• en ik heb geen idee waar ik dit topic moest zetten, dus als het verkeerd staat; verzet 'm maar (:

    Maar dus. Ik heb net gedaan met een boek, namelijk Loverboy van Helen Vreeswijk en ik vind haar echt een geweldige schrijfster, maar dit boek vond ik echt geweldig.
    Nu toen ik dat was aan het lezen, dacht ik onbewust bij mezelf van "Die loverboy behandelt die meisjes dan wel niet geweldig, maar hij is er op sommige momenten echt lief voor" En toen stelde ik me -weer vrij onbewust- voor dat ik samen zou zijn met een loverboy en het gekke eraan was; ik zou het niet echt erg gevonden hebben in mijn gedachten.
    En toen schrok ik best wel van mezelf, want ik weet dat loverboys slechte mensen zijn etc, en ik vond mezelf eng omdat ik zoiets dacht.
    Ook denk ik soms -dit klinkt echt te gek voor woorden!- maar soms heb ik zoiets van "Waarom heb ik geen anorexia of boulimie, dan was ik net zo mager als die mensen" of als ik in een auto zit hoop ik soms serieus dat ik een ongeluk met de auto krijg of zo.
    Ja kijk, ik begin echt serieus bang van mezelf te worden omdat ik zulke gedachten heb. Bij deze wil ik ook vragen of ik abnormaal ben, of zijn er nog mensen die soms zo denken?
    Edit; En neen, ik heb absoluut geen tekort aan aandacht of zoiets.

    [ bericht aangepast op 17 sep 2011 - 14:36 ]

    Stray schreef:
    Ik denk dat het ergens een schreeuw om aandacht is. Niet lullig of kwetsend bedoeld en ik weet niet waar dat vandaan zou moeten komen, maar dat is het enigste wat ik kan bedenken?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Hooligan schreef:
    "Waarom heb ik geen anorexia of boulimie, dan was ik net zo mager als die mensen"
    Hier ga ik niet eens op reageren. Dit is gewoon, BULL-SHIT en ik ben hierdoor echt gekwetst. Je weet niet wat je zegt.

    Net daarom heeft ze dergelijke gedachten. Ik vind trouwens dat jij overdrijft, ze vraagt hulp in dit topic door zichzelf aan ons open te stellen. Moet je dus niet langskomen dat je je aangevallen voelt door haar gedachten --' Ze weet toch zelf dat het niet normaal is?

    OT: Volgens mij heb jij gewoon een onderbewuste drang gekregen om je plaats in deze wereld te kennen. Zowel voor jezelf als in het leven van anderen. Je wil weten wie je bent en wat je voor wie betekent, welke invloed jij op de wereld uit oefent. Wat ook zou kunnen is dat je je verveelt, dat je leven niet spannend genoeg zou zijn. In dat geval raad ik je aan om bijvoorbeeld een lijst te maken met dingen die je wil doen en proberen om daarvan elke week/maand eentje uit te voeren c:
    Veel succes!

    [ bericht aangepast op 17 sep 2011 - 14:44 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Kijk, ik wil echt niet kwetsend over komen.
    Je zegt dat je geen tekort aan aandacht heb, maar onbewust kan het zijn dat je toch meer aandacht of spanning in je leven wilt.

    Als het alleen om dat mager zijn zou gaat zou het dat niet kunnen zijn. Maar je denk blijkbaar ook over auto ongelukken en lvoerboy's na. ik denk dat je, onbewust, meer spanning en sensatie in je leven zoekt.

    Je vraagt naar onze mening, en dat is de mijnen. Ook vind ik dat je de mensen hierboven niet zou moeten aanvallen op hun mening, maar gewoon rustig kan zeggen waarom je het oneens met ze bent.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    StoryBelle schreef:
    Kijk, ik wil echt niet kwetsend over komen.
    Je zegt dat je geen tekort aan aandacht heb, maar onbewust kan het zijn dat je toch meer aandacht of spanning in je leven wilt.

