• Wat vindt jij van racisme?

    Ik haat het.
    Ik veracht het en ik kan er woedend om worden.

    Ja ik ben getint.
    En ja ik ben van half Marokaans half Surinaamse afkomst maar so what?.
    Nederland is mijn Moederland.
    Ik ben hier opgegroeid...

    Dus waarom zou ik anders zijn dan andere.
    Alleen vanwege mijn huidskleur?

    Basturdo schreef:
    (...)
    Ennn dat is het nou juist. Ik respecteer, maar krijg een hoek tegen mijn kaak? Ik heb een meisje het hoofd ingeslagen met een hockeystick tijdens gym, omdat ze 'Dikke Kankerserv' liep te roepen. Dat kind heeft mijn telefoon al gesloopt, kleren verscheurd, etc etc, en uiteindelijk komt the edge. Ik ben een k1-bokser, dus zulke dingen moet je me niet flikken.


    Dat kan ik begrijpen.

    Galleon schreef:
    Het ligt eraan tot in hoeverre je iets racisme vind. Als er een groep Marokkanen naar onze pauzegroep ofzo schreeuwt, denk ik ook in mezelf "kutmarokkanen" en niet "kutmensen" ofzo. En ik kan er ook pissed om worden als buitenlanders op een openbare gelegenheid in hun eigen taal gaan staan praten. Verder heb ik niks tegen buitenlanders, ik kan er ook niet tegen als iemand er slecht over denkt zónder reden.


    Die frustratie is dan dus gericht op dat ene groepje en omdat het dan Marokkanen zijn, of een Egyptenaar, eigenlijk is dat bijzaak, natuurlijk. Maar soms moet je je gewoon even ergens aan ergeren. En dan is dat ook terecht. Dat bind ik dus iets heel anders dan maar gewoon roepen dat ze allemaal het land uit moeten gewoon omdat ze zijn wie ze zijn. Dat kan echt niet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Bandicoot schreef:
    (...)

    Ja, dat heb ik.

    Reageer dan niet zo dom(joehoe)


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Penguin schreef:
    Hou niet van racisme, maar de allochtonen die hier wonen mogen zich echt wel wat beter aanpassen, Jezus.

    Mee eens. Ik vind het ronduit triest dat je bij mensen van mijn leeftijd nog die zwaar Turkse accenten hoort. Gewoon een gebrek aan Nederlands praten, omdat mama en papalief thuis altijd Turks of Marokkaans praten. En misschien omdat ze 't stoer vinden. Nou, in mijn ogen getuigt dat meer van een gebrek aan intellect, of een gebrek van het gebruiken ervan :] En da's zonde, want dat zijn redenen om iemand af te wijzen bij een sollicitatie, dus de persoon krijgt geen baan, gaat van een uitkerinkje vreten en het cirkeltje is rond.


    No growth of the heart is ever a waste

    C18 schreef:
    (...)
    Mee eens. Ik vind het ronduit triest dat je bij mensen van mijn leeftijd nog die zwaar Turkse accenten hoort. Gewoon een gebrek aan Nederlands praten, omdat mama en papalief thuis altijd Turks of Marokkaans praten. En misschien omdat ze 't stoer vinden. Nou, in mijn ogen getuigt dat meer van een gebrek aan intellect, of een gebrek van het gebruiken ervan :] En da's zonde, want dat zijn redenen om iemand af te wijzen bij een sollicitatie, dus de persoon krijgt geen baan, gaat van een uitkerinkje vreten en het cirkeltje is rond.

    Agreed. Mijn moeder daarintegen woont hier al twintig jaar, is echt een braaf persoon, en spreekt perfect Nederlands op een accentje na. :W


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Bandicoot schreef:
    (...)

    Die frustratie is dan dus gericht op dat ene groepje en omdat het dan Marokkanen zijn, of een Egyptenaar, eigenlijk is dat bijzaak, natuurlijk. Maar soms moet je je gewoon even ergens aan ergeren. En dan is dat ook terecht. Dat bind ik dus iets heel anders dan maar gewoon roepen dat ze allemaal het land uit moeten gewoon omdat ze zijn wie ze zijn. Dat kan echt niet.

    Haha dat doe ik ook niet ;3 Mij maakt het ook niet uit welke afkomst ze hebben, maar geef toe dat het toch in het nieuws 9 van de 10 keer buitenlanders zijn die een misdaad hebben gepleegd..


    Alis volat propriis.

    Illuminati schreef:
    (...)
    Reageer dan niet zo dom(joehoe)


    Nou, het was niet mijn bedoeling om iemand te beledigen, hoor. Ik wilde alleen maar zeggen dat je niet iedereen over één kam kunt scheren omdat er misschien net iemand van buitenlandse afkomst in je straat woont die een keer een vuurtje heeft staan stoken.
    Ik had dat 'in het algemeen' gewoon even over het hoofd gezien toen ik mijn antwoord formuleerde. Ik ben ook maar een mens, dus dat kan gebeuren, toch?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Galleon schreef:
    (...)
    Haha dat doe ik ook niet ;3 Mij maakt het ook niet uit welke afkomst ze hebben, maar geef toe dat het toch in het nieuws 9 van de 10 keer buitenlanders zijn die een misdaad hebben gepleegd..


