Roux schreef:
(...)
Oooooo zucht. --'
Wat een negativiteit! Zijn wij, als Nederlanders, zo verschrikkelijk in jullie ogen? Er bestaat zoiets als een CONCESSIE?
Hé, wat gek! Die deed Willem I ook, alleen kwam het door toevalligheden zo dat we uit elkaar werden gedreven.
Serieus, ik vind dat je veel te pessimistisch reageert, en daar kan ik niet tegen!
Ik kan er ook niet tegen dat jij te optimistisch reageert in iets dat onmogelijk is.
Ik heb toch niet slechts over nederlands gezegd, maar ik ga mijn taal niet aanpassen. (: (Jullie hebben geen idee hoeveel problemen de taalverschillen in België al veroorzaakt hebben.)
Het verschil is dat wij ondertussen al leren leven met 2 verschillende volkeren in 1 land.
En nee, jullie zijn niet verschrikkelijk, maar eerlijk wij passen niet samen.. Jullie hebben ook geen idee hoe België ineen zit. Wij hebben veel te veel bestuursniveau, te veel autonomie op gewestelijk/gemeenschappelijk niveau wat totaal anders is als in Nederland. En Vlaanderen is niet bereid die autonomie op te geven. Tuurlijk hebben jullie ook positieve punten. Maar hoe gaan we 2 koninghuizen samen laten komen? Wij hebben totaal geen relatie met koningin Beatrix ofzo. (ook niet met onze monarchen, maar dat ligt nog anders.)
Jij bekijkt het als iets simpels dat in 1,2,3 is opgelost, maar dat is het niet.
Als je iets van politiek kent, weet je dat dit een onmogelijke opdracht is.
Ik zou mijn pessimisme eigenlijk eerder als realistisch beschouwen.
[ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 15:07 ]
Get outta my head!