    Als het alleen om dat mager zijn zou gaat zou het dat niet kunnen zijn. Maar je denk blijkbaar ook over auto ongelukken en lvoerboy's na. ik denk dat je, onbewust, meer spanning en sensatie in je leven zoekt.

    Je vraagt naar onze mening, en dat is de mijnen. Ook vind ik dat je de mensen hierboven niet zou moeten aanvallen op hun mening, maar gewoon rustig kan zeggen waarom je het oneens met ze bent.

    Ik heb helemaal niemand aangevallen?

    Evaporate schreef:
    (...)
    Zal ik jou eens wat zeggen? Als je al 15 jaar constant uitgescholden wordt voor vet varken en weet ik veel wat nog allemaal omdat je dik bent, dan begin je zo'n dingen soms wel eens te denken ja.
    Als je trouwens dit toch allemaal bullshit vind, waarom reageer je dan op mijn topic?

    Dan heb je nog steeds geen idee waarover je praat.
    En waarom ik reageer? Omdat ik zo vreselijk gefrustreerd raak van íedereen hier die iets denkt te weten over anorexia en/of boulimia en vervolgens 1 of andere know-it-all begint uit te hangen in topics met zulke onderwerpen. En zoals ik al zei, als jij zo donders goed weet waar je over praat, dan zeg je dat niet.

    Evaporate schreef:
    (...)
    Ik heb helemaal niemand aangevallen?


    Dat was het punt niet echt, maar oké. :W


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Schatz. Nu je niet weet wat je zegt, lijken dit soort gedachten misschien aantrekkelijk. Maar als je dan écht te kampen krijgt met anorexia, dan zou je heus willen dat je die woorden terug kon nemen.
    En nee, het is niet raar dat je dit soort dingen denkt. Het komt gewoon door de puberteit, en dat komt bij iedereen anders naar buiten. Niets om bang voor te zijn als je deze gedachten niet echt doorzet. Ze verdwijnen vanzelf weer.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Hooligan schreef:
    (...)
    Dan heb je nog steeds geen idee waarover je praat.
    En waarom ik reageer? Omdat ik zo vreselijk gefrustreerd raak van íedereen hier die iets denkt te weten over anorexia en/of boulimia en vervolgens 1 of andere know-it-all begint uit te hangen in topics met zulke onderwerpen. En zoals ik al zei, als jij zo donders goed weet waar je over praat, dan zeg je dat niet.
    Hmm, ik weet niet. Ik snap jou heel goed en dat is jou manier van reageren. Maar natuurlijk is niet iedereen hetzelfde in hun denkwijze en manier van reageren. Als ze weet waar ze het over heeft, kan het toch zo zijn dat zij er wel voor kiest er op die manier over te praten toch? Iedereen is anders en het onhandige van internet is dat opmerkingen en gesprekken vaak anders aankomen dan dat ze bedoelt zijn of hoe ze geinterpeteerd moeten worden.
    Ik bedoel dit verder niet lullig naar jou ofzo, even dat je dat weet :Y)!


    Wie du mir, so ich dir.

    ZeroGravity schreef:
    Schatz. Nu je niet weet wat je zegt, lijken dit soort gedachten misschien aantrekkelijk. Maar als je dan écht te kampen krijgt met anorexia, dan zou je heus willen dat je die woorden terug kon nemen.
    En nee, het is niet raar dat je dit soort dingen denkt. Het komt gewoon door de puberteit, en dat komt bij iedereen anders naar buiten. Niets om bang voor te zijn als je deze gedachten niet echt doorzet. Ze verdwijnen vanzelf weer.

