• Ik had vandaag een toets geschiedenis over de scheiding tussen België en Nederland.
    Er zat ook een artikel bij waarin Wilders zei dat Vlaanderen en Nederland weer bij elkaar moeten horen, en eigenlijk zou ik het wel tof vinden, haha.

    Dus, zou jij, als Nederlander of Vlaming, een hereniging tussen Vlaanderen en Nederland zien zitten?
    Ik heb een hele lijst waarom ze bij elkaar moeten horen, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan maken. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Waarom niet? omdat wij vroeger wél 1 land waren en toen ging dat omdat wij van de ene naar het andere land gingen. Nu zijn wij al generaties lang onafhankelijk met eigen wetten,problemen en dingen dus nu gaat dat niet meer + als Wallonië meegaat ( want ook dat is België ) kan de helft van Nederland niet mee praten omdat jullie Frans laten vallen of niet goed kunnen. Dus het zou niet gaan, al vind ik het persoonlijk ook leuker dat onze landen apart zijn, puur om het vakantiegevoel en te weten dat je toch maar in een ander land zit met een totaal andere cultuur.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 14:09 ]

    Captain schreef:
    (...)
    Ze waren samen met Hooft in de Rederijkerskamer. Ze zijn van dezelfde generatie. En ze waren wél erg bekend. Als je nog nooit van "Uitvaart van mijn Dochtertje" of "Constantijntje zalig kijntje" van van den Vondel of "De Spaansche Brababder" van Bredero hebt gehoord, dan faal je of je school best wel erg. :')
    En prestaties? Die waren uitstekend. Dit zijn de grondleggers van de Nederlandse literatuur. Jezus. :')

    Hoe weet jij nou of de prestaties die bij mij in de klas zijn gegeven uitstekend waren? Je was er toch niet bij. Zoals ik al zei, ik heb nooit van ze gehoord, of ik ben ze meteen weer vergeten wat me sterk lijkt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Beckett schreef:
    Ik ben Belg, en ik zou het niet echt 'erg' vinden

    StJimmy schreef:
    (...)
    Hoe weet jij nou of de prestaties die bij mij in de klas zijn gegeven uitstekend waren? Je was er toch niet bij. Zoals ik al zei, ik heb nooit van ze gehoord, of ik ben ze meteen weer vergeten wat me sterk lijkt.

    Ze bedoelt de prestaties van Hooft en Bredero... --'


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Roux schreef:
    Aaaah kom op jongens, een hereniging is toch hartstikke leuk! *O*
    We hebben geen autoritaire Willem I, geen opera meer die kunnen aanzetten tot afscheiding... En jullie kunnen een treinkaartje bij de Kruidvat kopen om door heel Verenigd Koninkrijk (Dit was onze oude naam, samen) te reizen!
    En we hebben een regering, haha. :'D


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Oh het zou mij echt niet uitmaken. (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Jongenssss, kijk naar de voordelen! Vlaanderen en Nederland samen zou geweldig zijn!
    We zouden machtiger zijn, meer te zeggen hebben en we kunnen van elkaar leren. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    StJimmy schreef:
    (...)
    Hoe weet jij nou of de prestaties die bij mij in de klas zijn gegeven uitstekend waren? Je was er toch niet bij. Zoals ik al zei, ik heb nooit van ze gehoord, of ik ben ze meteen weer vergeten wat me sterk lijkt.

    Als wìj over ze leren in België dan moeten jullie dat sowieso allang geleerd hebben. Bij ons, als wij in het vijfde zitten, dan krijgen we literatuurgeschiedenis, en daarin leren we over verschillende schrijvers uit verschillende tijdperken. Hoofd, van den Vondel en Bredero zijn schrijvers uit Renaissance/Barok.
    En ik bedoelde prestaties van de schrijvers? Ik vind je reacties heel vaag, je zou meer gestructureerd je punt moeten duidelijk maken.
    Het is ons geleerd dat een gedicht zoals "Constantijntje, zalig kijntje" gewoon standaard in de kennis van een Nederlander zit, want het is jullie godverdomme literaire erfenis. :'D
    Met andere woorden, je schoolt faalt erg dat je nu nog steeds niet weet wie dat zijn.
    Hooft was belangrijk, uiteraard, maar van den Vondel was één van zijn beste vrienden tot hij besloot om zich tot het katholicisme te keren wat niemand, ook Hooft niet, leuk vond. En Bredero bewonderde Hooft en Vondel erg, alleen was hij sociaal meer geëngageerd met de lage bevolkingsklassen, en daar schreef hij gedichten over. Geen sonnetten, zoals Hooft en geen elegieën zoals Vondel, maar gewone gedichten die de natuur van de gewone, werkende mens weerspiegelden.