    Ja, dat is waar en de media helpt het racisme daar ook ontzettend mee. Als ze daar mee zouden stoppen, zou het minder zijn, want mensen worden dan boos op de Marokkanen in de buurt, terwijl het dat groepje is dat in een heel andere provincie een steen door de ruit gooide.
    En mensen denken dan vaak aan Oosterse Buitenlanders, want er zijn ook mensen uit Engeland en Griekenland... Maar het zijn altijd de 'kut Marokkanen'. Dat is dan eigenlijk ook lullig voor iedere geëmigreerde Fransman, die zich dan natuurlijk ook aangesproken voelt. Als je me vat.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    C18 schreef:
    (...)
    Mee eens. Ik vind het ronduit triest dat je bij mensen van mijn leeftijd nog die zwaar Turkse accenten hoort. Gewoon een gebrek aan Nederlands praten, omdat mama en papalief thuis altijd Turks of Marokkaans praten. En misschien omdat ze 't stoer vinden. Nou, in mijn ogen getuigt dat meer van een gebrek aan intellect, of een gebrek van het gebruiken ervan :] En da's zonde, want dat zijn redenen om iemand af te wijzen bij een sollicitatie, dus de persoon krijgt geen baan, gaat van een uitkerinkje vreten en het cirkeltje is rond.

    Ja inderdaad, degene die in ons land komen wonen, moeten zich intrigeren, NL leren, onze cultuur accepteren enz (moeten wij ook bij hun doen maarja...)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik heb opzich helemaal niks tegen buitenlanders, ik kon er alleen echt niet tegen toen ze in de vakantie op mijn werk allemaal marrokaans gingen praten zodat ik er buitenviel.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Bandicoot schreef:
    (...)

    Ja, dat is waar en de media helpt het racisme daar ook ontzettend mee. Als ze daar mee zouden stoppen, zou het minder zijn, want mensen worden dan boos op de Marokkanen in de buurt, terwijl het dat groepje is dat in een heel andere provincie een steen door de ruit gooide.
    En mensen denken dan vaak aan Oosterse Buitenlanders, want er zijn ook mensen uit Engeland en Griekenland... Maar het zijn altijd de 'kut Marokkanen'. Dat is dan eigenlijk ook lullig voor iedere geëmigreerde Fransman, die zich dan natuurlijk ook aangesproken voelt. Als je me vat.

    Ik vind persoonlijk niet dat de media daarbij helpt, want ze vertellen gewoon wat er is gebeurd. -No offence tho ;3


    Alis volat propriis.

    Ik ben racistisch tegen één iemand als een marokkaanse slut mij gaat uitschelden zonder reden. Voor de rest heb ik genoeg moslimfriends (:


    Owl you need is love.

    Ik heb er niets op tegen, maar zoals al gezegd ze moeten zich wel een beetje aanpassen.
    Ik zat vorig jaar blijkbaar met twee Servische meisjes in de klas. Zij praatten constant Servisch tegen elkaar, wat zo asociaal was. Als je er dan een gesprek mee begon, begonnen ze uiteindelijk toch tegen elkaar in hun eigen taal. Zelfs als wij projecten hadden en er tegen zeiden 'alsjeblieft Nederlands' waren zij kwaad, en gingen ze tijdens de middagpauze langs de andere kant van de tafel zitten zodat ze wel in hun taal konden praten.
    Eerlijk gezegd was dat zo irritant. Als ze hier zijn moeten ze maar Nederlands praten tegen elkaar zodat ze niemand kunnen buitensluiten enal.

    Ik weet dat belange niet elke buitenlander dat doet en daar ben ik blij om. Ik apprecieer het echt als ze moeite doen. Als je ziet dat ze moeite doen is het goed voor mij. =) Ik verwacht niet dat ze na een jaar al perfect Nederlands kunnen en hun hele cultuur moeten opgeven, maar gewoon de taal enzo is niet zoveel gevraagd vind ik =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Galleon schreef:
    (...)
    Ik vind persoonlijk niet dat de media daarbij helpt, want ze vertellen gewoon wat er is gebeurd. -No offence tho ;3


    Ik bedoel niet dat ze het bewust doen, maar het zijn vaak van die kleine incidenten die ze dan in de krant zetten, waarbij ik denk 'Waarom wil je dat weten?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Bandicoot schreef:
    (...)

    Ik bedoel niet dat ze het bewust doen, maar het zijn vaak van die kleine incidenten die ze dan in de krant zetten, waarbij ik denk 'Waarom wil je dat weten?'

    Oh zo, ja maar als een Nederlander dat zou doen zou het ook in de krant komen dus dat vind ik niet racistisch x'D


    Alis volat propriis.