• Vandaag op school kregen we te horen dat een leerkracht Nederlands gestorven is omdat ze van de trap is gevallen. Op slag dood. Echt verschrikkelijk. Alle leerkrachten en een aantal leerlingen huilden. Zij was de lach van de school, zij was de steun die iedereen kon krijgen.

    Er komt een klaslokaal waar iedereen foto's, voorwerpen, herinneringen, ... kan achterlaten voor haar. Toen ik gewonnen had met een schrijfwedstrijd, ging zij met mij mee naar de prijsuitreiking -ondanks ik geen les van haar kreeg-. Ze was enorm lief en opgetogen. Ik wil voor haar dus een gedichtje in het klaslokaal achterlaten. Maar ik ben nog niet honderd procent tevreden met wat ik tot nu heb.

    Vertel me eens eerlijk wat jullie er tot nu toe van vinden? Gedichten schrijven is niet mijn sterkste schrijfkwaliteit, dus voel je vrij om me te verbeteren of wat dingen aan te raden! Als jullie nog ideëen hebben om erin te verwerken, is dat ook altijd welkom!




    Niets is realiteit.
    De waarheid wordt verhuld.
    Verborgen op de volgende pagina.
    Maar zij zou willen dat ik tot het einde las.
    Op een zucht van hartzeer danst het papier naar de overkant.

    Laat ik vergeten.
    Vergeten wat ik weet.
    Ik kijk maar lees niets.
    Kunnen woorden een hart helen?

    Een glimlach.
    Dat is een herinnering.
    Een opgewekte glimlach.
    Eén die straalde van meters ver.
    Want dat is wat ik me zeker zal herinneren.
    Opgekrulde mondhoeken die iedereen graag zag.

    Een herinnering van een glimlach.
    Maar één waarvan iedereen weet dat er zoveel meer achter zat.




    EDIT: Hier kan je het lezen.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2011 - 22:27 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Jeetje.. Heel veel sterkte! (flower) En je gedicht is heel mooi en aangrijpend!


    Alis volat propriis.

    wauw, ik wou dat ik zo kon schrijven, dit is echt gewoon prachtig.


    Save me from myself.

    Oh my jeetje.. meid, dat is zo erg.
    Ik kan alleen een klein spelfoutje vinden, voor de rest, niets aan veranderen. Het is echt prachtig.


    Life is hard and then we die

    Het enige dat ik zou veranderen is het laatste woordje ... zat zou denk ik net iets mooier klinken. In mijn gedachten in ieder geval wel. Verder is het een heel mooi gedichtje, en een heel jammerlijke manier om iemand te verliezen. Zo zie je maar weer hoe fragiel we eigenlijk zijn en hoe plotseling het afgelopen kan zijn ... Sterkte ermee en gecondoleerd.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    PUKKELxDING schreef:
    Oh my jeetje.. meid, dat is zo erg.
    Ik kan alleen een klein spelfoutje vinden, voor de rest, niets aan veranderen. Het is echt prachtig.


    Welke spelfout? (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Mijn duits lerares is een paar dagen geleden gestorven, en dat kreeg ik op dezelfde dag te horen toen ik ook te horen kreeg dat mijn buurman gestorven was.
    Maar in ieder geval; sterkte!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Yarilo schreef:
    Het enige dat ik zou veranderen is het laatste woordje ... zat zou denk ik net iets mooier klinken. In mijn gedachten in ieder geval wel. Verder is het een heel mooi gedichtje, en een heel jammerlijke manier om iemand te verliezen. Zo zie je maar weer hoe fragiel we eigenlijk zijn en hoe plotseling het afgelopen kan zijn ... Sterkte ermee en gecondoleerd.


    Zat klinkt inderdaad mooier. Dankjewel!


    If we had not a soul, music would have created it.

    PUKKELxDING schreef:
    Oh my jeetje.. meid, dat is zo erg.
    Ik kan alleen een klein spelfoutje vinden, voor de rest, niets aan veranderen. Het is echt prachtig.


    Oh wacht! Ik weet het. Het moet verhuld zijn zeker? Ik was nog aan het twijfelen. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Oke stiekem moest ik eventjes huilen toen ik het las.
    ik vind het gedicht echt prachtig <3


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Dat is echt heel erg mooi. Zo zou ik hem zeker in dat lokaal achterlaten (:
    Maar je moet er inderdaad zelf wel tevreden over zijn
    Veel sterkte!


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ah, jeetje, wat erg... Heel veel sterkte en ik vind het een supermooi gedicht! Ik zou het zeker achterlaten (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Oh my, dat is echt heel erg...
    ik vind het een prachtig gedicht en het is echt enorm lief dat je zoiets doet. Veel sterkte!


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Hé, in Mechelen. Daar woon ik. :o Maar het is echt zo erg! Sterkte!
    Je gedicht is heel mooi verwoord.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Raikou schreef:
    Oke stiekem moest ik eventjes huilen toen ik het las.
    ik vind het gedicht echt prachtig <3


    Me to.
    Heel veel sterkte!
    Sorry meer kan ik nu niet zeggen ben er echt sprakeloos van, vreselijk gewoon!


    Faster than a doughnut, stronger than cardboard, prepare to get touched!

    Het gedicht is prachtig.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.