• Een jaar geleden ben ik erachter gekomen dat ik dat heb (door de huisarts), en bij de naam moest ik eigenlijk lachen. En nou bedenk ik me dat volgens mij niemand er ooit over heeft gehoord en ga ik jullie allemaal wat leren.

    Symptomen

    De ziekte komt vooral voor bij jongens tussen de 10 en 16 jaar. Bij meisjes komt het iets minder voor, dan echter vaak iets eerder, 8-14 jaar. Het ontstaat wanneer ze in de groeispurt zijn en aan sport doen. Er ontstaat een zichtbare bult onder de knie die gevoelig is en warm aanvoelt. Klachten ontstaan vooral na het sporten waarin veel gerend, gesprongen of geknield wordt. Er ontstaan grote krachten op de kniepees en de bult doet pijn. De aanhechting van de kniepees op het scheenbeen is geïrriteerd en ontstoken en vaak vormt zich op den duur na enige maanden op die plaats wat meer botweefsel dan normaal.


    Vreemd dat zulke kleine dingen ook bestaan he. Heeft iemand last van een ziekte(?) waar niemand iets over kent of de naam amper weet.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Nouja ik heb chronische bronchitis Astma. Uit onderzoeken is alleen niet te merken dat ik deze ziekten heb, maar uit mijn klachten heb ik het wel. Echt heel vreemd.

    Mijn broer heeft Gilles de la Tourette en ik kan er niet over als mensen hier de gek mee hebben of wat dan ook. Gelukkig heeft m'n broer een vorm dat zich alleen uit in Bewegingstics en zijn geluidstics zijn hummen, kuchen etc.


    La credenza è una medicina contro il timore