Elements schreef:
Oke hier heb ik vorige week nog les over gehad.
Mensen die zichzelf snijden doen dat niet voor de lol, maar omdat ze echt niet anders kunnen. Als iemand zich snijd is het in bijna alle gevallen zo dat die daar niet meer vanaf komt. Tot twee jaar terug was het zo dat hulpverleners er geen aandacht aan besteden in de hoop het te stoppen. Tegenwoordig is ontdekt dat je het niet kan stoppen. Maar dat je wel moet communiceren met die mensen, vragen wat er gebeurt is, aantonen dat je ervan schrikt, eerlijk zijn. Hoe dan ook, mensen die zichzelf snijden of in andere woorden automutileren kunnen daar niet zomaar mee stoppen. In veel gevallen draag je het je hele leven.
Het is ook geen schreeuw om aandacht, meer een schreeuw om hulp. In veel gevallen van automutilatie zit er veel meer onder, een persoonlijkheidsstoornis bijvoorbeeld.
Whoa ! dat had ik niet verwacht ! en ja, ik ken iemand die zichzelf snijd, en die moest toen ook met iemand praten enzo, en toen had ze heel veel gesprekken en bleek er super veel achter te zitten.. bedankt voor je uitleg.
“It does not do to dwell on dreams and forget to live.”