• Waarom schrijft de helft van Q op z'n engels?
    -Net ook weer. Wilde ik een story gaan volgen die me wel leuk leek, staat er al in het begin bij dat het engels geschreven is. Ik bedoel, ik ga me niet de moeite nemen om dan een abo te nemen. Als ik al een engelse tekst wil lezen ga ik wel in de bibliotheek een engels boek halen. Dan weet ik tenminste zeker dat het goed geschreven is.

    En waarom gebruiken jullie engelse titels?
    Des al niet te min. Ik heb twee van de drie story's die ik ook zo schrijf. Maar alleen omdat ik toen nog met de stijl mee ging, en ik nu geen zin heb om het allemaal te veranderen. En de tweede omdat het zo uitkwam met de naam van de hoofdpersoon.

    Je kent het nog niet eens goed. Laatst zag ik dit voorbij komen: "i em" en dan als in, ik ben. En dan denk ik, serieus, doe het dan op z'n Nederlands.
    Ik heb mijn spelling hartstikke verbeterd doordat ik hier op Q Nederlandse verhalen heb geschreven. En de laatste tijd ook consequent op z'n Nederlands, en niet meer half Engels. Over wat ik een jaar geleden heb gedaan, dat ga ik veranderen.
    En als ik al een engelse tekst wil schrijven, laat ik het controleren door iemand die bevoegd is om dat te doen. Dwz niet iemand die uit engeland komt, en toevallig goed engels kan, maar door mijn engels lerares.


    Wat vinden jullie ervan?

    Dit is geen haattopic.

    Ik wil hier best over discussiëren, maar dan hoef je me nog niet persoonlijk aan te vallen. Dan reageer ik er niet op.
    Als het een gewoon normale reactie is, tegen mijn mening in, wil ik er best wel op in gaan.
    En, o ja, dit is dus mijn mening.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    Dus jij beweert dat ik, als ik regelmatig een engels verhaal schrijf, een hoger punt haal voor mijn engels de volgende keer?


    Als je Engels regelmatig oefent door het te spreken en schrijven zul je er inderdaad beter in worden.

    Voorbeeld;
    Ik heb Engels op mijn zesde geleert van Engelse tekenfilms met Nederlandse ondertiteling. Ik heb, op school, maar één jaar Engels gehad. ik praat en schrijf elke dag Engels en ik verbeter nog elke dag.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2011 - 19:40 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    Dus jij beweert dat ik, als ik regelmatig een engels verhaal schrijf, een hoger punt haal voor mijn engels de volgende keer?


    Gewoon in het algemeen: als je, je meer met de Engelse taal bezig houdt.
    Daarbij moet je niet persée Engelse verhalen schrijven, iets in het Engels lezen helpt ook al veel, maar dan zou ik eerder een goed boek aanraden dan de verhaaltjes hier op Quizlet. Niet omwille van het slechte Engels -want dat zit meestal wel goed- maar eerder voor de onderwerpen.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Oh- en nee, dat gaat je punten niet meteen ophalen, want als je over een bepaald onderwerp moet leren en je bent meer bezig met iets anders, heeft dat natuurlijk niet veel zin.
    Maar -zo is het toch bij mij op school- beginnen ze vanaf een bepaald jaar met Engels te spreken tijdens de Engelse les, en dan kan je wel veel beter opletten als je de Engelse taal voldoende beheert.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Ik schrijf Engels en Nederlands, en zie het probleem niet
    als de story Engels is en je kan geen Engels dan lees je hem niet, simpel


    Cool, neat, swell -Cry

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    Dus jij beweert dat ik, als ik regelmatig een engels verhaal schrijf, een hoger punt haal voor mijn engels de volgende keer?



    eeeh ja?

