• Wat vindt jij van racisme?

    Ik haat het.
    Ik veracht het en ik kan er woedend om worden.

    Ja ik ben getint.
    En ja ik ben van half Marokaans half Surinaamse afkomst maar so what?.
    Nederland is mijn Moederland.
    Ik ben hier opgegroeid...

    Dus waarom zou ik anders zijn dan andere.
    Alleen vanwege mijn huidskleur?

    Hale schreef:
    1 Vriend van mijn vriendje.
    Een indo jongen.
    Prachtige jongen maar verliefd op een kamper meisje...
    De neven van dat meisje hebben hem opgezocht nadat hij klaar was met trainen...
    En nouja...
    Laten we zeggen dat zijn gezicht niet meer is zoals het was...


    Jouw vrienden maken wel allemaal veel mee of niet?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Feorge schreef:
    (...)

    Jouw vrienden maken wel allemaal veel mee of niet?


    Nee hoor.

    Basturdo schreef:
    (...)
    Klopt. Sommigen denken dat ze alles kunnen maken. Zo'n Turkse chick mocht wel een pluk haar uit mijn kop trekken, maar toen ik haar een gebroken neus sloeg, moest ik ineens naar de directeur om een officiële schorsing in ontvangst te nemen, omdat pappie zaken onder de tafel had gedaan; zijn dochter begrijpt sommige Nederlandse uitdrukkingen zogenaamd verkeerd, en ik maakte blijkbaar een denigrerende opmerking. Het enige wat ik zei was: 'Laat me met rust, k?'

    Ja, daar hebbie 't al. Moet dat wijf maar fatsoenlijk Nederlands leren. Things like this piss me off.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik haat het. Ja tuurlijk zijn er buitenlanders die niet goed bezig zijn, maar Nederlanders en Belgen zijn ook geen heilie kindjes hoor. Ik ben ongeveer de enige in ons gezin, zelfs in onze familie, niet tegen racisme kan. Mijn gezin is vrij racistisch en ik haat het.

    Trouwens ik vind het dikke bullshit. Echt bijna iedereen zit te zeiken van "die Marokkanen dit, die Turken dat, die Pakistanen nog iets anders" Ja natuurlijk zijn er mensen die stelen of anderen even in elkaar rammen, maar ze zijn niet allemaal zo. Jammer genoeg scheert bijna iedereen tegenwoordig alle buitenlanders over dezelfde kam en dat is niet eerlijk.

    racisme is heel verkeerd, maar helaas wordt soms vergeten dat zelfs nederlands gediscrimineerd worden. ik hoor zovaak dat er gespot wordt met: 'komt doordat ik een marokkaan ben zeker? kutnederlands' en blabla.
    oke dan kan het me dus niet meer schelen dat je een marokkaan bent, je lokt het gewoon uit.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik haat racisme, omdat het meestal gewoon onterecht is.


    Save me from myself.

    Ik ben een Allochtoon, en dude dat zeg ik ook niet vol trots als ik die sukkels zie die niets van hun leven maken. Mijn pa heeft de taal niet goed kunnen leren omdat hij toen hij klein was steeds van Turkije naar Nederland verhuisde, waardoor hij een accent heeft bij sommige dingen. En daardoor heeft hij in Turkije zijn school afgemaakt doordat hij de Nederlands op zijn 15e echt niet kon leren én zijn havo diploma kon halen. Eigenlijk is dat de schuld van mijn opa, want je moet een kind die in de leer periode is niet van een land naar een andere land nemen. Dat is gewoon slecht.

    Maar on: Sommige mensen die hier een reactie achterlaten, willen die dan op echt gebeurde feiten drukken? Want srsly, sommige pratene er over terwijl ze er niets over weten. In onze klas werd een meisje gepest omdat ze Bruin was, en omdat ik niet word gepest met mijn Turkse afkomst heb ik haar geholpen. En willen jullie niet iedereen op één kam scheren? Want mijn pa doet wel zijn best om een baan te zoeken, maar door zijn gebrekkige Nederlands denken ze dat hij geen goede werknemer is. Terwijl hij dat wel is. En voor mij maakt het niets uit of je Nederlands, Duits Belg Surinaams, Antilliaan Marrokaan of Turk bent, als je je fatsoenlijk gedraagt en iedereen accepteert waar ik bij ben zal ik niets zeggen dat jou kan beledigen.

    That's my opinion.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    Ik ben een Allochtoon, en dude dat zeg ik ook niet vol trots als ik die sukkels zie die niets van hun leven maken. Mijn pa heeft de taal niet goed kunnen leren omdat hij toen hij klein was steeds van Turkije naar Nederland verhuisde, waardoor hij een accent heeft bij sommige dingen. En daardoor heeft hij in Turkije zijn school afgemaakt doordat hij de Nederlands op zijn 15e echt niet kon leren én zijn havo diploma kon halen. Eigenlijk is dat de schuld van mijn opa, want je moet een kind die in de leer periode is niet van een land naar een andere land nemen. Dat is gewoon slecht.

    Maar on: Sommige mensen die hier een reactie achterlaten, willen die dan op echt gebeurde feiten drukken? Want srsly, sommige pratene er over terwijl ze er niets over weten. In onze klas werd een meisje gepest omdat ze Bruin was, en omdat ik niet word gepest met mijn Turkse afkomst heb ik haar geholpen. En willen jullie niet iedereen op één kam scheren? Want mijn pa doet wel zijn best om een baan te zoeken, maar door zijn gebrekkige Nederlands denken ze dat hij geen goede werknemer is. Terwijl hij dat wel is. En voor mij maakt het niets uit of je Nederlands, Duits Belg Surinaams, Antilliaan Marrokaan of Turk bent, als je je fatsoenlijk gedraagt en iedereen accepteert waar ik bij ben zal ik niets zeggen dat jou kan beledigen.

    That's my opinion.


    Amen to that.

    Ik heb zelf ook wel eens dat ik denk "Daar heb je weer zo'n groep kut Marokkanen" als ik word nageroepen ofzo. Maar ik probeer daar wel doorheen te prikken.
    Het maakt me niet uit wat voor kleur je hebt, ik behandel iedereen gelijk. Dat wil zeggen: als ik je mag, dan doe ik normaal tegen je. Mag ik je niet, dan zal je dat merken. Maar dat heeft niks met kleur te maken voor mij.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg