• De stelling van deze week luidt:
    Mensen zoeken hun tegenpolen op, soort zoekt soort is maar een mythe.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Rizardo schreef:
    Ik denk dat het aan de persoonlijkheid van de persoon ligt. Sommigen voelen zich gemakkelijker bij hun eigen soort, en anderen juist weer bij hun tegenpolen.


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    Aquila schreef:
    Soort zoekt soort, maar ook tegenpolen trekken elkaar aan.


    Who cares?

    Het is eigenlijk allebei.
    Ik ben heel goede vrienden met een tegenpool (die eigenlijk ook gewoon hetzelfde is)
    Dus ik ben eigenlijk een soort van meningloos.


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Defensive schreef:
    Dit is geen regel die zwart op wit waar is. Voor iedereen is het weer anders.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Aquila schreef:
    Soort zoekt soort, maar ook tegenpolen trekken elkaar aan.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Defensive schreef:
    Dit is geen regel die zwart op wit waar is. Voor iedereen is het weer anders.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Tranquillo schreef:
    Beide, je zoekt toch iemand die ook jouw soort is, maar ook iemand die karkatertrekken heeft, die jij niet hebt, en dat jij karaktertrekken hebt, die die andere niet heeft, zodat jullie elkaar kunnen opvullen


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Dikke vette oneens
    Het is allebei zo, en niet alleen


    Deep inside, I've never felt alive

    Rizardo schreef:
    Ik denk dat het aan de persoonlijkheid van de persoon ligt. Sommigen voelen zich gemakkelijker bij hun eigen soort, en anderen juist weer bij hun tegenpolen.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Sheldon en Penny uit The Big Bang Theory zijn ook tegenpolen en passen heel goed bij elkaar xD

    Maar ik ben het wel eens met de steling


    "When you are in hell, only the devil can help you out." ~ John Kramer

    Tja beide.
    Omdat mensen nu eenmaal altijd wel een zelfde en een tegengestelde eigenschap/interesse hebben. Dus je bent zowel soort als tegengenpool van de ander.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Tranquillo schreef:
    Beide, je zoekt toch iemand die ook jouw soort is, maar ook iemand die karkatertrekken heeft, die jij niet hebt, en dat jij karaktertrekken hebt, die die andere niet heeft, zodat jullie elkaar kunnen opvullen


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Oneens. Soort zoekt wel soort, daar ben ik het levende bewijs van. :Y)
    Dat betekent natuurlijk niet dat tegenpolen elkaar niet opzoeken. Het is sowieso niet zo zwart-wit. Iedereen heeft bepaalde eigenschappen die met de jouwe overeenkomen en eigenschappen die van de jouwe verschillen. Tussen de 'soort zoekt soort' en 'yin yang' zit nog een enorme overgangsgroep. (:


    Felix

    Ik heb geen idee.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    StJimmy schreef:
    Soort zoekt wel degelijk soort, maar soort zoekt ook andere. We zoeken het zelfde soort voor de rust en het begrip, we zoeken andere soorten voor de spanning.


    Simple, but effective.