• Hello world, this is me

    Ik heb vandaag mijn eerste gitaarles achter de rug, het was awesome en heb "Born In The USA" van Bruce Springsteen geleerd. Ik doe het zonder notenleer. Maar damn mijn vingertoppen doen nu zeer dat ik thuis onmogelijk kan verder oefenen. Nuja, toch niet op dezelfde avond als van de gitaarles. De (knappe en schattige) leraar zei dat het nog even wennen word maar ik heb zo'n gevoel dat het even gaat duren.. ö

    Nu een vraag naar al de gitaristjes onder ons; Hoe lang deed het bij jullie zeer elke keer jullie de snaren aanraakten?


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Niet om je bang te maken, maar bij mij duurde dat heel lang. Maar ik heb wel gevoelige vingers. Denk ik. Is anders per persoon.
    Je vingers moeten daar gewoon aan wennen, dikke laag krijgen zegmaar.

    Het duurt wel even, denk niet aan dagen maar eerder aan weken tot maanden naargelang hoeveel je oefent. Probeer elke dag toch eens te oefenen, het zal zeker al helpen. Eens je vingertoppen harder zijn moet je wel oppassen, als je ooit eens een eind niet speelt, zul je merken dat ze redelijk snel terug zacht worden. Komt vanzelf inorde, gewoon doorbijten. (Bryan Adams: Played it till my fingers bled...)


    And the Heavens Shall Tremble... | Atheism: A non-prophet organization.

    mijn eerste en laatste gitaarles ik ging in die nacht een uur lang spelenxd


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Bij mij vrij lang. Toch zeker de eerste 10 uren. Maar dat is nu al wel 6 jaar geleden. x)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Gebruik een plectrum? :W


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Stonem schreef:
    Gebruik een plectrum? :W


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Oehh I love that song. (krul)


    ars moriendi

    Stonem schreef:
    Gebruik een plectrum? :W

    De hand waarmee je de akkoorden speelt...


    And the Heavens Shall Tremble... | Atheism: A non-prophet organization.

    Tyrael schreef:
    (...)
    De hand waarmee je de akkoorden speelt...

    Dat hoeft toch niet per se :') Ik had meer pijn in mijn vingers waarmee ik aansloeg hoor, maar oke.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik heb een keer Gitaar gepeeld bij muziek ^^ Mijn vingertoppen deden pijn .


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Stonem schreef:
    Gebruik een plectrum? :W

    Ik speel met een plectrum maar ik bedoel de vingers die ik op de frets zet, daar kan je geen plectrum voor gebruiken. xD

    @ Tyrael
    Bij een vriendin duurde het 2/3 weken. Maar ik ga zeker elke dag oefenen... En oké dank je, nu snap ik eindelijk die quote, haha. ;D En met die dikke laag bedoelen jullie eelt, I know. ;-)


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Ik heb sommige gitaristen al met een soort pleisters gezien, misschien helpt dat? -sorry als ik nu iets doms heb gezegd of zo, ik heb maar één keertje gespeeld en dat was vet mislukt ;x

    [ bericht aangepast op 9 sep 2011 - 19:46 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Dray schreef:
    Ik heb sommige gitaristen al met een soort pleisters gezien, misschien helpt dat? -sorry als ik nu iets doms heb gezegd of zo, ik heb maar één keertje gespeeld en dat was vet mislukt ;x

    Ik dacht er ook aan maar ga dat niet doen. Als ik dan eens zonder speel hou ik het niet vol... Ik zal wel wachten tot mijn vingertoppen hard worden, gewoon even doorbijten. ^^


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    eigenlijk weet ik het niet meer..
    ik leerde gitaar spelen in groep 6 omdat mijn vader dat een leuk idee vond. volgens mij duurde het bij mij niet zo lang


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Stonem schreef:
    Gebruik een plectrum? :W

    ze heeft het over de andere hand. de hand waarmee je de snaren indrukt en niet aanslaat x]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.