    Ik begon in de eerste klas van de middelbare school met een 3 voor engels
    Toen ik mijn examens moest doen oefende ik -ik was net als Sam een VMBO leerling- teksten voor het VWO en had ik een 9,8 voor mijn examen.. Dus ja,
    je wordt beter als je gaat oefenen, dat geldt voor alles -_-'

    StoryBelle schreef:
    (...)

    Als je Engels regelmatig oefent door het te spreken en schrijven zul je er inderdaad beter in worden.

    Voorbeeld;
    Ik heb Engels op mijn zesde geleert van Engelse tekenfilms met Nederlandse ondertiteling. Ik heb, op school, maar één jaar Engels gehad. ik praat en schrijf elke dag Engels en ik verbeter nog elke dag.


    Maar jaar. o.O Ik ben, word, platgegooid met engels.
    Maar denk je dat het echt helpt? Want dan zou ik het wel eens willen proberen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Obliviatum schreef:
    Ik schrijf Engels en Nederlands, en zie het probleem niet
    als de story Engels is en je kan geen Engels dan lees je hem niet, simpel


    comfort in c h a o s

    Obliviatum schreef:
    Ik schrijf Engels en Nederlands, en zie het probleem niet
    als de story Engels is en je kan geen Engels dan lees je hem niet, simpel


    | Reality is for people that lack imagination |

    Quagmire schreef:
    ik vind Engelse titels niet erg, maar Engelse verhalen vind ik irritant.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    Maar jaar. o.O Ik ben, word, platgegooid met engels.
    Maar denk je dat het echt helpt? Want dan zou ik het wel eens willen proberen.


    Ja het helpt, zoals met films, kijk Engelse films met Engelse ondertiteling, dan leer je ook veel bij.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    Maar het is toch niet logisch om een engelse titel en voorkant te hebben als je een Nederlands verhaal hebt?
    Het kan wel mooi klinken, maar -zoals de engelsman zegt- it doesn't make any sense.


    Neem nou een titel van mijn verhaal: Love is louder, than the pressure to be perfect.

    Liefde is harder (dit is dan heel letterlijk vertaald), dan de druk om perfect te zijn. Sorry, maar dit vind ik gewoon echt lelijk. Ik vind Nederlands sowieso een vreselijke taal en Engels vind ik gewoon mooier.


    To infinity and beyond •

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    Maar jaar. o.O Ik ben, word, platgegooid met engels.
    Maar denk je dat het echt helpt? Want dan zou ik het wel eens willen proberen.


    Engels is een wereldtaal, die mooi klinkt.
    door eht lezen en oefenen van je engels zul je beter worden.
    Dus raad ik je, inderdaad, aan om engelse boeke te lezen als je de taal beter wilt beheersen.

    Oh, en als je Engels er goed genoeg voor is, neem een mailvriend/vriendin in Amerika of Engeland. Helpt ook. (A)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    StoryBelle schreef:
    (...)

    Als je Engels regelmatig oefent door het te spreken en schrijven zul je er inderdaad beter in worden.

    Voorbeeld;
    Ik heb Engels op mijn zesde geleert van Engelse tekenfilms met Nederlandse ondertiteling. Ik heb, op school, maar één jaar Engels gehad. ik praat en schrijf elke dag Engels en ik verbeter nog elke dag.


    I Agree. Zo heb ik ook Engels geleerd, gewoon heel veel Engelse verhalen lezen en films kijken. Dus ja het verbeterd zeker je Engels.


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!

    Ik vind het niet echt erg.
    Behalve als er écht erge fouten in staan. ö


    Where there is a sea there are pirates...

    StoryBelle schreef:
    (...)

    Engels is een wereldtaal, die mooi klinkt.
    door eht lezen en oefenen van je engels zul je beter worden.
    Dus raad ik je, inderdaad, aan om engelse boeke te lezen als je de taal beter wilt beheersen.

    Oh, en als je Engels er goed genoeg voor is, neem een mailvriend/vriendin in Amerika of Engeland. Helpt ook. (A)

    waar haal je die :9~


    Cool, neat, swell -Cry