• Ik kreeg vanmorgen een mail van een jongen uit Cambridge die graag met me wilden gaan samenwerken op youtube (duetten opnemen, samen zingen, etc.). Ik was serieus zo verbaasd dat iemand mijn nummers gaat luisteren (ook al zijn het er maar 3 en ook nog van behoorlijk slechte kwaliteit en van bands die die jongen helemaal niet kent waarschijnlijk) en me dan vraagt om samen te werken.

    Ik voel me sowieso gevleid dat iemand dat zomaar aan me vraagt (zonder me te kennen) en ik zou het ook wel willen, omdat ik vind dat hij ook echt een stem heeft die iets met me doet en ontzettend mooi zou klinken samen met die van mij. The only problem… I haven’t recorded for ages. Ik heb ook geen opname dingen en ik heb enkel een simpel laptopje waar ik mee zou moeten werken. Dus nu komt mijn vraag aan jullie –aan de mensen die hier verstand van hebben (krul)- wat voor apparatuur zou ik daar het beste voor kunnen gebruiken.

    Ik zat zelf te denken aan een (video)camera, met goede geluidopname –het beeldmateriaal haal ik toch wel weg- maar nu weet ik niet wat wijsheid is en welke goed is. Natuurlijk zit ik met het budget, ik wil best wat investeren maar het moet niet ál te duren worden want ik blijf immers een arme student :’D.

    Kan iemand van jullie me daarbij verder helpen? Alvast bedankt.


    Wie du mir, so ich dir.

    Sorry, ik kan je niet helpen met zo'n apparatuur, maar ik ben nu wel erg benieuwd naar je zangtalent! Zet eens een linkje! :9~


    If we had not a soul, music would have created it.

    Pfoe, op mijn school gebruiken we voor goeie opnamen een fieldmixertje, maar wij werken dan ook met drie microfoons (een boom, clip-on en een dynamische) dat we vervolgens op dat ding aansluiten. Denk dat je 't beste een cameraatje kan hebben en daarop een dynamische microfoon kunt aansluiten. Wij werken o.a. met Sennheiser qua merken.
    We hebben overigens ook een programmaatje waarbij je de opnames met de microfoon meteen naar de computer kan sturen, of doe je dat al? Iig een goeie kwaliteit microfoon uitzoeken, zou ik doen. Elke microfoon heeft ook een verschillend karakter (neem aan dat je dat al weet :'D) dus misschien ook handig daar rekening mee te houden :]


    No growth of the heart is ever a waste

    Padalecki schreef:
    Sorry, ik kan je niet helpen met zo'n apparatuur, maar ik ben nu wel erg benieuwd naar je zangtalent! Zet eens een linkje! :9~


    Wie du mir, so ich dir.

    C18 schreef:
    Pfoe, op mijn school gebruiken we voor goeie opnamen een fieldmixertje, maar wij werken dan ook met drie microfoons (een boom, clip-on en een dynamische) dat we vervolgens op dat ding aansluiten. Denk dat je 't beste een cameraatje kan hebben en daarop een dynamische microfoon kunt aansluiten. Wij werken o.a. met Sennheiser qua merken.
    We hebben overigens ook een programmaatje waarbij je de opnames met de microfoon meteen naar de computer kan sturen, of doe je dat al? Iig een goeie kwaliteit microfoon uitzoeken, zou ik doen. Elke microfoon heeft ook een verschillend karakter (neem aan dat je dat al weet :'D) dus misschien ook handig daar rekening mee te houden :]


    O okay, dankje wel voor de info. Nou ik ben echt een noob op dit gebied. Ik bedoel.. ik weet dat inderdaad idere microfoon zijn eigen geluid/karakter/type heeft, maar dat was het dan ook wel. De paar nummers die ik gedaan heb heb ik gewoon opgenomen met de fotocamera van een vriendin van me -ja serieus :')- dus ik heb er voor de rest de ballen verstand niet van (nerd)


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik weet niks van opnameapparatuur, maar je zingt wel goed!


    We can't spend our lives waiting to live.

    Padalecki schreef:
    Sorry, ik kan je niet helpen met zo'n apparatuur, maar ik ben nu wel erg benieuwd naar je zangtalent! Zet eens een linkje! :9~


    I Love You

    Butters schreef:
    Ik weet niks van opnameapparatuur, maar je zingt wel goed!
    Een professioneel zanginstructeur zou me neerschieten als hij of zij dit zou horen. :’D Aangezien ik geen spanning vast kan houden en je mijn stem soms echt hoort trillen –mááár dat is iets om aan te werken en dat zie ik alleen maar als een uitdaging. Dankjewel dat je het mooi vindt :Y)


    Wie du mir, so ich dir.