    Dat weet ik ook wel >< Het zijn gewoon gedachten van mij. Niet alles wat ik denk, wil ik ook echt hebben, maar ik denk gewoon vaak aan dat soort dingen ><

    Evaporate schreef:
    (...)
    Dat weet ik ook wel >< Het zijn gewoon gedachten van mij. Niet alles wat ik denk, wil ik ook echt hebben, maar ik denk gewoon vaak aan dat soort dingen ><

    Nee, ik snap je heus wel. And as I said, it´s puberty. Nothing to worry ´bout. You´ll be fine. (:


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Ninetales schreef:
    (...)
    Net daarom heeft ze dergelijke gedachten. Ik vind trouwens dat jij overdrijft, ze vraagt hulp in dit topic door zichzelf aan ons open te stellen. Moet je dus niet langskomen dat je je aangevallen voelt door haar gedachten --' Ze weet toch zelf dat het niet normaal is?

    Ja, ik voel me nogal aangevallen, mag ik? Ik weet zeker dat ze geen enkel idee heeft waar ze over praat, 'oh oh ik wil dun zijn oh oh anorexia, oh oh boulimia' Áls je ook maar enig idee hebt hoe dat is, dan zeg je dat niet. En wat doet ze, ze beweerd het 'donders goed' te weten en zegt graag een eetstoornis te willen hebben.

    [ bericht aangepast op 17 sep 2011 - 14:55 ]

    Stray schreef:
    Ik denk dat het ergens een schreeuw om aandacht is. Niet lullig of kwetsend bedoeld en ik weet niet waar dat vandaan zou moeten komen, maar dat is het enigste wat ik kan bedenken?


    I feel guilty after every bite I take.

    Jonsu schreef:
    (...)
    Hmm, ik weet niet. Ik snap jou heel goed en dat is jou manier van reageren. Maar natuurlijk is niet iedereen hetzelfde in hun denkwijze en manier van reageren. Als ze weet waar ze het over heeft, kan het toch zo zijn dat zij er wel voor kiest er op die manier over te praten toch? Iedereen is anders en het onhandige van internet is dat opmerkingen en gesprekken vaak anders aankomen dan dat ze bedoelt zijn of hoe ze geinterpeteerd moeten worden.
    Ik bedoel dit verder niet lullig naar jou ofzo, even dat je dat weet :Y)!

    Jij bent veel te aardig, ik kan niet boos naar jou doen (cat)
    En yeah, I know what you mean. Maar toch, het komt zó op mij over, waardoor ik me nogal aangevallen voel.

    [ bericht aangepast op 17 sep 2011 - 14:55 ]

    Hooligan schreef:
    (...)
    Ja, ik voel me nogal aangevallen, mag ik? Ik weet zeker dat ze geen enkel idee heeft waar ze over praat, 'oh oh ik wil dun zijn oh oh anorexia, oh oh boulimia' Áls je ook maar enig idee hebt hoe dat is, dan zeg je dat niet. En wat doet ze, ze beweerd het 'donders goed' te weten en zegt graag een eetstoornis te willen hebben.
    Ze zegt niet dat ze het écht wil.. Dat legt ze ook nadrukkelijk uit.


    Wie du mir, so ich dir.

    Hooligan schreef:
    (...)
    Ja, ik voel me aangevallen, mag ik? Ik weet zeker dat ze geen enkel idee heeft waar ze over praat, 'oh oh ik wil dun zijn oh oh anorexia, oh oh boulimia' Áls je ook maar enig idee hebt hoe dat is, dan zeg je dat niet. En wat doet ze, ze beweerd het 'donders goed' te weten en zegt graag een eetstoornis te willen hebben.

    Nee ze zegt dat ze dan soms 'per ongeluk' denkt en dat ze bang wordt van die gedachten omdat haar bewustzijn dat niét wil en haar onderbewuste blijkbaar wel. Heb jij dat nooit dat je iets denkt zonder het te willen denken? Het is niet alsof ze zit te verkondigen dat ze persé anorexia wil. Ze zegt dit alleen omdat ze onze raad wil hierover. Ze wéét denk ik heel goed wat anorexia met je doet (hoe kan het ook anders; het wordt overal door je strot geduwd) en daarom schrikt ze ervan dat ze deze dingen denkt. Je hebt haar post volgens mij helemaal verkeerd begrepen.


    Frankly my dear, I don't give a damn.