Pfoe, ben eigenlijk best braaf en hou er niet van leraren te stangen, maar wanneer ik voel dat ik onrechtvaardig word behandeld word ik link, wat me brengt tot één gebeurtenis die me altijd zal bijblijven:
Ik had een betoog, maar dat viel uit omdat de leraar ziek was. De tweede keer dat ik dat betoog moest houden lag ik met griep in bed. Was nog nooit zo ziek geweest. Ik kom op school met een briefje, zei de leraar Nederlands (van het betoog) toen ik aangaf dat ik ziek was: 'Ja, dat hoor ik wel vaker van deze tafel. Je had er dinsdag gewoon moeten zijn.' Dus ik (redelijk pissig, as you can imagine): 'Ik weet niet wat voor achterlijke insinuaties dat zijn, maar ik had het dinsdag te druk met kotsen. En ik heb een brief mee.'
Nu bleek dat ik me kennelijk had moeten afmelden, wat ik niet had gedaan. Yes, stupid I know, maar om daarom aan te nemen dat ik die griep uit m'n duim zoog om onder dat betoog uit te komen? Nee, dat gaat er heel slecht in bij mij. Klote is dat die vent ook nog m'n mentor was, dus tijdens die mentorgesprekken op school zei ik altijd: 'Ach mam, hoef je niet heen, 't is toch een klotevent.' Lol.
No growth of the heart is ever a waste