moet verbreken omdat zij dat nooit doet. Daardoor leek het ook alsof ze ons niet echt leuk vond, maar gewoon iemand nodig had om bij de blijven, en dat wij de voor de hands liggende keuze waren, aangezien we net in een nieuwe klas zaten en wij de enige waren die ze in begin kende.
    Dus ik zou echt proberen om eens een gesprek te beginnen over een onderwerp dat je heel erg leuk vindt. Daar weet je dan ook veel over te vertellen.


    "Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak!"

    doohickey schreef:
    ik had het ook, als je er van af wilt: sova training!
    het werkt heel goed en ik ben van mijn onzekerheid afgekomen en bij de meeste mensen werkt sova training ook goed.



    Ik heb ook Sova training gehad, het werkt echt goed en ik raad het echt iedereen aan, je leert heel duidelijk je mening te geven en gesprekken aan te knopen(flower)


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    I just read my own story.
    I have just the fucking same problem.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    SmileLullaby schreef:
    Had ongeveer hetzelfde, dus ik kan alleen zeggen : mond open, je zal merken dat mensen je dat echt niet kwalijk nemen en dat iemand best wel naar je wilt luisteren.


    If you had never come out of the blue, I would've stay