• Want ik heb een vakantietaak van wiskunde meegekregen naar huis en ik moet nog een deeltje doen van veeltermen. Ik moet dan zo alles oplossen met formules, waaronder deze (a+b).(a-b) en ik snap er niets meer van ): Help mij, ik moet die taak morgen afgeven ):

Let me see. :-)

*Kijkt dom naar topic*

... Uhh... o.o ik kan je niet helpen...

Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

Psh dat is eigenlijk al zo lang geleden. :'DD Ik herinner het me amper. ;x

McTrusty schreef:
    Let me see. :-)

probeer ;o ik snap der echt niks meer van --'

Oké laat maar ik suck in wiskunde, ik ben alles vergeten. Edit: is dat niet a² + 2ab - b² ? :'D

[ bericht aangepast op 31 aug 2011 - 13:50 ]

Has no one told you she's not breathing?

Anitaaa schreef:
    Dat is toch gewoon een merkwaardig product? :'D
    Dat zou gewoon in je cursus moeten staan, je moet 'm immers vanbuiten kennen. :'D
    En ik zeg heel subtiel niet wat het antwoord is, omdat ik mijn laatste dag vakantie heb en die dus allemaal vergeten ben, aangezien ik suck in wiskunde.

Ja, dat is een merkwaardig product, en mijn cursus ... die ligt ergens ver weg gemoffeld in ons tuinhuisje in een grote grijze vuilniszak, dus daar kan ik nu niet meer bij :/

Sorry schat ik herinner me die formule niet :x maar als je ooit iemand nodig hebt die erfelijkheid moet uitleggen, dan mag je altijd bij mij komen ;-)

[ bericht aangepast op 31 aug 2011 - 13:50 ]

... En zijn er dan toevallig andere mensen die dit wel kunnen? :/

OOOOOOH Wacht even, laat me denken, ik was daar goed in euhm...
    (a+b).(a-b)
    Is dat niet (a-b) tot de 2de?

Olive

~

[ bericht aangepast op 31 aug 2011 - 13:52 ]

Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

Uhm dan met je toch (a+b).(a-b)
    a . a = a² en dan a.-b is a-b en dan b.a = ab en dan b.-b = -b²
    en dat is dan samen a² +a-b + ab -b²
    of zit ik er nu helemaal naast?

Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

Anitaaa schreef:
    Oké laat maar ik suck in wiskunde, ik ben alles vergeten. Edit: is dat niet a² + 2ab - b² ? :'D

Ja, die is er ook, maar je hebt ook (a+b).(a-b)

Dat heb ik vorig jaar gehad en we gaan er dit jaar mee verder o.o
    Maar ik herinner het me niet meer o.o

Het getal dat 2x hetzelfde teken (- of +) heeft, moet op de eerste plaats staan. In dit geval is dit A. Het getal dat 2x een verschillend teken heeft, moet op de tweede plaats staan. En dat tot de 2de (:. Ik denk dat het dit is?

Olive

Orphan schreef:
    OOOOOOH Wacht even, laat me denken, ik was daar goed in euhm...
    (a+b).(a-b)
    Is dat niet (a-b) tot de 2de?

Ja, klopt, maar ik weet niet meer hoe ik het moet toepassen. Ja, ik ben echt slecht in wiskunde :/