Rizardo schreef:
Ik denk dat het aan de persoonlijkheid van de persoon ligt. Sommigen voelen zich gemakkelijker bij hun eigen soort, en anderen juist weer bij hun tegenpolen.
"In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"
Het is eigenlijk allebei.
Ik ben heel goede vrienden met een tegenpool (die eigenlijk ook gewoon hetzelfde is)
Dus ik ben eigenlijk een soort van meningloos.
I believe in nothing but the truth and who we are.
Tranquillo schreef: Beide, je zoekt toch iemand die ook jouw soort is, maar ook iemand die karkatertrekken heeft, die jij niet hebt, en dat jij karaktertrekken hebt, die die andere niet heeft, zodat jullie elkaar kunnen opvullen
Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right
Rizardo schreef:
Ik denk dat het aan de persoonlijkheid van de persoon ligt. Sommigen voelen zich gemakkelijker bij hun eigen soort, en anderen juist weer bij hun tegenpolen.
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein
Tja beide.
Omdat mensen nu eenmaal altijd wel een zelfde en een tegengestelde eigenschap/interesse hebben. Dus je bent zowel soort als tegengenpool van de ander.
Tranquillo schreef: Beide, je zoekt toch iemand die ook jouw soort is, maar ook iemand die karkatertrekken heeft, die jij niet hebt, en dat jij karaktertrekken hebt, die die andere niet heeft, zodat jullie elkaar kunnen opvullen
you said I had a beautiful mind, but that's because you're all I think about
Oneens. Soort zoekt wel soort, daar ben ik het levende bewijs van.
Dat betekent natuurlijk niet dat tegenpolen elkaar niet opzoeken. Het is sowieso niet zo zwart-wit. Iedereen heeft bepaalde eigenschappen die met de jouwe overeenkomen en eigenschappen die van de jouwe verschillen. Tussen de 'soort zoekt soort' en 'yin yang' zit nog een enorme overgangsgroep. (:
StJimmy schreef:
Soort zoekt wel degelijk soort, maar soort zoekt ook andere. We zoeken het zelfde soort voor de rust en het begrip, we zoeken andere soorten voor de spanning.