• De dag dat mijn keuze moment valt komt steeds dichterbij. Ik moet een vervolgopleiding kiezen. En ik vind gewoon zoveel leuk, ik weet niet hoe ik daar in Godsnaam uit kan komen.

    Dus daarom vraag ik aan jullie, welke MBO, HBO of Universitaire opleiding hebben jullie gekozen of gaan jullie kiezen? En waarom. Ik wil echt duidelijk weten waarom, zodat ik een beetje een bepaald beeld ervan krijg.

    Dus mensen, niet alleen zeggen of je een mbo/hbo of uni je hebt maar ook WELKE! Daar gaat het juist om, welke, zoals richting en echt de opleiding

    [ bericht aangepast op 24 juli 2011 - 17:38 ]


    "No one asked your opinion, you filthy little Mudblood."

    Ik doe nu MBO doktersassistent laatstejaars hierna wil ik graag op het HBO verder als Hartfunctielaborante.

    ILOVEMARLEEN schreef:
    Dus vertel eens welke vakken je het leukst vindt, zet eens een paar resultaten van beroepstesten hier neer in dit topic en vertel ook eens wanneer je de definitieve keuze moet maken. Ga ook vooral naar je decaan/mentor, als je nog tijd hebt om die te spreken!


    De vakken waar ik goed in ben, op volgorde

    Engels
    Maatschappijleer
    Nederlands
    Geschiedenis
    Aardrijkskunde
    Zorg en Welzijn
    Biologie

    Vakken waar ik slecht in ben, van slechtst naar minder slecht
    Sport
    Wiskunde

    Het vak dat ik het leukst vind: Maatschappijleer


    "No one asked your opinion, you filthy little Mudblood."

    Ik ben geslaagd voor m'n HAVO-diploma en ben daarna Verpleegkunde studeren op HBO niveau.
    In september ben ik 3ejaars, dus moet hierna nog één jaartje. Ik wil met deze opleiding de ouderenzorg in, ja ik ben een één van de weinigen die deze richting op wil, maar ik vind het geweldig om met 'oudere' mensen te werken.


    La credenza è una medicina contro il timore

    Kheb de havo gedaan, toen hbo gedaan »SPH. maar de opleiding lag me niet, dus kben vorig jaar geswitcht naar toegepaste psychologie. Bevalt me prima(yeah)


    - ' » Always fight untill you can't fight anymore. And then hope you're worth fighting for.

    ik denk dat ik SPH ga doen (hbo opleiding dus)


    | Reality is for people that lack imagination |

    Fullblood schreef:
    (...)

    De vakken waar ik goed in ben, op volgorde

    Engels
    Maatschappijleer
    Nederlands
    Geschiedenis
    Aardrijkskunde
    Zorg en Welzijn
    Biologie

    Vakken waar ik slecht in ben, van slechtst naar minder slecht
    Sport
    Wiskunde

    Het vak dat ik het leukst vind: Maatschappijleer

    Oef, ja, dat is inderdaad een pakket met heel veel keuzemogelijkheden! Maar omdat wiskunde niet je beste kant is, vallen alle technische dingen al af, waardoor je eigenlijk al heel goed op weg bent! Wat je nu moet doen, is zoeken welke mogelijke beroepen hier allemaal bij kunnen horen, zoals ik reeds heb gezegd. Als je maatschappijleer echt het best bij je vind passen, dan zie ik met mijn beperkte kennis alleen een functie in de EU of zo voor me of iets in de politiek. Overigens een erg interessant en actueel vakgebied; het was ook wel een vak dat ik erg leuk vond om te doen! Maarja, ik weet daar stiekem niet zoveel vanaf, dus probeer elders info (internet, school) hier meer info over te vinden of natuurlijk over andere mogelijke toekomstige baantjes die passen bij de rest van de vakken die je ligt. Veel succes en we horen het hopelijk wel in dit topic!;)

    Ik wil -ookal duurt het nog een tijdje- geneeskunde of rechten studeren aan de universiteit (:


    We can't spend our lives waiting to live.

    Als je maatschappijleer leuk vindt, dan zou ik richting criminologie/sociologie/pedagogiek enal gaan. Gedragsstudies 8D Politicologie kan ook.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik wil de studie "Vormgeving" ga doen bij de Hoge School voor de Kunsten Utrecht. Als ik overga naar HAVO5 volgend schooljaar...


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."