    Ik vind dit een beetje zielig. :')
    Ik heb dit begin vorig jaar geleerd en ik weet het nu nog steeds. Over zo'n mensen vergéét je niet zomaar, ongeacht hoe oninteressant je het ook vond.


    Where there is a sea there are pirates...

    Roux schreef:
    Jongenssss, kijk naar de voordelen! Vlaanderen en Nederland samen zou geweldig zijn!
    We zouden machtiger zijn, meer te zeggen hebben en we kunnen van elkaar leren. :Y)


    Als jullie Nederlands-Nederlands praten, dan wel. Vlaams-Nederlands, NOOOO. Sorry.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Roux schreef:
    Jongenssss, kijk naar de voordelen! Vlaanderen en Nederland samen zou geweldig zijn!
    We zouden machtiger zijn, meer te zeggen hebben en we kunnen van elkaar leren. :Y)

    Geef één voordeel. Dat machtig klopt niet, we zullen nog steeds een van de kleinste landen zijn. We kunnen dan nog steeds niet op tegen Duitsland en Frankrijk.
    We zitten al saampjes in de EU, dan zijn we toch een soort één, dat is tocg wel genoeg.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Captain schreef:
    Hier ga ik mee akkoord. Wij zeggen ook niks over hen, en dan krijgen we nog reacties dat wij dom zijn en een laag niveau hebben. Ons onderwijs is tenminste beter en humanistischer.


    Wat is er beter en humanistischer aan jullie onderwijs? Niet om een vijandige discussie te starten, maar ik ben gewoon benieuwd wat jij vindt dat er beter is aan jullie schoolsysteem(:


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Roux schreef:
    Jongenssss, kijk naar de voordelen! Vlaanderen en Nederland samen zou geweldig zijn!
    We zouden machtiger zijn, meer te zeggen hebben en we kunnen van elkaar leren. :Y)

    Dat gààt gewoon niet. Dan ontstaat er zoveel shit in Europa omdat niemand dat wil dat een Europees land te machtig wordt. Dan worden we uit de Unie gesmeten en dan gaat er oorlog komen tegen ons.
    Als je de wereld wil veroveren, doe het dan tenminste op een subtiele manier, stap per stap. 2 landen herenigen waarvan er om één altijd gevochten werd, is niet bepaald een slimme zet. x)


    Where there is a sea there are pirates...

    Basecca schreef:
    (...)

    Als jullie Nederlands-Nederlands praten, dan wel. Vlaams-Nederlands, NOOOO. Sorry.

    Ik ben Fries. :Y)
    Ook heel leuk om te spreken, het is een erkende taal! ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Roux schreef:
    Jongens, kijk eens naar de voordelen. :Y)
    We krijgen er grote steden zoals Gent, Brussel en Antwerpen bij, we krijgen een verbeterd schoolsysteem, we zullen de pan uit rocken, en Nederlanders zijn heel erg awesome.
    En goed, goed, we gaan wel het Verenigd Belgisch Koninkrijk heten, oké? D:
    We lijken op elkaar, we zijn diep vanbinnen nog steeds met elkaar verbonden, maar zijn door die stomme Filips II uit elkaar gedreven!
    We gaan weer samen strijden tegen de wereld! We gaan een wereldimperium bouwen!
    Ik zal de macht overnemen! Ik zal over de wereld heersen! MUHAHAHA.
    Oké, negeer dat laatste maar, dat is gewoon een grapje. :'D
    Maar het zou leuk zijn als jullie op me zouden stemmen voor president. :Y)


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Roux schreef:
    (...)
    Ik ben Fries. :Y)
    Ook heel leuk om te spreken, het is een erkende taal! ^^


    Modmededeling: Leeggehaald omtrent privacy.

    [ bericht aangepast door een moderator op 30 jan 2019 - 20:15 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!