• De dag dat mijn keuze moment valt komt steeds dichterbij. Ik moet een vervolgopleiding kiezen. En ik vind gewoon zoveel leuk, ik weet niet hoe ik daar in Godsnaam uit kan komen.

    Dus daarom vraag ik aan jullie, welke MBO, HBO of Universitaire opleiding hebben jullie gekozen of gaan jullie kiezen? En waarom. Ik wil echt duidelijk weten waarom, zodat ik een beetje een bepaald beeld ervan krijg.

    Dus mensen, niet alleen zeggen of je een mbo/hbo of uni je hebt maar ook WELKE! Daar gaat het juist om, welke, zoals richting en echt de opleiding

    [ bericht aangepast op 24 juli 2011 - 17:38 ]


    "No one asked your opinion, you filthy little Mudblood."

    Wat is het niveau van je middelbare school?


    I am an idiot, I move.

    Ik zit nu op het vmbo, daarna ga ik naar het MBO en daarna wil ik HBO gaan doen.


    <3

    Ik deed VMBO-TL dus ik kon eigenlijk alleen maar vanuit daar naar het MBO gaan.

    Oh, nou ik doe de opleiding Sociaal Agogisch Werk omdat ik op een kinderdagverblijf wil werken.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2011 - 17:40 ]


    -

    Yawp schreef:
    Wat is het niveau van je middelbare school?

    Vmbo kader, richting Zorg en Welzijn. Maar dat is juist de richting die ik niet wil.


    "No one asked your opinion, you filthy little Mudblood."

    Loyalty schreef:
    (...)
    Vmbo kader, richting Zorg en Welzijn. Maar dat is juist de richting die ik niet wil.

    Dan denk ik dat je eigenlijk maar moet gaan kijken naar een MBO... het lijkt mij vrij lastig om vanaf het kader nog op de Uni te komen.


    I am an idiot, I move.

    Ik doe nu vwo, misschien binnekort havo, maar dat is nog onbekend. Ik ga voor HBO Japans & Communicatie op Hogeschool Zuyd óf Talen en culturen van Japan/Korea op de Universiteit Leiden. Ik twijfel er nog tussen. Maar ik heb jammergenoeg nog alle tijd ;o;.


    Ik denk niet dat dit je echt verder helpt though ><"

    [ bericht aangepast op 24 juli 2011 - 17:39 ]


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Ik ga naar de Koninklijke Militaire School van Brussel, naar deze richting: Sociale en Militaire Wetenschappen oftewel "Alle Wapens".
    Zodra ik mijn master haal daar, kan ik me officier noemen. :Y)


    Where there is a sea there are pirates...

    Heechul schreef:
    Ik doe nu vwo, misschien binnekort havo, maar dat is nog onbekend. Ik ga voor HBO Japans & Communicatie op Hogeschool Zuyd óf Talen en culturen van Japan/Korea op de Universiteit Leiden. Ik twijfel er nog tussen. Maar ik heb jammergenoeg nog alle tijd ;o;.

    Wow, Japans! Dat is echt cool! ö


    Where there is a sea there are pirates...

    Ik moet dit jaar ook gaan kiezen wat ik wil gaan doen. Maar ik heb echt nog geen idee wat ik wil doen.
    Maar ik weet niet welk niveau je doet/deed op de middelbare school. Want als je geen VWO diploma hebt, kan je ook niet naar de universiteit. Tenminste niet gelijk. (:


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    ik ga nu naar het mbo dierenverzorging.
    ik wil gewoon dol graag met dieren werken en ben ook goed met ze


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Ik doe geneeskunde aan de universiteit leiden :Y)

    Maar ik denk dat je vooral naar MBO opleidingen moet kijken, met kader is het al een gedoe om HBO te doen als ik het goed heb, universiteit is nagenoeg onmogelijk


    quidquid excusatio prandium pro

    Yawp schreef:
    Dan denk ik dat je eigenlijk maar moet gaan kijken naar een MBO... het lijkt mij vrij lastig om vanaf het kader nog op de Uni te komen.

    Ik weet het. Maar ik wil wel van anderen mensen horen wat die hebben gekozen. Puur om te kijken of dat leuk is. Ik kan HAVO-niveau, ik ook Havo, maar deed dat niet omdat ik dacht dat het te hoog voor me was, ik dacht ook dat VMBO-tl te hoog voor me was. Ik zie nu dat ik dat verkeerd dacht, aangezien ik alleen maar 8'en en 9'ens haal. Ik wil MBO, dan HBO en dan Uni. En ik wil me sowieso storten in de politiek, dat is mijn echt grote passie.


    "No one asked your opinion, you filthy little Mudblood."

    Ik doe een MBO-4 opleiding tot apothekers-assistente. Het is een erg moeilijke opleiding, aangrenzend van HBO. Die koos ik omdat ik iets met geneeskunde wilde doen maar niet echt met de zieke mensen zelf wil werken. :'D Het is veel theorie en de stages zijn dodelijk saai maar wel zo interessant met vakken als medicijnenleer, anatomie, fysiologie en pathalogie.
    Het is een hele goede basis voor vervolgopleidingen aan het HBO.


    Your make-up is terrible

    Om dan nu goed te reageren op je topic: ik wil graag of psychologie of Nederlands gaan doen, aan de universiteit.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2011 - 17:50 ]


    I am an idiot, I move.

    Ik zit op de havo en wil een HBO studie technische natuurkunde doen. Zelf vind ik natuurkunde ontzettend leuk en wat ik gezien heb op de HBO leek me ook erg leuk. Verder weet ik niet zo goed wat ik precies voor baan wil enzo en technische natuurkunde is gewoon ontzettend breed.


    To live would be an awfully big adventure