• Ik ben zestien, dus ik heb zoiets van 'tijd voor een bijbaantje'.
    Ik ga dus lekker solliciteren bij de supermarkt in mijn buurt omdat ze veel mensen nodig hadden.
    Brief verstuurd en een reactie dat ik op gesprek mocht. Nou alles was oké, maar ik was destijds nog vijftien en voor kassamedewerker moest ik zestien zijn.
    Dus ik ben eindelijk zestien en ga dus weer terug en toen had ik echt een raar gesprek, want die vent draaide maar om de feiten heen en zo en op het laatste zei hij 'We bellen je nog wel.'
    Dat vond ik dus al raar, maar een maand later werd ik dus wel gebeld.
    En wat ze zeiden 'Sorry, je bent niet aangenomen, want we hebben geen passende functie voor je kunnen bedenken' o.O
    Jammer dan, dacht ik, maar toen kreeg ik ook nog een brief met 'Je voldoet wel aan alle eisen, maar helaas. Je bent slechtziend, dus je hoeft niet meer bij ons te solliciteren.'
    Ik voel me echt gediscrimineerd. Want ze hebben dus gewoon geen zin om een beetje meer moeite voor me te doen.
    Dat moest ik even zeggen (:

    Hoe voelen jullie je vanavond? ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    wat een fucking kutstreek is dat?

    Ik weet hoe je,je nu voelt ik had net nog een knallende ruzie met mijn moeder


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Storytime schreef:
    (...)
    En ik denk dat dat de reden is.
    Ik wil niet gemeen zijn maar ik denk dat zij denken dat je dan niet goed de prijzen en de codes e.d. kan lezen.
    Lullig, zeker. Maar discriminatie zou ik het niet noemen.
    Misschien kan je het ergens anders proberen.


    Dat vind ik alsnog onderlijk, want zij hebben geen weet van mijn kunnen. Ik ben niet dom, dus daar an je gewoon oplossingen voor verzinnen, zoals de pinkassa. Of gewoon vakken vullen.
    Bovendien moet je dan niet zeggen dat ik verder aan alle eisen voldoe en dat ik in geen enkel filiaal mag werken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    jeetje, wat kinderachtig
    toen ik bij de supermarkt werkte, droeg ik lenzen, ben dus ook slechtziend

    gwn ergens anders proberen ;)

    Bandicoot schreef:
    (...)

    Dat vind ik alsnog onderlijk, want zij hebben geen weet van mijn kunnen. Ik ben niet dom, dus daar an je gewoon oplossingen voor verzinnen, zoals de pinkassa. Of gewoon vakken vullen.
    Bovendien moet je dan niet zeggen dat ik verder aan alle eisen voldoe en dat ik in geen enkel filiaal mag werken.

    Tja, ik denk dat ze er zo niet aan gedacht hebben. Je ziet minder dan 20%, best logisch dat ze dan denken dat je het niet kan lezen. Daarmee bedoelen ze/ik niet dat je dom bent.
    Wat bedoel je met die laatste zin?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Storytime schreef:
    (...)
    Tja, ik denk dat ze er zo niet aan gedacht hebben. Je ziet minder dan 20%, best logisch dat ze dan denken dat je het niet kan lezen. Daarmee bedoelen ze/ik niet dat je dom bent.
    Wat bedoel je met die laatste zin?


    Ik mag niet in een andere vestiging van die supermarkt werken. Dus al zou ik het in een andere stad proberen, mag het nog steeds niet.

    En mensen denken héél vaak dat ik dom ben, juist omdat ik wat minder zie. Terwijl ze daarna aan me gaan vragen of ik gebarentaal ken... o.O


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Bandicoot schreef:
    (...)

    Ik mag niet in een andere vestiging van die supermarkt werken. Dus al zou ik het in een andere stad proberen, mag het nog steeds niet.

    En mensen denken héél vaak dat ik dom ben, juist omdat ik wat minder zie. Terwijl ze daarna aan me gaan vragen of ik gebarentaal ken... o.O


    ...
    Zijn de mensjes daar dom? o.o
    Wat heeft gebarentaal nu weer met slechtziendheid te maken?! XD


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    StoryBelle schreef:
    (...)

    ...
    Zijn de mensjes daar dom? o.o
    Wat heeft gebarentaal nu weer met slechtziendheid te maken?! XD


    Dat dacht ik ook al.. wat heb je aan gebarentaal als je bijna niks ziet O_O


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    StoryBelle schreef:
    (...)

    ...
    Zijn de mensjes daar dom? o.o
    Wat heeft gebarentaal nu weer met slechtziendheid te maken?! XD


    Dat vragen heel veel mensen dus.
    Of ze gaan harder praten... Of heel overdereven articuleren...


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Bandicoot schreef:
    (...)

    Dat vragen heel veel mensen dus.
    Of ze gaan harder praten... Of heel overdereven articuleren...


    Weten die gasten wel wat slechtZIEND is O_O


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Bandicoot schreef:
    (...)

    Ik mag niet in een andere vestiging van die supermarkt werken. Dus al zou ik het in een andere stad proberen, mag het nog steeds niet.

    En mensen denken héél vaak dat ik dom ben, juist omdat ik wat minder zie. Terwijl ze daarna aan me gaan vragen of ik gebarentaal ken... o.O

    Oh zo, probeer het anders bij een hele andere winkel en leg dan meteen je slechtziendheid uit.
    Wacht je ziet minder goed, en ze vragen of je gebarentaal kent? Dat is toch heel onlogisch. Ik zou juist denken dat je dan niet van veraf kan zien(ik ken iemand die ook heel slecht ziet en die moet het ik weet niet hoe vaak vergroten om een boek te kunnen lezen).
    Het is stom dat mensen denken dat je dom bent omdat je een handicapt heb, zeker als die niks met je IQ te maken heeft. Maar ja mensen zijn nu eenmaal stom.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    welke supermarkt was dat btw ??

    Bandicoot schreef:
    (...)

    Dat vragen heel veel mensen dus.
    Of ze gaan harder praten... Of heel overdereven articuleren...


    -out-
    I'm sorry. But they are retards.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Storytime schreef:
    (...)
    Oh zo, probeer het anders bij een hele andere winkel en leg dan meteen je slechtziendheid uit.
    Wacht je ziet minder goed, en ze vragen of je gebarentaal kent? Dat is toch heel onlogisch. Ik zou juist denken dat je dan niet van veraf kan zien(ik ken iemand die ook heel slecht ziet en die moet het ik weet niet hoe vaak vergroten om een boek te kunnen lezen).
    Het is stom dat mensen denken dat je dom bent omdat je een handicapt heb, zeker als die niks met je IQ te maken heeft. Maar ja mensen zijn nu eenmaal stom.


    Ik heb ook een heleboel apparaten thuis om dingen te lezen en te koken en zo, maar dat betekent ook niet dat ik niet zonder kan, want ik haat die dingen eigenlijk ;'p

    En dat gebarentaal.. Ja. Ik snap het ook echt niet. Ik kan dan toevallig mijn naam zeggen, maar meer niet. Ik ken ook geen braille, of zo. Dus zo slecht zie ik nog niet.
    En ik zet al niet eens in een sollicitatiebrief wat mijn zicht is, omdat ik ik niet ga zeggen dat ik bijv. maar één meter lang ben als ik wil vakkenvullen. Want dan gebruik je een trapje en ik wil dus best een loupje aanschaffen, maar ik heb niet eens de kans gekregen om te kunnen uitleggen wat ik wel en niet kan zien.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes