• Ja, ik vroeg me dus even iets af.
    Je ziet hier wel eens van die topics van mensen die vertellen dat ze gepest/getreiterd/geplaagd worden.
    En je hoort natuurlijk ook wel eens verhalen in real.
    Maar er is nooit iemand die zelf zegt dat hij of zij pest of pestte.

    Nu vraag ik mij af of
    - Die pestkoppen dan gewoon niet reageren / net doen of ze er niet zijn ofzoiets, of
    - dat die pestkoppen net als de rest reageren (dat die pesters egoistisch zijn, jou niet waard zijn, etc), terwijl ze weten dat ze het zelf doen, of
    - dat die pestkoppen net zoals de rest reageren, niet beseffend dat zij zelf het leven van iemand anders zuur maken, of
    - dat die pesters op de een of andere manier niet in aanraking komen met zulke verhalen, door bijv zulke topics gewoon niet te lezen ofzo.

    Wat denk jij? Of is er nog een andere mogelijkheid.

    (flower)

    Doncaster schreef:
    Of ze willen het niet vertellen of ze beseffen het niet.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Ik denk dat ze niet eens beseffen dat ze pesten. Of eigenlijk, ik denk wel dat ze het op een of andere manier beseffen dat ze niet goed bezig zijn, maar ik denk eerder dat ze niet weten hoe het slachtoffer hierover voelt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    I dunno. I'm a loner.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Je pense 1 et 3. :p
    had zin om Frans te praten. Oo


    Take me to wonderland

    Oppugno schreef:
    Ik denk dat ze zich gewoon teveel schamen, of het niet eens doorhebben dat ze pesten. =P Nah, ik hoop gewoon dat Q niet veel pesters kent.


    It's going to be difficult, but not impossible.

    mensjes die mij vroeger peste deden in de klas altijd dat pesten verkeerd was blablabla en 1tje hielt er zelfs een spreekbuurt over en een boekenspreekbeurtding(cat) ( i know vaag). Aleen die meiden waren er wel bewust van(cat), zowat 2/3 jaar later zijn ze nog zieliger dan ik dacht :'D (ze zijn echt niets veranderd o.O aleen in hun gedrag die nog dieper gezakt is :"D).

    [ bericht aangepast op 11 okt 2011 - 22:37 ]


    Shoganai i ne~

    Ik denk dat je het ten eerste misschien amper door hebt en ten tweede; als iemand die pest hier zijn verhaal doet krijgt hij of zij heel Quizlet over zich heen, en ik denk niet dat iemand daar zin in heeft.


    ars moriendi

    Ik denk dat pesters zelf niet beseffen dat ze Pesten. Want wanneer is iets pesten? Dat is voor iedereen anders en sommige mensen vatten roddelen op als pesten en anderen vatten plagen op als pesten. Ik zeg zelf altijd dat ik nooit gepest ben maar wel heel erg genegeerd. (;


    Travel far enough, you'll meet yourself

    lol, ze schamen zich echt niet. Ze zijn sneu, really, maar ze schamen zich absoluut niet voor wat ze doen, wat ze iemand aandoen etc /ervaring. Zelfs als mensen zichzelf de dood injagen omdat ze het pesten niet meer aankunnen, zelfs dan zijn er mensen die BLIJ zijn omdat die gepeste dood is. Hoe sick kan je zijn?
    Alleszins, ik denk dat ze er niet op reageren omdat ze zichzelf te goed vinden & omdat ze het zelf misschien niet echt zien als pesten.

    De pesters die ik ken zijn zoals het tweede. Zo doen ze alsof ze om je geven, zo doen ze alsof je beste vrienden met ze bent.

    Een deel van de pesters heeft niet door dat ze pesten, denk ik. En de rest, i dunno.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Ik heb altijd het idee dat hier op Quizlet niet mensen zitten die échte pesters zijn (en dan heb ik het over de mensen op het forum). Maar ik ken die mensen in real natuurlijk niet, dus wie weet zijn ze hier wel heel anders.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik kan op Quizlet af en toe best sarcastisch of bijtend uit de hoek komen, maar dat is omdat ik een echt goede reden heb. Ik merk er niks van dat er pesters op Q zitten en snap de essentie van dit topic dan ook niet helemaal.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Basecca schreef:
    Ik kan op Quizlet af en toe best sarcastisch of bijtend uit de hoek komen, maar dat is omdat ik een echt goede reden heb. Ik merk er niks van dat er pesters op Q zitten en snap de essentie van dit topic dan ook niet helemaal.
    Ze bedoelt dat het haar opvalt dat pesters nooit reageren op pest-topics ^^


    Life is hard and then we die

    Ik denk dat een groot deel van de mensen die pesten, dat doen omdat ze zelf erg onzeker zijn of zelf ooit gepest zijn. Het pesten is voor hun een manier om boven je te staan en meer zekerheid te hebben, om ''respect'' af te roepen. Ze zullen dan eerder reageren met het verhaal dat ze gepest zijn, niet het verhaal dat ze pesten. Dan krijg je iedereen over je heen, omdat je iets doet wat slecht is.
    Er zullen genoeg mensen hebben die zelf ook niet beseffen dat of hoe erg ze iemand pesten en wat voor invloed het op die persoon heeft.