• Ik had vandaag een toets geschiedenis over de scheiding tussen België en Nederland.
    Er zat ook een artikel bij waarin Wilders zei dat Vlaanderen en Nederland weer bij elkaar moeten horen, en eigenlijk zou ik het wel tof vinden, haha.

    Dus, zou jij, als Nederlander of Vlaming, een hereniging tussen Vlaanderen en Nederland zien zitten?
    Ik heb een hele lijst waarom ze bij elkaar moeten horen, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan maken. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Liever niet, het scholensysteem van de Belgen snap ik niet. Mijn opleiding bevalt me net iets te goed. :'D
    Verder heb ik er niks op tegen hoor, ik heb geen hekel aan belgen of zo.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik zie het nut er niet van in.


    EGYPTIAN GOD

    Waarom ook niet? Dan lijkt het ten minsten alsof we ook goed zijn in voetbal.:Y) Alleen zouden jullie dan wel maar moeten overschakelen op ons schoolsysteem.


    effort never betrays you

    Vraag me af of met name de Belgen dat op prijs gaan stellen. Want die vochten in de achttiende eeuw (of ergens daar in de buurt?) voor een onafhankelijke staat, if I'm not mistaken..


    No growth of the heart is ever a waste

    jep

    nah, vind het prima zo.

    Captain schreef:
    (...)
    Degene die ik heb opgenoemd waren de meest belangrijke schrijvers ooit in de Nederlandse taal.
    Krijg je geen literatuurgeschiedenis op school ofzo?

    Jawel, ben er nu mee bezig, 19e eeuw. Wij krijgen trouwens wel de Nederlandse en een beetje de buitenlandse(bv Engels). Dus echt de Nederlandse en niet de Vlaamse.
    En van die heb ik nog nooit gehoord, dus zo belangrijk zouden ze wel niet zijn geweest.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nee waarom zou dat moeten :'D


    -

    zou wil tof zijn ... maar de Walen?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    StJimmy schreef:
    (...)
    Jawel, ben er nu mee bezig, 19e eeuw. Wij krijgen trouwens wel de Nederlandse en een beetje de buitenlandse(bv Engels). Dus echt de Nederlandse en niet de Vlaamse.
    En van die heb ik nog nooit gehoord, dus zo belangrijk zouden ze wel niet zijn geweest.

    Dat waren de belangrijkste. :')
    Samen met PC Hoofd in de Rederijkerskamer.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Dat waren de belangrijkste. :')
    Samen met PC Hoofd in de Rederijkerskamer.

    Kijk, Hoofd ken ik wel weer. Ik denk dat wij alleen de Nederlandse behandelen of dat de prestaties gewoon belabberd waren.
    Wij krijgen bij literatuur geschiedenis in groepjes een onderwerp en moeten daar een prestatie van maken, dus het zou me niet eens verbazen als het niet goed was.
    Welke tijd waren die mannen eigenlijk? Het zou ook nog kunnen dat we die tijd helemaal niet gehad hebben.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Sommige users die echt negatief over België doen moeten eerst naar hun zelf kijken. Ik heb het niet tegen iedereen, want vele zijn echt positief. Maar alsof ze zelf een haar beter zijn. Ik heb 7 jaar in Nederland gewoond en in juli al 8 jaar in België. Ik ben zelf Belg, maar ik spreek toch ook niet zo slecht over Nederlanders?

    ON: Ik ben tegen. Er zijn eigenlijk te veel verschillen. België heeft zo zijn positieve kanten maar ook negatieve. En voor Nederland geldt hetzelfde. En ik kan het weten.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 13:59 ]

    StJimmy schreef:
    (...)
    Kijk, Hoofd ken ik wel weer. Ik denk dat wij alleen de Nederlandse behandelen of dat de prestaties gewoon belabberd waren.
    Wij krijgen bij literatuur geschiedenis in groepjes een onderwerp en moeten daar een prestatie van maken, dus het zou me niet eens verbazen als het niet goed was.
    Welke tijd waren die mannen eigenlijk? Het zou ook nog kunnen dat we die tijd helemaal niet gehad hebben.

    Ze waren samen met Hooft in de Rederijkerskamer. Ze zijn van dezelfde generatie. En ze waren wél erg bekend. Als je nog nooit van "Uitvaart van mijn Dochtertje" of "Constantijntje zalig kijntje" van van den Vondel of "De Spaansche Brababder" van Bredero hebt gehoord, dan faal je of je school best wel erg. :')
    En prestaties? Die waren uitstekend. Dit zijn de grondleggers van de Nederlandse literatuur. Jezus. :')

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 14:08 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    Moak schreef:
    Sommige users die echt negatief over België doen moeten eerst naar hun zelf kijken. Ik heb het niet tegen iedereen, want vele zijn echt positief. Maar alsof ze zelf een haar beter zijn. Ik heb 7 jaar in Nederland gewoond en in juli al 8 jaar in België. Ik ben zelf Belg, maar ik spreek toch ook niet zo slecht over Nederlanders?

    ON: Ik ben tegen. Er zijn eigenlijk te veel verschillen. België heeft zo zijn positieve kanten maar ook negatieve. En voor Nederland geldt hetzelfde. En ik kan het weten.

    Hier ga ik mee akkoord. Wij zeggen ook niks over hen, en dan krijgen we nog reacties dat wij dom zijn en een laag niveau hebben. Ons onderwijs is tenminste beter en humanistischer.


    Where there is a sea there are pirates...

    Dat zou wel leuk zijn ^^


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.