• Een jaar geleden ben ik erachter gekomen dat ik dat heb (door de huisarts), en bij de naam moest ik eigenlijk lachen. En nou bedenk ik me dat volgens mij niemand er ooit over heeft gehoord en ga ik jullie allemaal wat leren.

    Symptomen

    De ziekte komt vooral voor bij jongens tussen de 10 en 16 jaar. Bij meisjes komt het iets minder voor, dan echter vaak iets eerder, 8-14 jaar. Het ontstaat wanneer ze in de groeispurt zijn en aan sport doen. Er ontstaat een zichtbare bult onder de knie die gevoelig is en warm aanvoelt. Klachten ontstaan vooral na het sporten waarin veel gerend, gesprongen of geknield wordt. Er ontstaan grote krachten op de kniepees en de bult doet pijn. De aanhechting van de kniepees op het scheenbeen is geïrriteerd en ontstoken en vaak vormt zich op den duur na enige maanden op die plaats wat meer botweefsel dan normaal.


    Vreemd dat zulke kleine dingen ook bestaan he. Heeft iemand last van een ziekte(?) waar niemand iets over kent of de naam amper weet.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik heb werkelijk nog nóoit gehoord van dat Osgood Schlatter ;o
    En ik heb een stoornis/'ziekte' waar iedereen meteen verkeerde dingen van denkt x'D


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Osteomyelitis

    Osteomyelitis is een infectie in het bot of beenmerg die doorgaans veroorzaakt wordt door bacteriën zoals Staphylococcus aureus, maar ook wel eens door mycobacteriën of, zelden, door de E. coli-bacterie. Bij een aangedaan bot geeft de zwelling van het beenmerg problemen doordat bloedvaten in het beenmerg afgekneld worden en zo de bloedtoevoer in het gedrang komt. Hierdoor kunnen stukken botweefsel afsterven en losraken ('sequesters'). Rondom de aangedane botdelen kan de infectie zich verspreiden en kunnen abcessen ontstaan. Osteomyelitis is een ernstige aandoening die vrij makkelijk kan leiden tot functieverlies van het getroffen ledemaat.
    met dank aan wikipedia voor de uitleg.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Illuminati schreef:
    Ik heb werkelijk nog nóoit gehoord van dat Osgood Schlatter ;o
    En ik heb een stoornis/'ziekte' waar iedereen meteen verkeerde dingen van denkt x'D


    Pfeiffer? HEB JE EEN SOA? Ik denk vaak erger na dan hoeft, haha. x'd


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Mijn zusje heeft dat ja. Ze had er vroeger heel veel last van. Nu hoor ik haar daar niet meer over.


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Pfeiffer? HEB JE EEN SOA? Ik denk vaak erger na dan hoeft, haha. x'd

    Ja een soa!
    Nee grapje. Autisme. Maar ik ben.. redelijk normaal zegmaar, je merkt het niet aan mij (: Alleen mensen die erin getraind zijn zien het. En als ik het zeg is het dus meestal van 'Jamaar, jij hebt vrienden en je bent niet gek enzo' :')


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    DAT HEEFT MIJN BROERTJE OOK! En mijn nichtje ook! Hij vindt het echt vervelend, want hij mag niet meer voetballen en niet meer sprinten. Toen we op vakantie gingen en door steden gingen zwerven werd het echt heel erg. We hebben hem ook gewoon in het hotel achtergelaten met de DS, haha (:
    Sterkte!


    wth.

    Voor zover ik weet heb ik geen ziekte die niemand kent en ook geen ziekte die iedereen kent. (krul)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Illuminati schreef:
    (...)
    Ja een soa!
    Nee grapje. Autisme. Maar ik ben.. redelijk normaal zegmaar, je merkt het niet aan mij (: Alleen mensen die erin getraind zijn zien het. En als ik het zeg is het dus meestal van 'Jamaar, jij hebt vrienden en je bent niet gek enzo' :')


    Mijn beste vriend heeft ook Autisme, ADHD Asperge, maar hij praat alleen veel en is druk en aardig. Maar zulke mensen beoordeel ik niet hoor, ze kunnen zelfs leuker zijn dan de mensen die daar geen last van hebben.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Illuminati schreef:
    (...)
    Ja een soa!
    Nee grapje. Autisme. Maar ik ben.. redelijk normaal zegmaar, je merkt het niet aan mij (: Alleen mensen die erin getraind zijn zien het. En als ik het zeg is het dus meestal van 'Jamaar, jij hebt vrienden en je bent niet gek enzo' :')

    'En je bent niet gek'? Wel, andere kinderen met autisme zijn dat ook niet? Nja, sorry, maar mijn broer heeft dat ook en ik kan er niet goed tegen als er iets over gezegd wordt.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Mijn beste vriend heeft ook Autisme, ADHD Asperge, maar hij praat alleen veel en is druk en aardig. Maar zulke mensen beoordeel ik niet hoor, ze kunnen zelfs leuker zijn dan de mensen die daar geen last van hebben.

    Ja ik heb klassiek autisme zonder adhd. Ik ben ook veel te rustig voor adhd x'D
    En ja hmmh, met sommige mensen kan ik echt zo goed opschieten dat het echt eng is en met anderen juist totaal niet :')
    En 1 voordeel, ik ben heel vaak eerlijk.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Mayfly schreef:
    DAT HEEFT MIJN BROERTJE OOK! En mijn nichtje ook! Hij vindt het echt vervelend, want hij mag niet meer voetballen en niet meer sprinten. Toen we op vakantie gingen en door steden gingen zwerven werd het echt heel erg. We hebben hem ook gewoon in het hotel achtergelaten met de DS, haha (:
    Sterkte!


    Haha, ik heb er alleen last van als ik heel lang moet sporten zoals twee uur achter elkaar. Maar ik vind het wel zielig voor je broertje want hij doet een sport waar hij van houdt...


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Tuala schreef:
    (...)
    'En je bent niet gek'? Wel, andere kinderen met autisme zijn dat ook niet? Nja, sorry, maar mijn broer heeft dat ook en ik kan er niet goed tegen als er iets over gezegd wordt.

    Ik bedoelde het totaal niet aanvallend hoor (: Meer dat mensen dat soort vragen aan míj stellen, niet dat ik het zelf vind. Ik ben wel een beetje gek ja, maar op een positieve manier (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Illuminati schreef:
    (...)
    Ja ik heb klassiek autisme zonder adhd. Ik ben ook veel te rustig voor adhd x'D
    En ja hmmh, met sommige mensen kan ik echt zo goed opschieten dat het echt eng is en met anderen juist totaal niet :')
    En 1 voordeel, ik ben heel vaak eerlijk.


    Ach het ligt vooral aan je karakter. Nou moet ik denken aan 'Eerlijkheid duurt het langst' lol. x'd


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Werkelijk nog nooit er van gehoord.


    You're beautiful.

    Nog nooit van gehoord, haha. Ik heb wel iets, maar dat is onder de meesten wel bekend (krul)